LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Help. Vorige week werd ik gebeld door iemand uit Zwitserland. Vond het raar maar omdat mijn dochter in Zwitserland zat en ik haar niet zo snel op haar eigen telefoon kon bereiken toch maar het nummer terug gebeld. Je weet maar nooit er kon wel iets gebeurd zijn. Nooit moeten doen. Gelukkig reageerde ze toen net via de app maar ik was telaat met het uit doen van de telefoon en kon niet voorkomen dat er iemand aan de andere kant de telefoon op nam.Gelijk weg gedrukt en kosten waren voor de verbinding van nog geen 10 seconden 45 eurocent.. Echter begon daarna he bellen. Volgende nummer had de landcode van de Ivoorkust en vervolgens diverse telefoontjes uit somalie. Twee keer gaat mijn telefoon over en vervolgens hangen ze op in de hoop dat je terug belt. Al deze telefoonummers naar de blokkeerlijst in mijn telefoon gezet en gelukkig het weekend was het stil. Tot vandaag nu met landcode Togo.Kan iemand mij vertellen hoe ik deze telefoontjes kan stoppen en of er meer mensen zijn geweest die dit hebben meegemaakt en wat hebben die er aan gedaan.Lijkt wel of je in een of andere datbase wordt gestopt en er telkens iemand anders probeert je te bellen.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mobiele telefoon?
App met filter op nummers buitenland aanzetten met als uitzondering nummers in je adresboek.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door grun »

Word ik gebeld door iemand die z'n echte nummer laat zien, dan noem ik ook m'n echte naam. Word ik gebeld door een afgeschermd prive nummer, dan zeg ik alleen Hallo. Vervolgens vragen ze: 'Met wie spreek ik?' waarop ik vraag 'wie moet u hebben dan?' Als ze dan niet mijn naam noemen hang ik gewoon op.

Soms word ik ook wel eens gebeld door iemand met een Aziatische tongval met de vraag: 'Are you the man in the house?' hetgeen doet vermoeden dat het gewoon een random call is. Meestal hang ik dan gewoon op of, afhankelijk van m'n humeur, zeg wel eens: 'Jelle met de flupjes in de wappers', hetgeen ze meestal in verwarring brengt. Wat niet zo vreemd is want ik heb het zelf verzonnen, het slaat nergens op. Hadden ze maar niet moeten bellen.

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

De app voor buitenland filter zij ook niet helemaal te vertrouwen. Vaak willen ze veel gegevens van je telefoon weten en lopen ze vast zo lees ik in de reviews van de app.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zo lees je. Hoeveel heb je er al geprobeerd?

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Callblocker en bij nog een paar heb ik gekeken. Ik moet dan elk nummer afzonderlijk blokkeren. Maar dat kan ik ook zo wel met mijn telefoon dus daar heb ik geen app voor nodig. Een landnummer blokkeren zou kunnen maar ik ben nu al met vier verschillende landnummers gebeld. Een keer Zwitserland,Togo,somalie en ivoorkust. Dus weet niet of dat wat uithaald. dit kan ik niet standaard met de telefoon.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mr. Number?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gebruik 'should i answer'. Deze werkt bij mij feilloos.

ikkie1970
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 sep 2012 13:21

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door ikkie1970 »

Zal het eens proberen .dank je wel

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door renewouters »

1 woord: paranoia. Wat kan er nu gebeuren als je een telefoonoproep aanneemt?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Hoe voor kom je ongewenste telefoontjes

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik ben ooit een paar keer gebeld door een nummer uit een onbekend buitenland. Ik deed net of ik van interpol was.
Kennelijk heeft dat geholpen, ik ben nadien nooit meer gebeld.

Gesloten