LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
antjeaaltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2015 16:41

Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door antjeaaltje »

Ik heb mij laten ompraten om vier leesboekjes van kinderplezier te ontvangen voor mijn pasgeboren zoon. Hierna zou ik direct op kunnen zeggen is mij beloofd. Helaas blijkt dit in de praktijk niet zo uit te pakken. Ik heb direct naar het kennismakingspakket via de site kinderplezier.nl een mail gestuurd waarin ik aangaf per direct mijn 'abonnement' op te willen zeggen. Ik kreeg een mail terug waarin stond dat de mail goed ontvangen was en ging er van uit dat mijn 'abonnement' dus netjes was stopgezet. Nu ontving ik vandaag tot mijn grote verbazing een nieuwe zending. Weer heb ik via de site aangegeven dit niet te willen. De vorige zending werd automatisch afgeschreven en hiervoor had ik telefonisch toestemming gegeven, wel éénmalig, er duidelijk bij vermeld. Ik kan ook nergens in de contactgegevens een telefoonnummer vinden van de B.V. in Chaam. Ik vind het een vervelende situatie, want ik heb niet de financiële middelen om deze boekjes te betalen elke keer. Vandaar dat ik ook alleen gebruik wilde maken van de aanbieding.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door langste adem »

Toen ik de titel las, dacht ik dat het ging over geluidsoverlast bij een speeltuintje :)

Als je alleen maar toestemming hebt gegeven voor een eenmalige afschrijving, mogen ze dat natuurlijk geen 2e keer doen. En dit kun je dus terug laten boeken.
Neemt niet weg dat je volgens hen een abonnement hebt. Opzeggingen kun je maar beter altijd per aangetekende post doen , dan weet je zeker dat het is aangekomen. Opzeggen per mail kan natuurlijk ook (en kost niks), maar dan is het wel prettig als je niet alleen een automatische bevestiging krijgt dat je mail ontvangen is, maar ook dat je per email bevestigd krijgt dat het ook is opgezegd. Die heb je niet gehad.

Als ik jou was zou ik alsnog schriftelijk en per direct opzeggen per aangetekende brief. En een selectieve blokkade laten aanleggen bij de bank zodat ze niet meer kunnen afschrijven.
Daarna zou ik , om verder gezeur te voorkomen de laatste zending gewoon nog betalen.


antjeaaltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2015 16:41

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door antjeaaltje »

Haha ja ziet er idd n beetje knullig uit! Helaas moet ik me dan richten tot een postbus en kan het dus niet aangetekend verstuurd worden. Waardoor ik denk dat er wederom niets mee gebeurd. .. ik ga t iig proberen. Bedankt voor je reactie! !

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door langste adem »

Je kunt wel degelijk aangetekend versturen naar een postbus.
Als er dan wederom niets gebeurt sta je in ieder geval veel sterker mocht je de betalingen stopzetten en je wordt vervolgens bestookt met aanmaningen.

Overigens staat op hun website :
"Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Als je per maand betaald kun je ook per maand opzeggen. Je ontvangt dan na opzegging mogelijk nog 1 laatste pakket." ..
Misschien was de 2e zending dus wel het laatste pakket

Maarja, zolang je geen bevestiging krijgt van je opzegging weet je het maar nooit ...

antjeaaltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2015 16:41

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door antjeaaltje »

Inmiddels ben ik overal vanaf. Heb via de kpn het telefoonnummer kunnen achterhalen waarmee ik desbetreffende dag ben gebeld. Na enige mails waarin ik erg duidelijk ben geweest en heb gezegd dat ik rechtshulp ga inschakelen heb ik iemand aan de telefoon gehad en inmiddels ook twee mails met excuses ontvangen. Soms moet je bluffen kennelijk. Bedankt voor jullie hulp in deze! Groetjes

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door langste adem »

Mooi om te horen. In telefonisch iets opzeggen heb ik niet zoveel vertrouwen in (maar dat komt door mijn ervaringen met Pretium waardoor ik nogal achterdochtig ben geworden).
Maar als je nu ook een email hebt ontvangen dat het nu opgezegd is heb je in ieder geval iets " zwart op wit".

Ik wens je nog veel kinderplezier overigens (maar dan zonder een lidmaatschap:))

Indep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2012 16:16

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door Indep »

Helaas mijn vrouw is er ook in getrapt, zelfde werkwijze zoals bij jullie...

Ik als bedrijfseigenaar kan hier ook heel slecht tegen! Dat dit nog mogelijk is!

Mijn advies:
1: stop de betaling via de bank
2: stuur de boeken maar terug, met een brief van je advocaat.

Juridisch hebben ze geen poot om op te staan. Tenzij anders is omschreven in hun Algemene Voorwaarden, maar deze heb ik niet kunnen vinden. Dus val je automatisch in het Burgelijk Wetboek. Je hebt uiteindelijk voor niks getekend!
De bank mag ook niet automatisch afschrijven zonder getekende machtiging.

Een beetje onderzoek bij de KvK, kan je de boeken ook persoonlijk afgeven...
Kinderplezier B.v.
Legstraat 1
4861 RK Chaam
Noord-Brabant, Nederland

0161493342
[email protected]

Succes!

Kinderplezier
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2017 17:05

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door Kinderplezier »

Hallo Antjeaaltje

Wat vervelend dat er iets niet goed is gegaan bij je opzegging. Ik lees dat je wel een opzegbevestiging van ons hebt ontvangen, het abonnement werd dus wel afgemeld. Mogelijk was het vervolgpakket reeds naar je onderweg en kon deze niet meer geannuleerd worden.
Uiteraard willen het graag samen met je uitzoeken en oplossen, kun je hiervoor aub contact opnemen met onze klantenservice via http://www.kinderplezier.nl/contact?

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Kinderplezier

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door berndv »

Kinderplezier schreef:Hallo Antjeaaltje

Wat vervelend dat er iets niet goed is gegaan bij je opzegging. Ik lees dat je wel een opzegbevestiging van ons hebt ontvangen, het abonnement werd dus wel afgemeld. Mogelijk was het vervolgpakket reeds naar je onderweg en kon deze niet meer geannuleerd worden.
Uiteraard willen het graag samen met je uitzoeken en oplossen, kun je hiervoor aub contact opnemen met onze klantenservice via http://www.kinderplezier.nl/contact?

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Kinderplezier
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik mag toch hopen dat jullie het probleem inmiddels hebben opgelost. Maar om na bijna 2 jaar te gaan reageren op een forumtopic getuigt niet erg van goede kwaliteiten. Dan kan je het eigenlijk beter laten. :wink:

Mucha

Re: Wie helpt mij van Kinderplezier af?!

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten