LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Brainless »

criticus2 schreef:
17 jan 2019 13:31
als het zo erg is dat het kind ermee gepest wordt, kan ik mij niet voorstellen dat er niet ook een medische onderbouwing mogelijk is. Bijzondere bijstand is de beste tip die ik langs zag komen.
Medisch noodzakelijk is helaas niet snel het geval.

Mijn zoon had een onderontwikkelde onderkaak (welke ook nog eens scheef was) en een scheve bovenkaak.
Hiervoor heeft hij een dubbele kaakoperatie gehad (boven en onder); maar een beugel die noodzakelijk was voor en na de operatie werd niet vergoed vanuit de basis.
Deze werd helaas afgewezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

wilhelmima1 schreef: En dat gewoon voor kunnen sparen wordt door diverse instanties als excuus gebruikt om maar vooral niet te hoeven helpen bij het oplossen van de armoede. Spaargeld kan je maar een keer uitgeven.
Er wordt idd al vrij snel gezegd dat je dan maar zelf moet sparen, maar wanneer je in de bijstand zit , en soms al jarenlang op dat minimum niveau zit , is sparen nauwelijks mogelijk . Dat is vaak de realiteit .

Bijzondere bijstand wordt ook nog maar amper toegekend.

In dit geval heeft TS een bewindvoerder. Een bewindvoerder dient iedere maand geld te reserveren voor onvoorziene uitgaven. Er wordt zo dus een " spaarpotje " aangelegd.
Het wekelijkse leefgeld is dan ook minimaal , kan slechts € 40 - € 50 pw zijn, afhankelijk vd gezinssamenstelling en de schuldenlast.
Er moet dus reservegeld zijn voor een beugel eventueel. Het is maar net ...waar ligt de prioriteit ?

Gesloten