LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuis bijbaantje

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Waarschijnlijk omdat weinig 'slachtoffers' aangifte doen en de bedragen waar om het gaat te laag zijn. Bij de overheid draait tegenwoordig alles om geld en consumentenbescherming is sterk afgenomen.
Nederland is zeker niet het land met de meeste regeltjes maar staat wel hoog in de ranglijst met regels die niet gecontroleerd worden.
Uiteraard is dit geen feit maar mijn persoonlijke mening.

fonsfons
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2009 02:24

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door fonsfons »

Ik denk echt niet dat er weinig slachtoffers zijn. Dit is oplichting op grote schaal en het klinkt nu eenmaal ook erg aanlokkelijk zelfs ik was er even mee weg. Het probleem bij dit soort oplichting is spijtig genoeg dat slachtoffers zich vaak schamen om hun stommiteit en dit niet durven toegeven en dus ook niet naar buiten komen met hun verhaal en dan bij zichzelf denken och het was ook maar € 30.
Allemaal zaken waar die oplichters rekening mee houden dus nu even een oproep: Ben je even stom geweest en heb je je laten beetnemen? Niet erg, haal nu gewoon zelf je slag thuis, laat van je horen en haal die :twisted: bedriegers :twisted: van het net.
Dan kun je voor die € 30 nog iets goed doen en niet jezelf rijk maken, maar wel heel wat mensen minder arm. :lol:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik zei ook niet dat er weinig slachtoffers zijn maar dat er maar weinig aangifte doen. Dus ik steun je initiatief al ben ik bang dat het weinig zal uitmaken.

puteriyangpandai
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2009 12:28

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door puteriyangpandai »

ben deze site op een serieuze banensite tegengekomen. ik vind het schandalig dat zoiets bij de kvk ingeschreven mag staan en op een vacaturesite. het doelt op de mensen die wanhopig op zoek naar werk zijn of in geldproblemen zijn of puur op de hebberigheid van mensen. In ieder geval is door het lezen van de reacties op dit forum toch maar weer één ding duidelijk geworden: En is er een nog zo aantrekkelijke aanbieding om geld te verdienen of om iets te winnen, het is ALTIJD nep. Niemand geeft iets gratis weg, ze willen ALTIJD iets van jou door zo een lokaas uit te gooien. Ga er van uit en trap er nergens meer in, maak hiervan een principe, is mijn motto. :roll:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Meld het aan de KVK en die vacaturesite dat ze meehelpen een illegaal piramidespel te promoten. Ik denk dat die links dan snel verdwijnen. En misschien aangifte doen.

kiki1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2009 12:46

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door kiki1981 »

Ik heb mij gisteren met me stomme kop aangemeld :x **goedgelovig** blijkbaar ... het lijkt mij idd niet te vertrouwen! Ook de afzender van wie je de mails krijgt.... gewoon een windows live account he. Ik ben nu bezig om mijn geld terug te vorderen,,, ze zijn soow slim om je het zelf het geld te laten overmaken... als het een machtiging is kan de rabo of de abn het zo weer trug laten sommeren, nu kan het niet.

kiki1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2009 12:46

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door kiki1981 »

@ antileugens
denk dat dat geen slecht idee is idd met een aangifte... maar het zou wel mooi wezen als er nog meer mensen er in mee gaan?

Het is ook heel schandalig dat ze zoiets ook bij een thuis werk centrale neer zetten.. en dat het ook nog ja een KVK heeft!!!! Ook is er geen tel.nummer te bekennen... schofterig gewoon zo kan iedereen wel makkelijk zijn centen binnen halen :evil: :evil: :evil:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Thuiswerkcentrales is nog tot daar aan toe. Veel ervan zijn op veel meer punten niet te vertrouwen. Misschien zou er een thuiswerkcentrale keurmerk moeten komen.

Wat betreft anderen motiveren ook aangifte te doen; helaas heeft het gros van de bevolking inmiddels door dat de meeste aangiftes geen enkel nut hebben, de politie doet ze gewoon in het bakje 'te moeilijk'. Kijk maar eens naar het geval trendylaarzen elders op dit forum. Tientalle aangiftes en de politie doet er niets mee.
Ik denk dat je meer succes zult hebben met een aangifte bij de provider en bij de KVK.

kiki1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2009 12:46

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door kiki1981 »

ja precies daar heb je idd gelijk in.... Politie doet HEEL weinig.. en idd vooral met dit soort dingen.

Helaas uberhaubt dat er dit soort "mensen" zijn... :(

Tesselschade
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 14:06

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Tesselschade »

ik ben blij dat ik even ben gaan google, dank jullie voor de reacties en zal het dus ook echt niet gaan doen

bjorn1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 21:59

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door bjorn1979 »

Hij heeft hem te koop staan.. Als je nu al niet je bedenkingen had, dan krijg je ze wel bij het zien van deze foto's

:lol:

http://www.funda.nl/koop/almere/huis-10 ... -90/fotos/

desire835
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 11:27

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door desire835 »

Ook ik heb helaas ervaring met thuis bijbaantje
Ik dacht ook fijn wat centjes te verdienden in deze tijd.
Ik heb netjes 29,95(is voor mij veel geld) overgemaakt(paypal) voor de download en die werkte niet.
Gelijk een mail gestuurd en kreeg een automatisch gestuurde mail terug dat ze me binnen 5 dagen zouden helpen i.v.m. drukte.
12 dagen later is het nu en nog niets gehoord.
Dus zojuist nog maar een keer gemaild en weer hetzelfde automatische bericht.
Aangezien ik via paypal heb betaald ben ik bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Ik laat het er zeker niet bij zitten!!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Via http://www.sidn.nl kun je de contactgegevens van de meeste websites in Nederland opzoeken. Misschien heb je daar wat aan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Desire,

vecht de paypal betaling aan. (bij paypal zelf)

Ten eerste levert men niet.
Ten tweede werkt men niet mee aan herstel van het probleem.

En het is gewoon oplichting.

desire835
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 11:27

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door desire835 »

Hoi,

Wat je schrijft heb ik vandaag gedaan ik ben benieuwd word vervolgd.
Maar ook als ik me geld terug heb zal ik het er niet bij laten zitten.
Het is pure oplichting en als er niets gebeurd zullen er nog veel mensen in de val trappen.
Het ergste is dat er meerdere van precies dezelfde bedrijven zijn maar onder een andere naam.
Hoogstwaarschijnlijk wel dezelfde eigenaren

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door antileugens »

Nee, zijn waarschijnlijk anderen: Het is namelijk een piramidespel.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door ron1 »

Thuiswerk is vaak voor de wat luiere mensen, er is werk ZAT in Nederland, maar wij zijn zo verziekt hier, wij willen alleen werk doen wat we zelf leuk vinden, de overheid weet dit ook en bevestigd dezelfde mening na onderzoek, is al jaren bekend.....schandalig vindt ik dit.Tenslotte betaald de huidige werkende FORS per maand mee aan allerlei premies e.d.

Ik vindt die kredietcrisis zeer welkom !

desire835
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 11:27

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door desire835 »

Nou ron ik ben het totaal niet met je eens!
Ik heb 4 kinderen thuis waar ik graag zelf voor wil zorgen!
Overerigens is kinderopvang voor ons niet te betalen.
En te lui om te werken ben ik zeker niet als je weet dat 4 kinderen meer werk is dan jou fulltime baan!!!
Ik weet dat er mensen zijn die te lui zijn om te werken maar dat wil niet zeggen dat je iedereen die geen werk heeft of thuiswerk wil gaan doen moet bestempelen als lui.
Erg kortzichtig van je.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door ron1 »

U kunt subsidie krijgen voor die kinderopvang elke maand.

Ik zeg niet dat iedereen lui is, maar je moet er niet in blijven hangen, er is werk zat in NL, van de kinderopvangrekening betaald de overheid jou rond de 70% per maand.
Dus das geen excuus !

Hoe kan je eigenlijk thuiswerk doen en tegelijk voor 4 kinderen zorgen ? Dan moet IETS inleveren op aandacht....of het thuiswerk of de kids ....of mis ik nu wat ?

desire835
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2009 11:27

Re: thuis bijbaantje

Ongelezen bericht door desire835 »

ik had in de avonduren graag wat thuiswerk gedaan dus dan zou de aandacht volledig bij de kinderen blijven.
Ik weet dat er mensen zijn die in sommige dingen blijven hangen maar daar val ik gelukkig niet onder.
Ik weet dat je subsidie kan krijgen van 70% maar dan blijft er nog 30% over voor eigen rekening en dat maal 4 is nog een hele uitgave.

Gesloten