LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asociaal parkeergedrag

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

@Lowieze de motor kan weg via de stoep.

@Lady1234 klopt

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Lowieze »

Proto X schreef:
12 jan 2020 13:57
@Lowieze de motor kan weg via de stoep.

@Lady1234 klopt
Met je motor over de stoep rijden? Dat kan natuurlijk, lijkt me echter niet aan te bevelen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door witte angora »

Proto X schreef:
12 jan 2020 13:56
Ik vind het asociaal door een motor (die niet gebruikt word) op een parkeerplaats voor de deur te stallen, omdat ze weigeren hun auto verderop te zetten als het vol is.
Wat wil je dan? Dat ze de motor bij jou voor de deur zetten? Zeg het maar. Dat ding moet toch ergens staan? En waarom is dit niet netjes en asociaal tegenover de buren?

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

@witte, in hun voortuin waar dat kreng al jaren staat 😎🤟 In alle eerlijkheid, door veelvoudig asociaal gedrag (hond de straat op laten rennen onaangelijnd, vouwwagen 3 maanden op een parkeerplaats, auto op de stoep parkeren, klein kind onverlicht door de straat laten fietsen 's avonds) is de gun factor minimaal. Dat speelt ook een grote rol

@Lowieze; je kan lopend met de motor in de hand prima de stoep op komen

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat het tussen jullie en die buren nooit meer goed komt. Meester Frank Visser zou, gezien eerdere recente uitspraken, jou vermoedelijk een contactverbod opleggen.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

Haha, tot een rijdende rechter of what ever zal het niet komen. Als mijn buren in hun recht staan om de motor zo te parkeren dan is dat zo, dat was ook eigenlijk mijn vraag in m'n topic. :) ik ben geen persoon die de buurt sfeer zal verpesten om een parkeerplaats, maar er wonen nog genoeg anderen die zich er ook aan storen en dit wel zullen doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door reggie2 »

Proto X schreef:
12 jan 2020 14:28
ik ben geen persoon die de buurt sfeer zal verpesten om een parkeerplaats, maar er wonen nog genoeg anderen die zich er ook aan storen en dit wel zullen doen.


Ten eerste hoef jij niet voor je buren de **** op te ruimen. Ten tweede...…. heb je wel eens een praatje met die buren gemaakt, zo van je neemt wel veel ruimte in beslag? Maar dan wel op een leuke manier, zodat er een opening komt?

Soms werkt dat :-)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vouwwagen is natuurlijk een andere zaak.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

Reggie2; dit heb ik idd al eens gedaan. Uiteraard op een leuke manier, maar al snel kwam eruit dat ze geen zin hadden de auto elders te plaatsen. Hun auto moest voor de deur want dat was handiger. Wij hebben zelf 2 auto's, 1 zakelijk vol gereedschap en een auto welke op 1 staat van meest gestolen en ingebroken auto's. Wij willen ze ook het liefst voor de deur hebben. Maar wat niet gaat dat gaat niet. Ik zet de auto vaak verderop en als er een plekje vrij komt haal ik de auto op.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens mij is er voor wat betreft die motor totaal geen sprake van overlast en evenmin van asociaal parkeergedrag.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 12 jan 2020 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus jij neemt net zoveel parkeerplekken in als hun. Sterker nog, als je het voor elkaar krijgt dat die vouwwagen weg wordt gehaald, hebben hun maar één plek nodig, en jij twee. En als die motor er niet stond, moesten zij ook hun auto overal elders neerzetten. Waaronder bij jou voor de deur, zodat jij je auto daar niet neer kan zetten. En dan? Helpt het je?

Het idee is al eerder weergegeven: reserveer voor iedere bewoner één parkeerplek voor de deur. Met nummer, of beter nog, kentekenplaat. De resterende vakken is voor de tweede, derde en vierde auto. Behalve aanhangers en caravans die structureel geparkeerd staan. Gooi het in de bewonerscommissie, bespreek het met de wijkagent of de gemeente, whatever - doe iets dat werkt.

Dat jouw auto op 1 staat van meest gestolen en ingebroken auto's is overigens je eigen keuze.

Proto X
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2012 23:20

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Proto X »

Ik heb de vraag uitgezet naar de gemeente, wellicht kunnen zij verder helpen.

Dank voor het meedenken!

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik snap TS wel. Blijkbaar zijn er daar onvoldoende parkeerplaatsen en heeft buurman dit voor zichzelf opgelost door "permanent" een plek te claimen met een motor die daar enkel staat om die plek bezet te houden. De een noemt het slim, de ander asociaal. Ik hoor bij de 2e groep.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door riddert »

De beste man met de motorfiets had ook een volledig vak kunnen claimen voor de motor, en zijn eigen auto nog eens in een ander vak parkeren. Dan waren er twee plaatsen weg geweest. Nu de man zijn motor en auto in één vak parkeert, betekent dat er een ander vak voor iemand anders vrij blijft. Dat neigt eerder naar sociaal dan naar a-sociaal naar mijn mening.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

NeoDutchio schreef:
12 jan 2020 12:38
Ook al hebben ze een schuur en een voortuin, een motorvoertuig (dus ook een motor) hoort gewoon in een parkeervak te staan.
U noemt het een parkeervak claimen, maar die motor mag daar gewoon staan.

Mocht er een structureel probleem zijn, kunt u altijd voorstellen om de parkeervakken te nummeren. Eentje per huishouden zodat altiid iedereen een vak ter beschikking heeft. Voor de luxe van een tweede auto of vouwwagen zijn dan de overgebleven vakken.
Een motor bij parkeermeter is strafbaar, alleen met zijspan mag dat!
Motoren horen op de stoep dus stadswacht bellen en je hebt er weer 1 parkeerplek bij!

Kunnen ze gelijk de aanhanger controleren of die niet meer dan 3 dagen staat en paar meters verder is daarbij niet voldoende.
dagelijks iets verplaatsen is ook niet toegestaan en een aanhanger is geen motorvoertuig op 3 of meer wielen!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moneyman schreef:
12 jan 2020 14:49
Volgens mij is er voor wat betreft die motor totaal geen sprake van overlast en evenmin van asociaal parkeergedrag.
Parkeerplaatsen zijn bedoeld voor motorvoertuigen op 3 of meer wielen!

Elke niet zijspan is dus illegaal!
Net als aanhangers die ze 3 dagen gedogen en enkele meters heen en weer voor parkeerplaats vrij houden is ook strafbaar.

Elke stadswacht hoorde dit te weten dus laat ze maar die boetes schrijven....!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In een heleboel gemeenten mag een motor juist niet op de stoep geparkeerd worden, en in andere wordt het gedoogd. Maar voetgangers, kinderwagens en rolstoelen moeten vrij kunnen passeren. Een motor hoort op de rijbaan en mag/moet daar ook geparkeerd worden.

Als het op de stoep kan, hoef je alleen niet te betalen om te parkeren.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Maar TS geeft aan (verspreid over meerdere berichten)

- motor stond eerst altijd in voortuin
- motor staat nu in parkeervak
- eigenaar motor geeft aan dit te doen zodat hij de auto altijd voor de deur kan zetten [in zelfde vak waar motor staat].

Dan kan je er een hele hoop bij halen, maar uitgaande van de info van TS is dit naar mijn mening niet "buurtvriendelijk" en heeft het niets te maken met waar een motor hoort te staan en hoeveel parkeerplekken de buurman zou innemen als hij ze beide los parkeert.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij ligt het grote probleem bij te weinig parkeerplaatsen in de wijk. Dit is op veel plaatsen. Hier hebben we de gemeente verzocht om van een gedeelte van de groenvoorziening parkeerplaatsen te maken. Wij wachten op antwoord. Misschien ook een idee bij jullie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Asociaal parkeergedrag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om het woningtekort aan te pakken verdwijnen er steeds meer groene plekken in de bebouwde kom. Die worden dan volgebouwd.

Moet er dan daarnaast ook nog groen wijken om parkeerplaatsen van te maken? Afhankelijk van de plaatselijke situatie zal dat hopelijk niet gebeuren.

Tenzij het plekken worden voor deelauto's.

Gesloten