Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
DikSit

Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door DikSit » 30 apr 2019 16:48

Op de Nederlandse markt zijn nogal veel buitenlandse datingsites actief. Ik ben terecht gekomen bij Be-naughty.com. Wie daarop terecht komt wordt bestookt met andere, zogenaamd nog spannender sites zoals Findedates.com. Er wordt een proefabonnement aangeboden voor drie dagen. Daarmee verklaar je je echter ook als lid en gaat er (verborgen) mee akkoord om een abonnement te nemen. Ik heb na het bekijken van deze (loze) site besloten mij af te melden. Bij de Nederlandse sites krijg je dan een bevestiging van afmelding. Bij deze site echter niet. Je wordt uitgeschreven maar de betalingen, via incasso lopen gewoon door. Wie niet betaalt krijgt een (buitenlands) incassobureau aan de lijn. Ook al ben je geen lid en maak je geen gebruik van de diensten, toch moet er betaald worden. Men dreigt met incassobureaus. De afmeldingsprocedure is, zelf voor een ervaren gebruiker, heel lastig. Dus hierbij een waarschuwing om heel voorzichtig te zijn. De buitenlandse sites hoeven zich niet aan de Nederlandse wetgeving (zoals het melden van fictieve profielen) te houden. Ik vermoed dat er nogal wat mensen zijn die hiermee het schip in gaan en moeten betalen.

berndv

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door berndv » 01 mei 2019 11:25

Tja, het is maar net wat u wilt natuurlijk. Persoonlijk zou ik geen abonnement afsluiten bij een bedrijf dat gevestigd is in HongKong en ze ook nog eens een periodieke machtiging geven om automatisch te incasseren. En dat is niet alleen omdat ik gelukkig getrouwd ben, maar omdat ik niet heel veel vertrouwen heb in het afgeven van een machtiging aan een bedrijf in HongKong.

Plaats reactie