LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
kenneth2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019 17:44

Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door kenneth2 »

Hallo, ik werk al een tijdje voor Mail@yourservice(aantal jaren) En het is steeds het zefde probleem wat betreft de betalingenen facturen. Ze staan nu al 3 weken achter met betalingen terwijl er duidelijk wordt aangegeven dat er om de week uit betaald word. Ook het contact is bar slecht, al stuur je mails worden deze zelden beantwoord. Een klacht indienen heeft niet veel zin aangezien sexjobs.nl( waar ik heb gesolliciteerd ze handen er vanaf trekt)Telefonisch bereiken is geen optie aangezien ze ook geen nummer bij hebben vermeld. Ik hoor van meerdere mensen die werken bij mail@your service dat ze vreselijk laks zijn wat betreft betalingen en communicatie. Maar goed ik bedoel waar je voor werk hoor je voor betaald te worden en op tijd natuurlijk!
Ik hoop dat hier eindelijk wat aangedaan word anders gaan deze mensen zo door met deze oplichtings praktijken, je werkt een week zorg ervoor dat de verdiensten op tijd betaald worden .Wees proffesional het is erg lastig om achter je eigen geld aan te rennen waar je hard voor heb gewerkt!

Mijn advies: Wil je voor maila@your service wees voor bereid dat je een achterstand van 3-4 weken zal hebben wat betreft de uitbetaling

Moneyman
Berichten: 29997
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

kenneth2 schreef:
26 aug 2019 18:00
Ik hoop dat hier eindelijk wat aangedaan word anders gaan deze mensen zo door met deze oplichtings praktijken, je werkt een week zorg ervoor dat de verdiensten op tijd betaald worden .Wees proffesional het is erg lastig om achter je eigen geld aan te rennen waar je hard voor heb gewerkt!
Sorry, maar toch: klagen over oplichting terwijl het werk wat je doet één en al oplichting is? Enne... "hard voor gewerkt hebt"...? :lol:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een aantal jaren werk je er al. Dan maar via je vakbond zorgen dat je netjes volgens cao betaald wordt. Inmiddels moet je wel in vaste dienst zijn anders zou ik daar maar eerst actie voor ondernemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door berndv »

Het is geen oplichting, het is gewoon niet betalen van je loon, daar zijn verschillende wegen voor om dit voor elkaar te krijgen, zoals in gebreke stellen en ze voor de rechter dagen om het achterstallig loon te vorderen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
27 aug 2019 16:46
Het is geen oplichting, het is gewoon niet betalen van je loon, daar zijn verschillende wegen voor om dit voor elkaar te krijgen, zoals in gebreke stellen en ze voor de rechter dagen om het achterstallig loon te vorderen.
Zover ik kan vinden ben je niet in dienst, je krijgt immers geen uur loon en er is geen arbeidsovereenkomst. Je bent voor hun een ZZP'er die een factuur uitbetaald krijgt en deze factuur betalen ze 3 weken te laat uit. De vraag is wat er in je overeenkomst staat?

Op de site http://mailatyourservice.nl/ is weinig te vinden en de site heeft problemen en ziet er heel twijfelachtig uit. Onlangs is een sekssite veroordeeld (civiele procedure) om dit soort praktijken, waarbij werknemers het gesprek voeren en niet een echte date, dus de vraag is hoe lang deze site nog diensten kan aanbieden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door berndv »

sylvesterb schreef:
27 aug 2019 18:05
Zover ik kan vinden ben je niet in dienst, je krijgt immers geen uur loon en er is geen arbeidsovereenkomst. Je bent voor hun een ZZP'er die een factuur uitbetaald krijgt en deze factuur betalen ze 3 weken te laat uit.
Ok, dat wist ik niet. Maar op zich maakt dat mijn reactie niet heel erg anders, behalve dat je voor "loon", "factuur" moet lezen. :D

Moneyman
Berichten: 29997
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, op die baggersite staan natuurlijk niet heel veel voorwaarden, maar ik lees toch in ieder geval dit:

Wat hebben we te bieden:
* Altijd veel berichten te verwerken.
* Gegarandeerde uitbetaling.
* Een goede begeleiding.
* Vergoeding tot € 0,13 per beantwoord bericht.
* Maandelijkse en wekelijkse uitbetaling
* Leuke acties en bonus
Het is maar de vraag of er überhaupt al sprake is van verzuim.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
28 aug 2019 08:04
sylvesterb schreef:
27 aug 2019 18:05
Zover ik kan vinden ben je niet in dienst, je krijgt immers geen uur loon en er is geen arbeidsovereenkomst. Je bent voor hun een ZZP'er die een factuur uitbetaald krijgt en deze factuur betalen ze 3 weken te laat uit.
Ok, dat wist ik niet. Maar op zich maakt dat mijn reactie niet heel erg anders, behalve dat je voor "loon", "factuur" moet lezen. :D

Voorgaand aan de incasso procedure moet je een 14 dagen brief/aanmaning versturen, de hoge raad gaat hierbij uit van de ontvangst datum van de brief waarop de termijn ingaat (bron: https://www.snijderincasso.nl/let-op-ni ... -aanmaning).

Dus stel ze betalen niet na een week, dan wacht je nog een paar dagen, daarna stuur je die 14 dagen brief, dan zit je al ruim op 3 weken en dan hebben ze al betaald, volgens TS.

Jouw advies om te gaan procederen klinkt leuk maar is totaal niet realistische. Los dat we uitgaan van een regel op de website waarbij ze spreken over wekelijkse uitbetaling, maar mogelijk betalen ze enkel als je een x bedrag hebt behaald en staat dit netjes in de overeenkomst waarop de betaling is gebaseerd. Zonder de inhoud te kennen van de overeenkomst kun je gewoon geen advies geven.

TS neemt, zoals wel vaker, niet de moeite om inhoudelijk terug te reageren. Dit kan komen omdat hij bezig is om jouw advies op te volgen en hierdoor straks met een pittige nota zit van de rechtbank omdat je wat stappen hebt overgeslagen, of hij maakte dit topic enkel om zijn ei kwijt te kunnen en zat helemaal niet te wachten op inhoudelijk advies.

kenneth2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019 17:44

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door kenneth2 »

Target is altijd behaald dus zou er gewoon uitbetaal moeten worden!!

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door kuklos »

kenneth2 schreef:
29 aug 2019 02:07
Target is altijd behaald dus zou er gewoon uitbetaal moeten worden!!
Erg veel begrip kan ik niet opbrengen voor het werken voor een site die als doel heeft mensen geld uit de zak te kloppen.
Wat waren de targets dan?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kenneth2 schreef:
29 aug 2019 02:07
Target is altijd behaald dus zou er gewoon uitbetaal moeten worden!!
Maar wat staat er in de overeenkomst over de termijn van betalen? Een z'n korte toevoeging hebben we weinig om je advies te geven.

kenneth2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019 17:44

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door kenneth2 »

Er staat niet zoveel in het overeenkomst alleen dat je 1000 berichten moet produceren in een week en dat de betaling wekelijks is, ik heb van al de weken mijn target netjes behaald en vaak hoger zelf, maar no steeds geen betaling noch factuur. Ik heb ze weer gemaild en weer geen reactie en wacht het deze week af mocht er niks uitkomen zal ik die incassosnijder wel contacten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Incassosnijder contacten?
Heeft dat nog een specifieke voor ons onbekende betekenis?
Klinkt spannend!

kenneth2
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2019 17:44

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door kenneth2 »

Tja ik moet mijn verdiensten wel ontvangen en aangezien dat werd aangegeven in de reacties ga ik dat dan doen mocht er niet uitbetaald worden mister Theo of heb je soms een beter idee?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Anders dreig ermee die mails allemaal openbaar te droppen. Dat is dan einde zaak!

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door BL2 »

Heb het niet helemaal doorgelezen, maar al contact gehad met je vakbonds contactpersoon ?

Moneyman
Berichten: 29997
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
29 aug 2019 17:01
Incassosnijder contacten?
Heeft dat nog een specifieke voor ons onbekende betekenis?
Klinkt spannend!
Valt mee hoor, zo spannend en moeilijk is het niet :lol:
https://www.snijderincasso.nl

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Onbekend metier voor mij. Mijn sport is transport.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Ik zou heel wat anders doen. Je bent oplichter en je werkt voor een oplichtersclub, die beloofd heeft jou te betalen voor je oplichting.

Dat doen ze niet, of niet tijdig. Ik zou met alle informatie die je hebt, naar justitie stappen.

En ja, jij bent oplichter. Je zit willens en wetens je voor te doen als iets wat je niet bent en dingen te beloven die je niet gaat waarmaken. Dus ben je een oplichter.

De organisatie waar je voor werkt, teert op de zwakken en dommen in onze maatschappij, eenzame mensen die het financieel doorgaans toch al niet te breed hebben, en daar parasiteren ze op.

Dat een oplichtersorganisatie niet echt netjes werkt, mag toch niet echt als verrassend gezien worden.

Dan, wat meer inhoudelijk. Er is geen sprake van een dienstverband, maar meer van een freelance-achtige relatie. In dat geval is het 'business-to-business' en is de wettelijke betaaltermijn 30 dagen, tenzij er anders overeengekomen is.

Dus mits zij, na 'facturatie', binnen 30 dagen betalen, zijn ze op tijd.

Doen ze dat niet, dan kun je e.e.a. uitbesteden aan een incassobureau.

Mijn tip: stop met mensen op te lichten, en ga gewoon normaal werk doen. Betaalt beter én op tijd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mail@yourservice is altijd laat met uitbetalen!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus bijvoorbeeld AVS incassobureau.

Gesloten