LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Branders gaskookplaat schoonmaken

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Tamara1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 23:14

Branders gaskookplaat schoonmaken

Ongelezen bericht door Tamara1986 »

Ik heb geen idee of ik deze vraag op de juiste plek post.
Wij hebben de branders van onze kookplaat in de vaatwasser gedaan en nu zijn ze helemaal lelijk geworden (dof, ze glimmen niet meer). Kunnen we hier iets aan doen om ze weer mooi te krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast

Suuske vd Hurk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2010 22:37

Re: Branders gaskookplaat schoonmaken

Ongelezen bericht door Suuske vd Hurk »

Ik heb altijd Brillo zeep/schuursponsjes daarvoor gebruikt. Werkt en glimt perfect!
Succes.

Tamara1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2010 23:14

Re: Branders gaskookplaat schoonmaken

Ongelezen bericht door Tamara1986 »

Weet iemand toevallig of de gaskookplaten van Ikea aluminium of RVS branders hebben?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Branders gaskookplaat schoonmaken

Ongelezen bericht door legoleek »

9 vd 10 branders zijn van Alu, en de brander deksels van (giet)ijzer, aangezien Ikea erg op de centjes is zal dat daar ook wel zijn.
moet derhalve we toegeven dat het me nooit is opgevallen of er uberhaubt wel RVS- wordt toegepast als brander

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Branders gaskookplaat schoonmaken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

moet derhalve we toegeven dat het me nooit is opgevallen of er uberhaubt wel RVS- wordt toegepast als brander
Zelden......daar RVS en messing enorm verkleuren door de hoge temperatuurschommelingen.

O.a. Smeg gebruikt soms RVS, en Boretti gebruikt messing (vandaar de gietijzeren "sierdeksels")

Voor zover ik weet is het ook niet helemaal Aluminium... maar een legering met alu.. U zal ze niet meer glimmend krijgen daar het een vorm van corrosie is die de vaatwasser heeft aangewakkert. In principe kan het geen kwaad doch mooi is anders......

Gesloten