Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
jessicatje007
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2019 16:26

Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door jessicatje007 » 01 aug 2019 16:34

Goede middag,
Bij voorbaat al mijn excuses voor onderstaande lange mail.
Mijn vraag is of u hier meer van mensen over hoort en wat uw advies eventueel is om te ondernemen.
Vooral als ontvanger van pakketpost sta je nergens, word niet op de hoogte gehouden en krijgt geen antwoord van PostNL op je vraag of verzoek.

Met vriendelijke groet,
Jessica Teeven

HET VOLGENDE KRIJGT DE VERZENDER VAN MIJN PAKKETJE GESTUURD PER MAIL NA MEER DAN 2 WEKEN WACHTEN!


Geachte mevrouw .....,

Uit het door mij uitgevoerde onderzoek naar een door u verzonden zending met barcode 3SKABA281378802 is vast komen te staan dat de zending als vermist moet worden beschouwd. We vinden dit vervelend voor u en bieden hiervoor onze excuses aan.

U heeft gekozen voor standaard verzending. Op basis van de voorwaarden kan ik u helaas geen schadevergoeding aanbieden voor de inhoud van uw zending. De volgende keer kunt u ervoor kiezen om uw zending Aangetekend of met Verzekerservice te versturen. Informatie over onze dienstverlening vindt u op http://www.postnl.nl/versturen/pakket-v ... en-pakket/

Wel zullen wij de door u betaalde verzendkosten vergoeden. Wij ontvangen graag uw IBANnummer en kopie verzendbewijs. Het bedrag maken wij na ontvangst van de gevraagde gegevens binnen 14 werkdagen naar u over.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088-2255555. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur. U kunt ook op deze e-mail reageren.

Met vriendelijke groet,

Sjoukje

Team PostNL

Mark1992
Berichten: 451
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door Mark1992 » 02 aug 2019 11:41

De verzender is verantwoordelijk voor uw pakket. Als dit pakket niet aankomt of als ''vermist'' moet worden beschouwd, dan bent u daar niet verantwoordelijk voor. De verzender dient het product (wanneer mogelijk) opnieuw naar u te verzenden, of u uw geld terug te storten.

U kunt hier verder niets aan doen. Het enige dat de verzender kan doen is het pakket aangetekend of verzekerd versturen, zoals PostNL in de mail aangeeft. Dit kost echter (veel) meer geld dan de standaardverzending.

scontra
Berichten: 2348
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door scontra » 02 aug 2019 11:50

jessicatje007 schreef:
01 aug 2019 16:34

Vooral als ontvanger van pakketpost sta je nergens, word niet op de hoogte gehouden en krijgt geen antwoord van PostNL op je vraag of verzoek.
/quote]


Als ontvanger moet u bij de verzender zijn, want als de zending niet bij u als de geadresseerde aankomt dient de verzender daarvoor een oplossing te bieden. De verzender moet in contact treden met Postnl.
In dit geval blijkt de zending spoorloos en zal de verzender het bestelde nogmaals aan u moeten verzenden.

Hawk-Eye
Berichten: 901
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 02 aug 2019 14:28

de ontvanger is geen partij voor de post, die is geen opdrachtgever nog eigenaar van hetgeen verzonden is...

NeoDutchio
Berichten: 7372
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 aug 2019 15:20

jessicatje007 schreef:
01 aug 2019 16:34
Mijn vraag is of u hier meer van mensen over hoort en wat uw advies eventueel is om te ondernemen.
Ja, die vraag komt bijna dagelijks voorbij hier. Zoals al vermeld bent u geen klant van PostNL. U hebt aan hen niets betaald en u hebt hen geen opdracht gegeven.
Als u iets gekocht heeft bij een bedrijf moeten zij de aankoop nogmaals verzenden of u het geld terug geven. Tenzij er gevraagd is hoe u het verzonden wil hebben. Als de verkoper heeft aangeboden om het verzekerd te versturen tegen meerprijs, dan is het uw risico. Gaat het om een particuliere overeenkomst zal er vrij weinig opzitten dan het geld terug te vragen.

zeyduhokno
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 15:31

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door zeyduhokno » 02 aug 2019 15:34

ik krijg nog 2 vrachtwagen vol van 8 jaar terug zoek geraakt bij de post zegt de leverancier en post nl dhl en nog wat levereanciers zeggen er is nooit wat in onvangst genomen. lichten dus gewoon elkaar op. bank wou me geld niet terug vorderen dus ook dat zweeft nog ergens rond. mij fuckt dat niks zolang het rond zweeft en niet op zijn plaats is hoef ik er in ieder geval geen btw over te betalen.

NeoDutchio
Berichten: 7372
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 aug 2019 16:41

zeyduhokno schreef:
02 aug 2019 15:34
ik krijg nog 2 vrachtwagen vol van 8 jaar terug zoek geraakt bij de post zegt de leverancier en post nl dhl en nog wat levereanciers zeggen er is nooit wat in onvangst genomen. lichten dus gewoon elkaar op. bank wou me geld niet terug vorderen dus ook dat zweeft nog ergens rond. mij fuckt dat niks zolang het rond zweeft en niet op zijn plaats is hoef ik er in ieder geval geen btw over te betalen.
U kunt dat ook onderbouwen dat er partijen opgelicht worden? Verder is er niets van te begrijpen wat u schrijft.

StevieNL81
Berichten: 619
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 02 aug 2019 17:21

Ik las vandaag wel een interessant advies van de A.G. rondom de verzending van een bezwaarschrift richting de overheid via niet aangetekende post.

Die conclusie is dat, omdat 99,8% van de verzonden post aankomt, met een verzendbewijs de bewijsplicht aldaar andersom komt te liggen : kan je bewijzen dat je iets hebt verstuurd dan is het aan de ontvanger om te bewijzen dat het niet is aangekomen. Interessante verschuiving.

Het betreft wel belastingrecht dus het zegt niets over aansprakelijkheid... En helpt TS niet want hetzelfde bewijs dat het is verstuurd is tevens via track and trace het bewijs dat het niet is aangekomen.

Lady1234
Berichten: 13838
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 aug 2019 18:09

Maar post van de belastingdienst kan men in zijn berichtenbox ontvangen.

Elsvanessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2019 11:41

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door Elsvanessen » 15 nov 2019 12:04

Ik heb ruim een week geleden wat via marktplaats besteld. De mevrouw heeft dat keurig naar mij toegestuurd. Het pakketje is nooit aangekomen, wel drie keer een datum aangeboden in de track en tracé app. Ik heb gebeld met post.nl maar deze konden het niet onderzoeken alleen degene die het pakket verstuurd had kon deze opdracht geven. De verzender heeft gebeld maar er werd aangegeven daar het een brievenbuspakket is er geen onderzoek hier naar kon worden ingezet. Dus pakket weg, geld wat ik voor de inhoud van het pakket betaald heb en verzendkosten, allemaal weg. Dit terwijl op track en tracé staat dat het gesorteerd is en in het sorteercentrum ligt. Dus Post.nl mag zomaar post vasthouden en wil mensen niet helpen te zoeken waar hun post is gebleven. Ze stuurde wel een mail of de post.nl service waar ik mee gebeld had mij goed geholpen hadden. :(

berndv
Berichten: 8425
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door berndv » 15 nov 2019 13:41

Elsvanessen schreef:
15 nov 2019 12:04
Ik heb gebeld met post.nl maar deze konden het niet onderzoeken alleen degene die het pakket verstuurd had kon deze opdracht geven.
dat klopt inderdaad
Elsvanessen schreef:
15 nov 2019 12:04
De verzender heeft gebeld maar er werd aangegeven daar het een brievenbuspakket is er geen onderzoek hier naar kon worden ingezet.
klopt ook, nadeel van het goedkope brievenbuspakket.
Elsvanessen schreef:
15 nov 2019 12:04
Dus pakket weg, geld wat ik voor de inhoud van het pakket betaald heb en verzendkosten, allemaal weg.
en nu komen we op het punt dat niet klopt. U heeft een overeenkomst met de verkoper, de verkoper moet het overeengekomen artikel leveren voor het afgesproken bedrag, u heeft het bedrag betaald, dus u heeft uw deel van de overeenkomst nagekomen, het is nu aan de verkoper om de overeenkomst na te komen, of de koop moet worden ontbonden. In dat laatste geval moet u uw geld terugkrijgen en moet de verkoper zijn pakket terug krijgen, dat weliswaar nog in handen is van postnl, maar dat is feitelijk niet echt uw probleem. Dat is iets tussen de verkoper en postnl, maar daar zou u niet de dupe van mogen zijn (juridisch dan).

sylvesterb
Berichten: 3991
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Conflict met Post NL vanwege vermist pakketje

Ongelezen bericht door sylvesterb » 15 nov 2019 16:37

Elsvanessen schreef:
15 nov 2019 12:04
Ik heb ruim een week geleden wat via marktplaats besteld. De mevrouw heeft dat keurig naar mij toegestuurd. Het pakketje is nooit aangekomen, wel drie keer een datum aangeboden in de track en tracé app. Ik heb gebeld met post.nl maar deze konden het niet onderzoeken alleen degene die het pakket verstuurd had kon deze opdracht geven. De verzender heeft gebeld maar er werd aangegeven daar het een brievenbuspakket is er geen onderzoek hier naar kon worden ingezet. Dus pakket weg, geld wat ik voor de inhoud van het pakket betaald heb en verzendkosten, allemaal weg. Dit terwijl op track en tracé staat dat het gesorteerd is en in het sorteercentrum ligt. Dus Post.nl mag zomaar post vasthouden en wil mensen niet helpen te zoeken waar hun post is gebleven. Ze stuurde wel een mail of de post.nl service waar ik mee gebeld had mij goed geholpen hadden. :(
Dat is natuurlijk de keus die de verzender zelf maakt bij het aangaan van de overeenkomst met PostNL. De verzender heeft gekozen om het pakket via deze wijze te versturen. U neemt nu Post NL kwalijk dat ze iets niet doen, wat gewoon geheel conform de overeenkomst is die is aangegaan met de opdrachtgever.

Indien u de dienst "Gelijk oversteken" van Marktplaats heeft gebruikt dan bent u gelukkig niet uw geld kwijt. Bij verkopen tussen consumenten is het namelijk lastig te wijzen naar een overeenkomst waarin de verantwoordelijkheden wordt geregeld voor het verzenden.

Plaats reactie