LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FM GROUP BELGIE

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kuklos »

Verwijderd zodat hier een aparte discussie over kan ontstaan, zie hier voor de nieuwe plek voor de discussie:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7&t=161205
Laatst gewijzigd door kuklos op 24 dec 2015 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic.

kozijnenboer
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2007 13:09

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door kozijnenboer »

Ik heb de discussie met vermaak gelezen en wil mijn 2 ct toevoegen.
Mijn vrouw doet ook dienst als FM distributeur en we kennen de producten goed.

Het marketing riedeltje dat FM ophangt omtrent de echte parfums en de vrije verkrijgbaarheid van de formule geloof ik niet. Wel geloof ik dat parfums geproduceerd worden door fabrieken die dit in opdracht van een parfumeur doen die een geur ontwikkelt, samen met een modehuis. Of DROM dit allemaal doet, of DRAM of DROP vind ik niet relevant.
Het modehuis brengt de gecreëerde geur met veel poespas en tromgeroffel op de markt. Ten eerste om geld te verdienen en ten tweede om een imago in de markt te zetten of uit te bouwen. Mooie vrouwen en knappe jongens, die ook nog eens bekend zijn spelen daar een grote rol in.
De kosten van de parfums zijn minimaal, zelfs al moeten ze flink betalen voor de sterren, zijn dit enkele centen per flesje. Het lulverhaal dat marketing en dit soort activiteiten het leeuwendeel van de kostprijs rechtvaardigt is flauwekul.
De reden dat parfums zo duur zijn ligt maar voor een klein deel aan de ingrediënten, reclame marketing en flesje. De hoge prijs heeft meer te maken met de psychologie van mensen m.b.t tot luxe producten. Hoe duurder een parfum, des te meer exclusiviteit deze heeft, des te gewilder deze wordt, des te meer mensen bereid zijn om dit te betalen. Het is een soort van evenwicht die heel winstgevend kan zijn. Niet iedereen kan deze winstgevende balans bereiken. Dit is de reden dat vooral grote modehuizen parfum merken lanceren, zij hebben de bekendheid en het imago om dit te bewerkstelligen.

FM is ook gewoon een parfum maker die eigen formules creëert, maar zich niet de exclusiviteit heeft om deze zo duur te verkopen. Wat ze vervolgens doen is briljant. Ze maken parfums zelf na, maar gebruiken niet exact de zelfde formule, die ze vervolgens verkopen onder eigen merk. Om dit makkelijke te laten verlopen laten ze een derde bedrijf een foldertje drukken waarin hun geur 'vergeleken' wordt met een geur van bekende modehuizen. Als deze vergelijking zelf maken dan worden ze opgehangen in de hoogste boom, maar als een 'distributeur' toevallig zo een foldertje heeft en in de huiselijke kring op de tafel laat liggen, hebben ze de rug vrij. Chanel kan (nog) niet in onze huiskamer kijken. Ze surfen indirect mee op de bekendheid van de bekende luchtjes, maar bedienen een heel ander segment. Dit zijn mensen die niet zo gefixeerd zijn op imago, maar lekker willen ruiken. Ze kopen een kwalitatief goede geur die ze lekker vinden ruiken en niet omdat Brat Pit het zegt. Heel slim van FM is dat ze de geur toch indirect laten verkopen door Brat Pit, zonder ervoor te betalen.

Hoe briljant deze methode ook is, vind ik FM op een sekte lijken. Het hele systeem is erop geint om mensen te pushen om zoveel mogelijk producten te verkopen. Het hele puntensysteem is erop gebaseerd dat je zo veel mogelijk mensen voor je laat verkopen, zodat jij kan cashen. Alle reclame materiaal, moet een distributeur kopen. Dit is belachelijk. Ik hoef ook geen abonnement te nemen op de reclamefolder van de AH. Dit zou gratis beschikbaar gesteld moeten worden. Veel mini distributeurs vallen hun kennissenkring lastig om hun producten te pushen tot dat ze als vervelend ervaren worden en de deur niet meer wordt open gedaan als ze langs komen.
Als je flink hoog in de boom zit bij FM dan kun je er goed aan verdienen, net zoal het werkt in een piramide spel.
Wij verkochten ook wel eens wat, maar gebruikte de producten vooral voor eigen gebruik. Een a twee keer per jaar bestelde we wat voor onszelf en soms voor buren, kennissen en vrienden. We gaan er niet mee leuren en we komen bij vrienden niet om producten te verkopen, maar om gezellig bij hun te zijn.
De parfums die ze verkopen zijn echt goed en zijn -kwalitatief- vergelijkbaar met de echte merken. Sommige producten ruiken tot de volgende dag en lijken erg veel op de bekende voorbeelden. Ik heb eens per ongeluk een sample laten vallen op een stoel en rook de geur een week later nog.

Samengavat: als je niet meedoet aan de sekte van FM en je niet laat leiden door hun snel rijk worden onzin, kun je leuke producten kopen, eventueel verkopen en voor een mooie prijs. Wij kopen rond de 6 flesjes per jaar en betalen daar rond 70-80 euro voor. In de winkel had ik daar anderhalf flesje voor.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: FM GROUP BELGIE

Ongelezen bericht door igen »

De echte echte parfums zijn ongelofelijk genoeg volledig gemaakt met natuurlijke zooi. Dat kan allergische reakties veroorzaken. Namaakgeuren zijn heerlijk chemisch met wat water en zijn vaak beter te verdragen op de huid. En een goede namaakgeur is niet te onderscheiden van het origineel. Alleen in prijs. Zelfs bij de Action voor een prikkie te krijgen...

Gesloten