LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
DikSit
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2019 16:38

Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door DikSit »

Op de Nederlandse markt zijn nogal veel buitenlandse datingsites actief. Ik ben terecht gekomen bij Be-naughty.com. Wie daarop terecht komt wordt bestookt met andere, zogenaamd nog spannender sites zoals Findedates.com. Er wordt een proefabonnement aangeboden voor drie dagen. Daarmee verklaar je je echter ook als lid en gaat er (verborgen) mee akkoord om een abonnement te nemen. Ik heb na het bekijken van deze (loze) site besloten mij af te melden. Bij de Nederlandse sites krijg je dan een bevestiging van afmelding. Bij deze site echter niet. Je wordt uitgeschreven maar de betalingen, via incasso lopen gewoon door. Wie niet betaalt krijgt een (buitenlands) incassobureau aan de lijn. Ook al ben je geen lid en maak je geen gebruik van de diensten, toch moet er betaald worden. Men dreigt met incassobureaus. De afmeldingsprocedure is, zelf voor een ervaren gebruiker, heel lastig. Dus hierbij een waarschuwing om heel voorzichtig te zijn. De buitenlandse sites hoeven zich niet aan de Nederlandse wetgeving (zoals het melden van fictieve profielen) te houden. Ik vermoed dat er nogal wat mensen zijn die hiermee het schip in gaan en moeten betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, het is maar net wat u wilt natuurlijk. Persoonlijk zou ik geen abonnement afsluiten bij een bedrijf dat gevestigd is in HongKong en ze ook nog eens een periodieke machtiging geven om automatisch te incasseren. En dat is niet alleen omdat ik gelukkig getrouwd ben, maar omdat ik niet heel veel vertrouwen heb in het afgeven van een machtiging aan een bedrijf in HongKong.

cardo1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2020 21:03

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door cardo1991 »

Hallo diksit

ben hellaas in contact geweest met de site en krijg nu van wildspanks.com incasso van 25 euro
heb me al afgemeld op Be-naughty.com
maar weet u hoe ik van die incasso afkom?

mvg ricardo

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door Moneyman »

cardo1991 schreef:
13 apr 2020 21:09
maar weet u hoe ik van die incasso afkom?
Door te betalen?

Aangezien je niet aangeeft dat de incasso onterecht zou zijn, neem ik aan dat je je voor een betaalde dienst hebt aangemeld. Afmelden en betalen lijkt me dan de logische keus.

Als de situatie anders is, zou ik m'n topic even aanvullen.

Helpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2020 16:47

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door Helpie »

Hoi, ik ben er ook in getrapt bij Flirty Mature.
Hier een bedrag van €24,99 op 9 juli betaald via iDeal om een maand van deze site gebruik te kunnen maken.
Veel geld en op dat moment gewoon stom geweest en dit bedrag over gemaakt.
Als dit het enigste was dan had ik hier nog mee kunnen leven maar nu blijkt dat ze op 14 juli gewoon via euro incasso een bedrag afschrijven waarbij ik gelijk aan een abonnement vast zit van 21,99.
Ik heb dit teruggevorderd via m’n bank.
En me op de site willen afmelden voor alles maar dit is wanneer je alles heb doorlopen alleen te bevestigen door uiteindelijk dit nr te bellen 08000234054.

Ik vraag me af hoe ik dit moet aanpakken en hoop dat iemand me raad kan geven.

Mvg Helpie

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door berndv »

Helpie schreef:
23 jul 2020 17:12
Hier een bedrag van €24,99 op 9 juli betaald via iDeal om een maand van deze site gebruik te kunnen maken.
ook de verdere voorwaarden bekeken? Zaken die bijvoorbeeld te maken hebben met een abonnement of iets dergelijks?
Helpie schreef:
23 jul 2020 17:12
Ik heb dit teruggevorderd via m’n bank.
dat kan natuurlijk, dat is het mooie van een automatisch incasso. Of het de verstandigste keuze is, is zo niet te beoordelen.
Helpie schreef:
23 jul 2020 17:12
En me op de site willen afmelden voor alles maar dit is wanneer je alles heb doorlopen alleen te bevestigen door uiteindelijk dit nr te bellen 08000234054.

Ik vraag me af hoe ik dit moet aanpakken en hoop dat iemand me raad kan geven.
Volgensmij heeft u toch zelf al gevonden hoe u dit moet aanpakken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Automatisch incasso buitenlandse datingsites

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geld terug boeken, vaak is pas de volgende maand er vanaf...
In Juli opzeggen is vaak voor Augustus nog betalen en pas 1 september weg.

Ga altijd vooraf goed lezen en waarom in een ander land iets afsluiten als je de voorwaarden niet begreep en hun regels?

Maar gaf je na Ideal betaling gelijk toestemming voor Auto incasso?
Denk dat ze daar de fout mee zijn ingegaan.

Hou je bank in de gaten en eventueel deze blokkeren als je geen toestemming gaf.

Gesloten