LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
savanna.de-wit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2019 04:30

Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door savanna.de-wit »

Hallo,
Ik zit in de schuldsanering enige tijd bij mijn oude bewindvoerder heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden... De bewindvoerder zei toen dat het niet kon kwa geld.. nu heb ik een andere zou er eens kans zijn dat het bij deze wel kan want hier krijg ik ook wasmachines en scooter! Ik vind dat elk kind recht heeft op een beugel heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

savanna.de-wit schreef:
17 jan 2019 04:33
Hallo,
Ik zit in de schuldsanering enige tijd bij mijn oude bewindvoerder heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden... De bewindvoerder zei toen dat het niet kon kwa geld.. nu heb ik een andere zou er eens kans zijn dat het bij deze wel kan want hier krijg ik ook wasmachines en scooter! Ik vind dat elk kind recht heeft op een beugel heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?
Je bewindvoerder het gewoon even vragen misschien?

En wellicht zijn er mogelijkheden voor bijzondere bijstand via de gemeente.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 17 jan 2019 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Kijken of er ruimte is voor een aanvullende verzekering ?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je een scooter weet te regelen weet je toch ook wel hoe je een beugel voor je kind moet regelen? De procedure lijkt me hetzelfde. Of zoek je naar argumenten die de beslisser over de streep trekt? Een advies van de tandarts kan wellicht helpen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

savanna.de-wit schreef:
17 jan 2019 04:33
Hallo,
Ik zit in de schuldsanering enige tijd bij mijn oude bewindvoerder heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden... De bewindvoerder zei toen dat het niet kon kwa geld.. nu heb ik een andere zou er eens kans zijn dat het bij deze wel kan want hier krijg ik ook wasmachines en scooter! Ik vind dat elk kind recht heeft op een beugel heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?
Gezien de orthodontist (vrijwel) nooit uit de basisverzekering wordt betaald, was het verstandig geweest om voor 31 december 2018 je zorgverzerking te herzien. Hier had je kunnen kiezen voor een aanvullende verzekering, waar uw dochter recht had gehad op vergoeding voor een beugel.

Nu realiseer ik mij dat in de schuldsanering weinig ruimte is om enkele tientjes per maand meer te betalen, echter was dit in overleg met uw bewindvoerder misschien nog wel te realiseren.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door marnix »

Aanvullende verz. kun je toch tot 1 februari regelen?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:
17 jan 2019 11:22
Aanvullende verz. kun je toch tot 1 februari regelen?
Bij sommige maatschappijen wel, bij de meeste niet. In de link hieronder staat een overzicht:
https://www.geld.nl/zorgverzekering/ser ... -1-januari

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Vraag mij af of het mogelijk is om een AV aan te vragen. Schuldsanering. Kan zo maar zijn dat er bij de Zorgverzekeraar een achterstand staat. Verder een beugel is niet altijd medisch noodzakelijk. En voor een beugel wil nog wel eens een wachttijd van jaar of langer staan voordat er aanspraak kan worden genaakt op een vergoeding

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een beugel omdat uw kind gepest wordt is natuurlijk geen reden. Tenzij u het zelf kan betalen. Pas als er een medische noodzaak is kunt u het aankaarten. Anders kunt u alles wel aangeven dat u ergens een aanvullig voor nodig hebt.
Een wasmachine en een scooter is een ander verhaal. U moet kunnen wassen en als de oude wasmachine kapot is en reparatie duurder is, dan is een nieuwe een optie. Een scooter zou alleen zijn als u die nodig zou hebben. Dus als fietsen geen optie is. Dat u vindt dst elk kind recht moet hebben op een beugel wil niet zeggen dat anderen daar slachtoffer van moeten worden. Alles is geregeld in verzekeringen en het is aan de verzekerde wat hij betaald wil hebben uit de verzekering en wat niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

wilhelmima1 schreef:
17 jan 2019 11:30
Vraag mij af of het mogelijk is om een AV aan te vragen. Schuldsanering. Kan zo maar zijn dat er bij de Zorgverzekeraar een achterstand staat. Verder een beugel is niet altijd medisch noodzakelijk. En voor een beugel wil nog wel eens een wachttijd van jaar of langer staan voordat er aanspraak kan worden genaakt op een vergoeding


Precies, de meeste verzekeraars hanteren een wachttijd van een jaar voor orthodontie. Dit betekent dat je eerst een jaar bij de verzekeraar verzekerd moet zijn, met het aanvullende pakket voor orthodontie. Pas na dit jaar kun je gebruik maken van de vergoeding voor een beugel.
Dus het is wel zaak bij het afsluiten van een aanvullende verzekering hier op te letten + wat er vergoed wordt en over welke periode.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

savanna.de-wit schreef:
17 jan 2019 04:33
Hallo,
Ik zit in de schuldsanering enige tijd bij mijn oude bewindvoerder heb ik voor me dochter een beugel aangevraagd omdat me dochter ongelukkig word want ze word gepest met haar tanden... De bewindvoerder zei toen dat het niet kon kwa geld.. nu heb ik een andere zou er eens kans zijn dat het bij deze wel kan want hier krijg ik ook wasmachines en scooter ! Ik vind dat elk kind recht heeft op een beugel heeft iemand tips voor me hoe ik dit moet aanpakken ?
Als je aanvullend verzekerd bent wordt dit grotendeels vergoed vanuit deze aanvullende verzekering.
Heb je wel een aanvullende verzekering eigenlijk?
Kijk hier even naar en kijk of dat alsnog voor 1 februari geregeld kan worden, tenzij je misschien achterstanden bij je Zorgverzekeraar hebt ?!

Vreemd overigens dat de bewindvoerder desnoods wel een scooter betaalt en een beugel niet :roll: .

Een bewindvoerder moet iedere maand reserves aanleggen voor noodzakelijke uitgaves.
Persoonlijk vind ik een beugel meer noodzakelijk dan een scooter.
Overleg dit even stevig met je bewindvoerder en vraag jullie tandarts om een indicatie wanneer hij dit voor je dochter noodzakelijk vindt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel veel verzekeraars kennen geen wachttijd voir orthodontie.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... ontie.aspx

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door criticus2 »

NeoDutchio schreef:
17 jan 2019 11:49
Een beugel omdat uw kind gepest wordt is natuurlijk geen reden. Tenzij u het zelf kan betalen. Pas als er een medische noodzaak is kunt u het aankaarten. Anders kunt u alles wel aangeven dat u ergens een aanvullig voor nodig hebt.
Een wasmachine en een scooter is een ander verhaal. U moet kunnen wassen en als de oude wasmachine kapot is en reparatie duurder is, dan is een nieuwe een optie. Een scooter zou alleen zijn als u die nodig zou hebben. Dus als fietsen geen optie is. Dat u vindt dst elk kind recht moet hebben op een beugel wil niet zeggen dat anderen daar slachtoffer van moeten worden. Alles is geregeld in verzekeringen en het is aan de verzekerde wat hij betaald wil hebben uit de verzekering en wat niet.
als het zo erg is dat het kind ermee gepest wordt, kan ik mij niet voorstellen dat er niet ook een medische onderbouwing mogelijk is. Bijzondere bijstand is de beste tip die ik langs zag komen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

criticus2 schreef:
17 jan 2019 13:31
NeoDutchio schreef:
17 jan 2019 11:49
Een beugel omdat uw kind gepest wordt is natuurlijk geen reden. Tenzij u het zelf kan betalen. Pas als er een medische noodzaak is kunt u het aankaarten. Anders kunt u alles wel aangeven dat u ergens een aanvullig voor nodig hebt.
Een wasmachine en een scooter is een ander verhaal. U moet kunnen wassen en als de oude wasmachine kapot is en reparatie duurder is, dan is een nieuwe een optie. Een scooter zou alleen zijn als u die nodig zou hebben. Dus als fietsen geen optie is. Dat u vindt dst elk kind recht moet hebben op een beugel wil niet zeggen dat anderen daar slachtoffer van moeten worden. Alles is geregeld in verzekeringen en het is aan de verzekerde wat hij betaald wil hebben uit de verzekering en wat niet.
als het zo erg is dat het kind ermee gepest wordt, kan ik mij niet voorstellen dat er niet ook een medische onderbouwing mogelijk is. Bijzondere bijstand is de beste tip die ik langs zag komen.
Bijzondere bijstand sluit (over het algemeen) zorgkosten uit. Maar wellicht als men niet verzekerd is, dat ze wel vergoeden.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Een scooter van de bijstand, bestaan er geen fietsen meer, of desnoods reizen met het Openbaar Vervoer.
Een beugel is in principe alleen bij medische noodzaak, niet omdat dochter er mee geplaagd wordt. Dan moet er aan het plagen wat gedaan worden !

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bijzondere bijstand komt pas in beeld als er geen voorliggende voorziening is. Een aanvullende verzekering is een voorliggende voorziening. Daar zit dus een flinke drempel in. Het is dus zaak om, indien mogelijk, alsnog een aanvullende verzekering af te sluiten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door kokka »

BL2 schreef:
17 jan 2019 14:04
Een scooter van de bijstand, bestaan er geen fietsen meer, of desnoods reizen met het Openbaar Vervoer.
Een beugel is in principe alleen bij medische noodzaak, niet omdat dochter er mee geplaagd wordt. Dan moet er aan het plagen wat gedaan worden !
volgens mij heeft TS de scooter losgepeuterd bij haar bewindvoerder, dus dan betaalt hij het van haar geld.
Het is natuurlijk triest als een kind de rekening krijgt voor de financiële malaise waar de ouders inzitten, maar een beugel kan ook op een wat latere leeftijd.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Een kind is in principe altijd het slachtoffer van de financiële situatie waarin de ouders verkeren. Of deze situatie nu positief of negatief is.
Immers een kind van rijke / royale ouders weten later niet wat geld en goederen waard is, en leven in hun jeugd al op ruim te grote voet, kinderen van "arme" ouders krijgen soms minder dan dat vaak wenselijk is.
In de laatste groep zit kind van TS (helaas).
Maar vind het altijd bijzonder te zien dat kinderen uit "arme gezinnen" toch vaak met bv mobieltjes van rond de E 600 rondlopen......

Net als ieder ander zal Topicstarter zich gewoon moeten verzekeren en daaruit de medische kosten moeten betalen, indien deze noodzakelijk zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als men in de schuldsanering zit, kan men er volgens mij niet zelfstandig voor kiezen een verzekering af te sluiten/uit te breiden.

mh73

Re: Beugel voor mijn kind niet kunnen betalen

Ongelezen bericht door mh73 »

Als dochter nu gepest wordt met haar gebit zit de kans er dik in dat ze straks gepest wordt met beugel. Zo werkt dat nu eenmaal vaak.

Wat hierboven al gezegd wordt: probeer het pesten aan te pakken. Praat met dochter: is het wel pesten? En als zij dat echt zo ervaart, ga dan eens het gesprek aan met school.

Gesloten