LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
abwetc2301
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2014 12:36

YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door abwetc2301 »

Hallo,

Ik kreeg vandaag deze folder door de brievenbus:
[Afbeelding verwijderd door Forummoderatie ivm persoonsgegevens]

Op youcandoit.nu staat meer informatie.

Echter ziet dit alles er zeer onbetrouwbaar uit en er wordt niet ingegaan om de uit te voeren werkzaamheden.

Is iemand dit bekend?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door tenormin »

Veel geblaat en weinig wol. U moet maar op uw eigen instinct vertrouwen want u weet: wat te mooi is om waar te zijn is dat ook. Heb 't allemaal doorgelezen tot.... men zich gaat aanmelden: dat heb ik niet gedaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Whois info klopt - maar wat mij direct wantrouwend maakt is dat men het heeft over een "CONCEPT" maar niet concreet aangeeft wat men bedoelt, doet, maakt of verkoopt.

Ook is de term 'team marketing' volgens mij de nieuwe term voor multi-level-marketing.

marsala
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2015 19:31

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door marsala »

Youcandoit is inderdaad een MLM concept. Als er sprake is van veel te mooie beloftes van veel inkomen bij weinig werk, kreten als - zoals in een promotie filmpje naar voren komend - zoals TeamMarketing trainingen een coach, kan je gerust stellen dat het idd om een piramide systeem gaat. Piramide spel is verboden maar piramideverkoop in Nederland niet.
Aangezien [naam verwijderd door moderator] de oprichtster is van youcandoit zit zij aan de top.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kuklos »

abwetc2301 schreef:Ik kreeg vandaag deze folder door de brievenbus:
.....
Echter ziet dit alles er zeer onbetrouwbaar uit en er wordt niet ingegaan om de uit te voeren werkzaamheden.
Direct doen. Ik werf ook altijd nieuw personeel en bied geweldige beleggingen aan middels flyers in de brievenbus. Reuze betrouwbaar.

En dan die site. Ge-wel-dig. Niet ingaan op de werkzaamheden, de naam van het moederbedrijf niet noemen, niet snappen economisch ongevoelig betekent, en vooral de termen mlm en netwerkmarketing vermijden.

Dat niet de halve wereld al ingestapt is. :roll:

RianneVanDijkhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2014 12:26

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door RianneVanDijkhuizen »

Goedendag,

Ik kan me enigszins bovenstaande reacties indenken. Sterker nog, in eerste instantie leken ze me zelfs logisch. Ik ben echter wetenschappelijk opgeleid en wat opvalt, is dat deze reacties niet onderbouwd worden.

Zo wordt er gesuggereerd dat piramideverkoop niét verboden is, maar dat is het wel degelijk. Je kunt dus beredeneren dat daarmee dan ook nooit in het openbaar zal worden geadverteerd.

Bij nader bestuderen van bovenstaande reacties, zag ik voornamelijk aannames i.p.v. feiten. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om mee te gaan in aannames van anderen (waar ik in eerste instantie, eerlijk gezegd, zelf ook naar neigde), heb ik tijdens mijn studie geleerd eerst op zoek te gaan naar de feiten en pas achteraf te oordelen. Daarom heb ik de proef op de som genomen.

Om erachter te komen wat er wel en niet waar is, ben ik zelf een persoonlijke gesprek aangegaan om me voor te laten lichten. Het blijkt om een samenwerkingsverband te gaan met een zeer professionele organisatie die al 37 jaar wereldwijd opereert. Natuurlijk moet hier hard voor worden gewerkt, zoals in elke business. Op deze manier worden vele mensen geholpen een bestaansrecht op te bouwen. Het marketingplan (die overigens niet in een paar minuten en op 1 site kan worden uitgelegd) zit zeer redelijk in elkaar. Namelijk: juist niét degene aan de 'top' verdient het meest (zoals in elk traditioneel bedrijf), maar degene die het hardst werkt. Dat is meteen de reden dat (inderdaad) niét iedereen hier een goede boterham mee zal verdienen: er moet immers gewoon voor gewerkt worden.

Of deze manier van werken bij u aansluit, zal per individu verschillen schat ik in. Niet iedereen zal de doorzettersmentaliteit bezitten die vereist is. Na het grondig lezen van het samenwerkingsreglement, kwam ik erachter dat ieder individu in elk geval dezelfde kansen heeft, ongeacht bijv. werkervaring, leeftijd of opleiding. In deze tijd een aangename bijkomstigheid. De wereld verandert immers, ook de arbeidsmarkt. En dat gaf mij stof tot nadenken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door newmikey »

RianneVanDijkhuizen schreef:Ik ben echter wetenschappelijk opgeleid en wat opvalt, is dat deze reacties niet onderbouwd worden.

Zo wordt er gesuggereerd dat piramideverkoop niét verboden is, maar dat is het wel degelijk. Je kunt dus beredeneren dat daarmee dan ook nooit in het openbaar zal worden geadverteerd.
U vergeeft mij vast wel wat gegniffel hoop ik.
Hoe verleidelijk het ook kan zijn om mee te gaan in aannames van anderen ... Daarom heb ik de proef op de som genomen.


Het marketingplan (die overigens niet in een paar minuten en op 1 site kan worden uitgelegd) zit zeer redelijk in elkaar.
Ja, ja, dus geen aannames van anderen maar wèl die van u, die niet op 1 site kunnen worden uitgelegd...?

En hierna volgt uiteraard de hele riedel van statements die "red flags" zijn voor elke MLM en piramide scam die we hier al zo vaak voorbij hebben zien komen:
1. juist niét degene aan de 'top' verdient het meest (zoals in elk traditioneel bedrijf), maar degene die het hardst werkt.
2. Dat is meteen de reden dat (inderdaad) niét iedereen hier een goede boterham mee zal verdienen: er moet immers gewoon voor gewerkt worden.
3. Of deze manier van werken bij u aansluit, zal per individu verschillen schat ik in.
4. Niet iedereen zal de doorzettersmentaliteit bezitten die vereist is.
5. Na het grondig lezen van het samenwerkingsreglement, kwam ik erachter dat ieder individu in elk geval dezelfde kansen heeft, ongeacht bijv. werkervaring, leeftijd of opleiding.
En dàt gaf juist mij "stof tot nadenken."

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door newmikey »

Trouwens, de wervende advertentie van de z.g. "eigenaresse" van dit "concept" vermeld weer zoals gebruikelijk "Wij kunnen u laten kennismaken met een zeer unieke werkwijze waarmee u parttime een méér dan een fulltime inkomen kunt realiseren ... Afhankelijk van uw eigen inzet variërend van een paar honderd euro per maand, tot €5000,- of meer. Deze inkomstenbron kan bovengemiddeld en blijvend worden en zelfs overerfbaar! "

Wat simpel speurwerk via Google laat zien dat deze mevrouw woont in een piepklein rijtjeshuisje uit 1955 met een woonoppervlak van nog géén 160 m2. Laten we eerlijk zijn, klinkt dàt als iemand die al sinds 2013 met dit concept bezig is en ongelofelijke sommen geld verdient?

Hoe ongelofelijk stom moet je zijn om nog in dit soort leugens en bedrog te trappen?

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kuklos »

RianneVanDijkhuizen schreef:Ik ben echter wetenschappelijk opgeleid en wat opvalt, is dat deze reacties niet onderbouwd worden.
Knap dat je dan zoveel onzin weet uit te braken.
RianneVanDijkhuizen schreef:Bij nader bestuderen van bovenstaande reacties, zag ik voornamelijk aannames i.p.v. feiten. Hoe verleidelijk het ook kan zijn om mee te gaan in aannames van anderen (waar ik in eerste instantie, eerlijk gezegd, zelf ook naar neigde), heb ik tijdens mijn studie geleerd eerst op zoek te gaan naar de feiten en pas achteraf te oordelen. Daarom heb ik de proef op de som genomen.
Feiten zat genoemd. Dit betreft mlm en mlm werkt niet. En iemand die mensen voor een mlm systeem moet werven middels foldertjes in brievenbussen is niet succesvol. FEIT, feit, feit.
RianneVanDijkhuizen schreef:Het blijkt om een samenwerkingsverband te gaan met een zeer professionele organisatie die al 37 jaar wereldwijd opereert.
Rot toch op. Het is WIN wat erachter zit. Niks succesvol, niks professioneel.
Of als je toch zo wetenschappelijk bent opgeleid, definieer professioneel en bewijs dat zij dat zijn.
RianneVanDijkhuizen schreef:Op deze manier worden vele mensen geholpen een bestaansrecht op te bouwen.
Hoeveel dan? Waar is het bewijs? Hoeveel van de mensen die mee doen met WIN kunnen geen bestaansrecht ervan opbouwen? Waarom lukt het hun niet?
RianneVanDijkhuizen schreef: Het marketingplan (die overigens niet in een paar minuten en op 1 site kan worden uitgelegd) zit zeer redelijk in elkaar.
Joh, hoe hard kan je liegen? Het marketingplan zit zeer simpel in elkaar. Verkoop de producten en verkoop de opportunity.
RianneVanDijkhuizen schreef: Namelijk: juist niét degene aan de 'top' verdient het meest (zoals in elk traditioneel bedrijf), maar degene die het hardst werkt.
Dus als ik maar heel veel uren draai verdien ik veel. Er wordt dus alleen gekeken naar hoe hard iemand werkt?
RianneVanDijkhuizen schreef: Dat is meteen de reden dat (inderdaad) niét iedereen hier een goede boterham mee zal verdienen: er moet immers gewoon voor gewerkt worden.
Waar is het bewijs voor dit "feit"?
RianneVanDijkhuizen schreef:Na het grondig lezen van het samenwerkingsreglement, kwam ik erachter dat ieder individu in elk geval dezelfde kansen heeft, ongeacht bijv. werkervaring, leeftijd of opleiding.
Dat klopt inderdaad aangaande mlm, werkelijk iedereen mag instappen.
RianneVanDijkhuizen schreef:De wereld verandert immers, ook de arbeidsmarkt.
Echt waar? Bij geschiedenisles op de lagere school leert iedereen al dat de wereld verandert en de arbeidsmarkt dus ook, denk onder andere aan de horigen van vroeger tijd. Doch in de mlm zijn ze er nu pas achter?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maar, beste wetenschappelijk opgeleid persoon - WAT precies doet dit bedrijf nu?

Want, ook uw verhaal geeft geen uitsluitsel.
Om erachter te komen wat er wel en niet waar is, ben ik zelf een persoonlijke gesprek aangegaan om me voor te laten lichten. Het blijkt om een samenwerkingsverband te gaan met een zeer professionele organisatie die al 37 jaar wereldwijd opereert. Natuurlijk moet hier hard voor worden gewerkt, zoals in elke business. Op deze manier worden vele mensen geholpen een bestaansrecht op te bouwen. Het marketingplan (die overigens niet in een paar minuten en op 1 site kan worden uitgelegd) zit zeer redelijk in elkaar
Marketingplan zit redelijk in elkaar.. maar WAT marketen ze dan?
Even simpel - het marketingplan van Apple bijvoorbeeld zit ook 'redelijk' in elkaar (love it or hate it - het is geniaal te noemen) - maar daar is in elk geval duidelijk WAT men wil verkopen (gadgets, smartphones, tablets en diverse andere IT equipment)

Dit bedrijf heeft op geen enkele wijze aangegeven wat men verkoopt - en ook uw wetenschappelijke bijdrage doet dit niet.

Ik neem daarom aan dat ook dit weer een poging van het 'concept' is om positief over te komen, en niet een eerlijke bijdrage van een werkelijke deelnemer. Onderbouwing? Vaagheden, algemeenheden, positiviteit druipt er vanaf, maar totaal niets concreets van product of dienst genoemt dat men wil gaan marketen. Noem me paranoide - maar dit blijft klinken als 'gebakken lucht' en 'te mooi om waar te zijn' - en valt daarom voor mij al onder de categorie "blijf hier als verstandig mens mijlenver vandaan".

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door stfwlk »

Google weet alles, YouCanDoIt rekruteert verkopers voor MLM-bedrijf Forever Living Products.

Verder niet erg boeiend; je moet Aloe Vera producten, schoonheidsproducten, voedingssupplementen etc slijten aan je familie, vrienden en kennissen.

Hier het draadje op dit forum met meer info over Forever Living Products https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=121782

Tot zover het mysterie. Het was wellicht interessanter toen het nog geheim was.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stfwlk schreef:Google weet alles, YouCanDoIt rekruteert verkopers voor MLM-bedrijf Forever Living Products.

Verder niet erg boeiend; je moet Aloe Vera producten, schoonheidsproducten, voedingssupplementen etc slijten aan je familie, vrienden en kennissen.

Hier het draadje op dit forum met meer info over Forever Living Products https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=121782

Tot zover het mysterie. Het was wellicht interessanter toen het nog geheim was.
Ach so :)
Maar - als dat zo geweldig goed is, en zo super - waarom moet iemand dan via Google zoeken wat deze club nu eigenlijk wil verkopen? Het feit dat ze dat niet vermelden is m.i. niet echt betrouwbaar.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: YouCanDoIt.nu betrouwbaar?

Ongelezen bericht door stfwlk »

YouCanDoIt heeft geen jobs in de aanbieding, maar het verkoopt een droom. Wie wil er nu geen flexibele uren, financiële onafhankelijkheid, geen baas, meer tijd, werken vanuit huis, eerder stoppen met werken, ...

Als er eerlijk stond: "Wij zoeken mensen die op zelfstandige basis voedingsproducten en schoonheidsmiddeltjes gaan verkopen. Je wordt beloond op basis van verkoop (en eventueel je plaats in de piramide). En je bent trouwens verplicht om maandelijks bedrag X aan producten aan te kopen." Dan haakten mensen wellicht meteen af. Terecht, want dat is een kutjob.

Gesloten