LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
C. Mebius
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2020 13:30

Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door C. Mebius »

Sinds 3 weken is mijn dochter werkzaam voor Teleperformance voor de GGD afsprakenlijn Corona. Wat een drama. Uren worden niet geregistreerd waardoor zij iedere week veel te weinig uitbetaald krijgt. Sinds twee weken bijna dagelijks contact met Young Capital en Teleperformance. Van het kastje naar de muur gestuurd worden, formulieren invullen, mailtjes over en weer. Uiteindelijk een leidinggevende van Teleperformance aan de telefoon gehad, die eerlijkheidshalve enorm haar best doet om het op te lossen. Daarvoor niets meer dan lof. Maar mijn dochter krijgt nog steeds te weinig uitbetaald. Vorige week heeft zij 32 uren gewerkt en volgens de administratie staan 11 uren geregistreerd. De week daarvoor 8 uren spoorloos en de week daarvoor 4 uren spoorloos. Dan het netto uurloon: € 6,24 voor een 20 jarige. Inmiddels de FNV op de hoogte gesteld en mijn dochter gaat ergens anders werken, heeft ontslag genomen. Wat een drama!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het minimum bruto uurloon voor een 20 jarige is € 7,76.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morganlefay schreef:
09 okt 2020 19:18
PietertjeTwee schreef:
09 okt 2020 18:38
Morganlefay schreef:
09 okt 2020 18:19
Pauzes zijn voor eigen rekening en alleen ingelogde uren worden verwerkt.
Ik denk niet dat de dochter van TS 21 van de 32 uur pauze heeft gehouden.

@TS: indien het loon te laat wordt uitbetaald heb je vanaf een bepaald moment (ik geloof vanaf vijf dagen te laat) ook recht op allerlei toeslagen. Als je Googled vind je daar ook wel wat meer informatie over.
Er wordt niet geschreven dat er 21 uur pauze is gehouden
Verdiep je eens in hoe een uren uitdraai van een callcentermedewerker eruit ziet qua beschikbaar/pauze/administratie/oid is opgebouwd. Er gaat een wereld voor je open.
Z... en paffen is in eigen tijd en niet in de baas zijn tijd.(sarcasme)

Ik heb 15 jaar lang bij verschillende callcenters gewerkt en wat jij zegt is onzin. Callcenters zijn doorgaans heel goed in het registreren van je uren omdat alles wordt bijgehouden. Voor elke actie die je uitvoert is er een code, voor elke pauze is er een code, etc. Als je maar 11 van de 32 uur krijgt uitbetaald gaat er gewoon iets fout.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Revoked »

Teleperformance heeft helaas geen beste naam in callcenter-land. En met de huidige Kerauna werken de Covid19-mensen thuis. En omdat TP werkt met verouderde en niet volledig functionele software( idd, een bedrijf dat gewoon een probeerversie gebruikt. Niet eens de moeite genomen om het te hacken. ) krijgen werknemers veel it-problemen. De directie zal het een rotzorg zijn.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wordt het niet eens tijd die navelstreng door te knippen en je dochter d'r eigen discussies te laten voeren

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Sira »

Dat in het algemeen het minimumloon (ongeacht op basis van een 36-, 38- of 40-urige werkweek) te weinig is, ben ik met u eens. Maar uw dochter komt net kijken in arbeidsland. Er bestaan helaas ook ouderen die langer moeten doorwerken van de overheid en die het anno 2020 ook moeten doen van het minimumloon, want vanaf 21 jaar tot aan de AOW is het minimumloon hetzelfde.

Dat uw dochter minder uren krijgt uitbetaald dan zij heeft gewerkt, is natuurlijk schandalig.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morganlefay schreef:
09 okt 2020 21:24
Methusalah schreef:
09 okt 2020 19:44
Morganlefay schreef:
09 okt 2020 19:18

Er wordt niet geschreven dat er 21 uur pauze is gehouden
Verdiep je eens in hoe een uren uitdraai van een callcentermedewerker eruit ziet qua beschikbaar/pauze/administratie/oid is opgebouwd. Er gaat een wereld voor je open.
Z... en paffen is in eigen tijd en niet in de baas zijn tijd.(sarcasme)

Ik heb 15 jaar lang bij verschillende callcenters gewerkt en wat jij zegt is onzin. Callcenters zijn doorgaans heel goed in het registreren van je uren omdat alles wordt bijgehouden. Voor elke actie die je uitvoert is er een code, voor elke pauze is er een code, etc. Als je maar 11 van de 32 uur krijgt uitbetaald gaat er gewoon iets fout.
Klopt helemaal maar te vroeg uitloggen of te laat inloggen kost je een kwartier.

En daarmee kom jij op een verschil van 21 uur? Als je 5 seconden langer nadenkt zie je waarom dat kant noch wal raakt. Probeer niet met aannames je punt te maken want daar heeft niemand wat aan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sira schreef:
12 okt 2020 22:10
Dat in het algemeen het minimumloon (ongeacht op basis van een 36-, 38- of 40-urige werkweek) te weinig is, ben ik met u eens.
Er is petitie gaande om het minimumuurloon naar 14 euro bruto te krijgen. De achterliggende gedachte is dat werken lonend moet zijn en het krom is dat met het huidige minimum vaak alleen de vaste lasten betaald kunnen worden en er amper geld over blijft om te kunnen ontspannen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Sira »

Nijogeth schreef:
13 okt 2020 12:54
Sira schreef:
12 okt 2020 22:10
Dat in het algemeen het minimumloon (ongeacht op basis van een 36-, 38- of 40-urige werkweek) te weinig is, ben ik met u eens.
Er is petitie gaande om het minimumuurloon naar 14 euro bruto te krijgen. De achterliggende gedachte is dat werken lonend moet zijn en het krom is dat met het huidige minimum vaak alleen de vaste lasten betaald kunnen worden en er amper geld over blijft om te kunnen ontspannen.
Ben heel benieuwd of dat er door komt, maar het zou wel een goede zaak zijn.
Voor iemand die aan het begin van zijn/haar arbeidscarrière staat en soms nog thuis woont, zeg ik nog hmm, maar voor mensen die al een arbeidsverleden hebben en die door bijvoorbeeld een bedrijfsfaillissement o.d. genoodzaakt zijn een andere baan te zoeken en door een bepaalde leeftijd ook vaak moeten pakken wat ze krijgen kunnen, is het minimumloon natuurlijk absurd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet u niet dat tal van uitkeringen gekoppeld zijn aan de hoogte van het minimum loon?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zal wel een petitie van SP of de vakbond zijn. Je moet wat om leden binnen te halen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Even terug naar on topic: weet niet of dat hier speelt, maar een callcenter medewerkster van de Coronalijn vertelde op t.v. dat zij de uren van een technische storing niet doorbetaald krijgt, terwijl ze dus wel beschikbaar moest blijven.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 13:42
Zal wel een petitie van SP of de vakbond zijn. Je moet wat om leden binnen te halen.
Net als Groenlinks met die € 10.000 voor 18-jarigen. Dwazen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
13 okt 2020 13:53
ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 13:42
Zal wel een petitie van SP of de vakbond zijn. Je moet wat om leden binnen te halen.
Net als Groenlinks met die € 10.000 voor 18-jarigen. Dwazen.

Inderdaad, compleet van de pot gerukt. Maar GL had daarnaast toch nog iets leuks bedacht? Weet alleen niet meer wat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 13:58
Lady1234 schreef:
13 okt 2020 13:53
ZeerPrivé schreef:
13 okt 2020 13:42
Zal wel een petitie van SP of de vakbond zijn. Je moet wat om leden binnen te halen.
Net als Groenlinks met die € 10.000 voor 18-jarigen. Dwazen.

Inderdaad, compleet van de pot gerukt. Maar GL had daarnaast toch nog iets leuks bedacht? Weet alleen niet meer wat.
Robin Hood spelen. Geld pakken bij miljonairs, want die hebben genoeg en dit wordt omgezet in die 10000 voor iedere 18 jarige en daaarnaast een verlaging van de zorgverzekering naar 10 euro per maand en geen eigen risico. En nog iets met huren, ik dacht gemaximeerde huurtarieven voor de particuliere sector.

Ik had ooit de ambitie om miljonair te worden, maar met dit soort ideeen ga ik liever mijn handje op houden. Veel lucratiever en kost veel minder energie.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

daarnaast een verlaging van de zorgverzekering naar 10 euro per maand
Dat was 'm!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
13 okt 2020 13:37
Vergeet u niet dat tal van uitkeringen gekoppeld zijn aan de hoogte van het minimum loon?
Bij het minimumloon zou ik echter alleen een vergoeding van mijn zorgkosten krijgen. Andere regeltjes, daar kan ik niet van profiteren, want ik heb een appartement gekocht en huur niet. Dan wordt het allemaal krap.

In mijn ogen zou iedereen die fulltime werkt iedere maand minimaal 1000 euro over moeten kunnen houden om naar eigen gelang te spenderen of te sparen. Ga dan kijken naar wat de vaste lasten zijn van mensen die bijvoorbeeld huren, dan is 1600 bruto aardig krap.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou een volwassene met een minimum loon een vergoeding van de zorgkosten kunnen krijgen?

U zult in aanmerking komen voor hypotheekrente aftrek, hoewel dat waarschijnlijk weinig zal zijn omdat de hypotheekrente zo laag is.

Om dit moment is vaak een koophuis voordeliger dan huren.

Maar als u werkelijk een laag inkomen hebt, komt u wel in aanmerking voor zorgtoeslag.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
13 okt 2020 19:05
Waarom zou een volwassene met een minimum loon een vergoeding van de zorgkosten kunnen krijgen?

Maar als u werkelijk een laag inkomen hebt, komt u wel in aanmerking voor zorgtoeslag.
Ja, die bedoelde ik dan ook. Kwam even niet op de naam.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gewerkte uren bij GGD coronalijn worden niet uitbetaald

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een inkomen van € 21.000,of minder, krijgt een alleenstaande de maximale zorgtoeslag van ca. € 1.248. Per jaar. Bij een inkomen van ca. € 30.000 krijgt hij niets meer.

Dat vindt u verkieslijker?

Gesloten