LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
wizardgirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:11

opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door wizardgirl »

ik heb gereageerd ope en advertentie in de krant omdat mijn contract misschien niet verlengt zou worden.
ik kreeg een telefoniste aan de lijn die met mij alle gegevens doornam.
dit nam zo'n 10 minuten in beslag, hierna moest ik een vragen beantwoorden die werden opgenomen.
dit ter bevestiging van de inschrijving.
Hierna kreeg ik een keuze menu met werk dat momenteel te doen was.
aangezien ik door ziekte van zwangerschap nog niet kan werken, heb ik hier niks uit gekozen.

later kreeg ik mailtjes met daarin de vacature's.
ik heb op geen enkele kunnen reageren doordat ik ziek ben.

pas kreeg ik van hun een mailtje dat ik op geen enkele (2) vacature's had gereageerd en als ik ander werk had ik moest bellen om het door te geven.

Vandaag kreeg ik hetzelfde bericht maar met daarbij dat zij de belasting dienst moeten inlichten over dat ik bij hun ingeschreven sta. als ik dit niet wil of ander werk heb moet ik naar de klantenservice bellen.


aangezien ik wel een contractverlenging kan krijgen bij mijn huidige baas en ik het erg raar vind dat mijn gegevens moeten worden doorgegeven bij de belastingdienst besloot ik te bellen om me te laten uitschrijven.
hierbij kreeg ik iemand aan de lijn met de vraag of ik even geduld had.
daarna werd ik in de w8 gezet
om de 10 minuten werd me verteld dat ik de eerstvolgende wachtende ben.
dit heeft 58 min geduurd, omdat ik het zonde vond om zolang te wachten en dan op te hangen.
hierna heb ik nog eens geprobeerd en nu viel me op dat de vriendelijke telefoniste die me vraagt te wachten gewoon een computerstem is.

in de mail word verteld dat als ik voor hen ga werken de telefoonkosten vergoed worden.
ook in de advertentie in de krant stond dat je een bedrag krijgt als je daar gaat werken voor vergoeding telefoonkosten.

ik heb de mailtjes van hun bewaard en misschien heb ik de advertentie ook nog ergens.
volgens mij krijg je op hun nummer nooit iemand aan de lijn en kan je blijven wachten wat je wilt.

de kosten zijn 80 cent per minuut en zo ben ik rond de 80 euro kwijt aan telefoonkosten.

ik hoop dat niemand anders hier nog intrapt en misschien kunnen jullie mij vertellen waarom mijn gegevens moeten worden doorgegeven bij de belastingdienst en of dit een smoesje kanb zijn ommij te laten bellen met het nummer

vriendelijke groet stephanie komduur

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

"Thuiswerk"a 0,80 ct/minuut.

Ja hoor, u bent slachtoffer van het bekende fenomeen van verdienen door een duur 0900 nummer.
Ja, niet dus het verdienen door U maar door die "thuiswerkcentrale".

Kortom, er geen tijd verder aan verspillen!
Met die belastingdienst heeft u niets van doen(alleen zijzelf).

Ach, alweer een ervaring rijker, nietwaar!
Maar toch slecht gelezen op dit forum want dit is al eens eerder uitgelegd!

Neem gewoon een lekker kop koffie of een goede wijn en vergeet dit soort thuiswerken.

Grootvader

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door gozik »

De enige die aan dit thuiswerk verdienen is die achter het 0900 nummer!

kippy
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2007 22:25

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door kippy »

ben blij dat ik dit ff lees wizardgirl ze zitten mij ook op de hielen,maar ik bel ze dus echt niet!
ze kunnen toch ook via mail reageren ........maarja dat is gratis en ze willen natuurlijk 80 cent per minuut verdienen!

39&toon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:02

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door 39&toon »

Ook ik heb een mailtje gehad waarna ik heb teruggemaild dat ik uitgeschreven wilde worden. Hierop wederom een mailtje met het verzoek dit telefonisch te doen. Hierop gebeld maar verder dan de mededeling dat ik de eerstvolgende wachtende was kwam ik niet. Omdat dit s'nachts om 2 uur was komt dit over als oplichting. Reageer dus niet op deze e-mails van dit bedrijf.
Vandaag weer een e-mail verzonden die onbestelbaar terugkwam. Gezocht op hun site (www.thuiswerkcentrale-twc.nl) waarop een ander e-mailadres staat, doch e-mails met dit adres komen ook onbestelbaar terug. Door mensen een duur telefoonnummer te laten bellen zonder te antwoorden is dit dus gewoon oplichting.
Op de site van een wel betrouwbare tuiswerkcentrale (thuiswerkcentrale.nl) staat onderstaand sukje.

Wij krijgen de hele dag berichten van mensen die van ons een e-mail hebben ontvangen. Het zou gaan over belasting of iets dergelijks.
Wij hebben deze mail NIET verzonden.
UPDATE: Wij krijgen net de website van het betreffende bedrijf doorgestuurd:
www.thuiswerkcentrale-twc.nl
Het ziet er naar uit dat een e-mail sturen naar dit bedrijf geen zin heeft (komt terug). Daarom lijkt het erop dat u het beste niet op deze e-mail kunt reageren.

mariska_h
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 11:11

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door mariska_h »

Ook ik heb zo'n mailtje gehad van de thuiswerkcentrale. Ik moet mezelf voor 21 augustus uitschrijven, uiteraard telefonisch( 80 c per min) anders zouden ze mijn gegevens doorsturen aan de belastingdienst. Dus heb ik in eerste instantie gewoon gebeld. 10 min aan de lijn gehangen waarbij me om de minuut werd verteld dat ik de eerst volgende wachtende was. Maar helaas gebeurde er niets dus heb ik opgehangen. Daarna heb ik ook gereageerd op het mailtje maar deze kwam inderdaad niet aan omdat het adres vermoedelijk is opgeheven. Kortom ik voel me behoorlijk opgelicht. Mijn vraag is: Is het verstandig om contact op te nemen met de belastingdienst hierover? Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heb je je eigenlijk ooit wel eems bij hun aangemeld Mariska?
Lees de bijdrage van Kanovaarder eens!

MAXIEM

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mariska,

Je moet niet bellen en ook niet schrijven. Het is zoals reeds opgemerkt een truc van hen om je angst aan te jagen. Als je hen toch schrijft, dreig je hen ermee dat jij hen bij de belastingdienst zult aanmelden wegens vermoedelijke malversaties en het verstrekken van onjuiste gegevens in hun aangiftes. 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

twc Bovenkarspel
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2007 11:20

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door twc Bovenkarspel »

hallo,
graag willen wij reageren over het item TWC bij u behandel en op uw Forum.
Wij zijn de firma TWC bovenkarspel en zijn ook een thuiswerkcentrale met die verstanden dat wij bona fide werk leveren en ingeschreven staan bij de k.v.k te alkmaar,onze site is www.thuiswerkcentrale-twc.nl alleen het e-mail adres is daar nog niet veranderd omdat wij pas over gegaan zijn naar een andere provider van wegen deze toestanden, dat mensen gaan zoeken op internet oke maar dat ze blindelings dit bedrijf gaan beschuldigen zijn in mijn ogen de zelfde praktijken als waar ze over klagen, laten ze eerst een site eens goed bekijken en ja dan zien ze dat daar geen 0900 nummers opstaan en als ze dan de moeite nemen een normaal telefoonnummer te draaien hadden ze van ons gewoon een antwoord gekregen voor zover mogelijk.
onze vraag aan u is dan ook of u dit misschien in een uitzending of via uw site naar voren kan brengen, als u vragen of dergelijke heeft neem dan a.u.b. even contact met ons op onder tel:0228-511379.
mvgr,
de directie van TWC Bovenkarspel.

MAXIEM

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@,

Thuiswerk:

Er zijn erg veel thuiswerkfirma's in Nederland waarvan er naar mijn mening vrijwel geen betrouwbaar is. Zij zijn er om hun eigen kas te spekken en niet voor mensen die thuiswerk zoeken.

Waarom ben ik die mening toegedaan? Op de grote consumentensite's staan erg veel klachten over dit soort firma's.
Het draait altijd om het volgende:

Je moet vooraf betalen voor een soort catalogus. Die kost meestal zo rond de 30 euro. Je krijgt dan enkele a4tjes met een nietje er door heen met wat kopietjes van advertenties die meestal gedateerd zijn. De werkelijke waarde van zo'n catalogus ligt zo rond de 1 euro!!!

Sommige firma's werken ook met een soort overeenkomst. Je betaalt elke maand bijvoorbeeld € 8,75 en krijgt dan via een e-mail af anderzijds een zogenaamde actuele aanbieding waarin vrijwel altijd al voorzien is. In feite betaal je dus ongeveer 100 euro op jaarbasis en je hebt wel een overeenkomst afgesloten die jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. Wil je daar van af dan kost dat ook weer geld omdat je meestal aangetekend moet opzeggen

Sommige firma's werken met een 900 nummer tegen een fors tarief. Het is dan de bedoeling dat je veel belt en zij zorgen er dan wel voor dat je lang aan de lijn blijft. Ook dat is kassa voor de firma want zo'n verbinding kost al gauw een halve euro per minuut.

Veel firma's werken ook met een combinatie van bovenstaande drie punten.

Een nieuwe truc) is: je krijgt een brief thuis, waarin gedreigd wordt dat een firma je zal opgeven bij de belastingen. Je kunt dit alleen maar afmelden/voorkomen door een duur 0900 nummer te bellen, waar je uiteraard eindeloos aan de lijn wordt gehouden.

Als er werkelijk vanuit het bedrijfsleven veel vraag zou zijn naar thuiswerk, dan zou het bedrijfsleven zelf de kosten van zo'n firma wel voor haar rekening nemen.

Pas vooral goed op als je het woord "garantie" ziet staan. Dit woord geeft aan de argeloze lezer enig vertrouwen en dat is misplaatst.

Volgens mij is de enige manier om thuiswerk te krijgen: informeren bij familie, buren, kennissen en vrienden.

Thuiswerk houdt in dat je geld verdient en niet uitgeeft!

Het blijkt dat er wèl een bonafide uitzondering is:

Dat is het bedrijf TWC Bovenkarspel
TWC
Industrieweg 7
1613 KT Grootebroek
tel: 0228-511379
Fax: 0228-511379
[email protected]
http://www.thuiswerkcentrale-twc.nl

Telefoon: 0228-515271 of 0228-511379

Dit thuiswerkbedrijf biedt de volgende werkzaamheden aan:
Verzendklaar maken van post en reclamemateriaal/sealwerkzaamheden.

Als je daar dus in de buurt woont, kan dit bedrijf wat voor je betekenen. Wel zou ik, voordat je aan de slag gaat, alle afspraken van te voren op papier zetten en daar een handtekening onder verlangen van de "werkgever".

Sukses, groeten, Maxiem.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Heeft men wel in het handelsreister gekeken?
Op de gegeven link geklikt?
Ik wel, en daarom mijn reactie ook maar even hierheen gekopieerd
--------------------------------------------------
TWC Bovenkarspel

Zo, mag dan even deze All Handling Service-jager even reageren?

Ja, u staat inderdaad in het handelsregister in Alkmaar.
Sterker nog! Uw bedrijf is volgens dat register in een gewone straat in Alkmaar gevestigd.
Ja, ik heb ook de link aangeklikt van u en eens die site bekeken.
Deze is niet alleen klungelig in elkaar gezet.
Is die naam TWC klungelig tegen een muur naast een bedrijfsdeur opgehangen maar nergens verder de werkelijke adresgegevens van dit bedrijfspand waar men als thuiswerkers spullen zouden moeten ophalen.
Geen (gewone) telefoon/faxnummers, geen Algemene voorwaarden, "ieen bedragen wat met het thuiswerk verdiend kan worden!!!

En dan "mijnheer" gaan er geen belletjes rinkelen maar grote kerkklokken met daarbij brandweersirenes en de toeters van grote cruiseschepen.

En daarom....... jaag mij niet in de gordijnen want in dit speciale geval ben ik ertoe in staat om mede met hulp van die KvK uw hele geschiedenis van dit "bedrijf"eens te gaan onderzoeken.

Al ben ik oud, ik ben niet dom.
Bovendien door mijn leeftijd en mijn vak de levenslessen gehad om door dit soort teksten heen te kunnen prikken.

Kom nou, de mensen de stuipen op het lijf jagen met uw onzin over
"inlichten van de belastingdienst".
Zelfs mensen met een zuiver geweten beangstigd dit soort brieven van u.

Bah!

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door gravedigger »

@Kanovaarder

Niet blind gaan crossposten, maar eerst een topic lezen!!!!!! Kijk de bijdtade van maxiem eens aan.

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ai, en een KVK-nummer op je website is ook VERPLICHT...

Brulboei
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 15:27

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door Brulboei »

Ik ken dit bedrijf TWC al jaren en zij leveren goed werk. Uit eigen waarneming (ik kom daar vaak langs) hebben zijn vele klanten die zeer grote orders bij hen plaatsen. Deze klanten komen ook steeds terug dus dat wil wel wat zeggen.

Beoordeling op basis van gegevens op een website is wel wat gemakkelijk. Dit neemt niet weg dat de info op de site beter kan maar dit zegt niks over de aangeboden diensten van TWC.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 16 Mrt 2009 15:31 door Brulboei


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ken dit bedrijf TWC al jaren en zij leveren goed werk. Uit eigen waarneming (ik kom daar vaak langs)
5 maanden later jezelf aanmelden om zoiets doms te plaatsen, triest hoor.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: opgelicht door thuiswerkcentrale nederland?

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien kan brulboei (of schreeuwlelijk) even de namen noemen van die grote bedrijven die zaken doen met TWC....
Waarschijnlijk de zuivelindustrie....vanwege boter op hun hoofd....

Ergo conclusio: lariekoek en apekool!

Gesloten