LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
yesmin2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019 16:08

De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door yesmin2000 »

hoi hoop dat er iemand is die mij 1 goed antwoord kan geven
heb begin dit jr iemand van de gem in mijn huis toe gelaten door dat ik water overlast had van de buren en hoopte dat door het hun telaten zien er iets aan gedaan zou worden
nu dat is het ook ik werd van af dat moment op alles wat er in huis was en ge beurde op de vingers getikt
zit al jr in verbouwing ( door dat mensen zeggen ik kom en het niet doen )en als ik geld over heb koop ik als dat in de aan bieding is in door dat ik weet het in de toekomst te gebruiken
dit alles staat /stond op geslagen in kamers die niet ge bruikt werden
nu kwam de gem het stinkt in huis ik kookte net dus ja het stinkt naar eten
kreeg 1 brief moest alles wat bedervelijk was weg gooien anders zouden hun het doen
nu er lag eten in huis ( denk dat elk huishouden eten heeft liggen en zo als ik zei vol met bouw spullen ) maar was niet bedervelijk
nu kwamen ze met toestemming van de burgermeester bedervelijk eten en spullen die niet in huis horen weg halen
werd de deur uit gejaagt kon kiezen of vrijwillig gaan of de cel in gestopt worden dus maar gegaan heb daar door dit alles al 1 maal in de boeien weg gevoert geworden en in de cel ge zeten ben 72 niet dat dat er iets mee temaken heeft maar ik voel daar dus niets meer voor bij terug keer bleek dat mijn huis leeg gehaalt is geworden en met leeg halen bedoel ik ook leeg halen
al het bouw materiaal en werkmachinen zijn weg maar ook mijn kleding en naaimachinen en stoffen potten en pannen tandeborstel en ik ben incontineent de luiers die ik dagelijks nodig heb en dozen die in gepakt zaten van verhuizing nu ja te veel om op tenoemen
heb geprobeert aan gifte te doen van diefstal want dat is het in mijn ogen maar word niet op genomen door de politie
advocaat paar maal gevraagt ceviel proces tegen de gem te beginnen maar dat ziet hij niet zitten maar ik ben wel voor ruim 30.000 aan spullen kwijt heb brief naar de burgemeester gestuurt maar die heeft hij niet gezien kwam bij die dieven terecht en die zeggen nu op eens ik moet met taxatie raporten komen maar miin spullen krijg ik niet terug daar er ook dingen weg zijn die meer dan 100 jr oud zijn en ik als kind en door ervenis heb gekregen wie denk er aan zo iets maar ook al had ik dat ze hebben zelfs mijn hele archief bak mee genomen dus wat jr terug is gebeurt kan ik niet eens bewijzen
dus wie weet raad en kan me zeggen wat ik nog wel kan doen om mijn spullen terug tekrigen als ik het terug kan krijgen er voor betalen doe ik niet en iemand in huren om die verhuizing te doen daar heb ik het geld niet voor en ook de kracht niet want er zit 1 schuifpui bij die je echt met 2 sterke mannen moet tillen
hoor het graag
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2019 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan maar één ding zeggen: zorg voor hulp, zowel juridisch als maatschappelijk. Dit soort strijd ga je in je eentje niet winnen.

Het risico van dit soort vragen op een forum stellen is dat er nogal wat oordelen of veroordelingen kunnen komen, terwijl concrete adviezen niet te geven zijn. Een dergelijk traject wordt door de gemeente niet zómaar opgestart, dus er zal vast een reden voor zijn geweest. Maar dat neemt niet weg dat er mogelijk fouten gemaakt zijn, en dat dat dan door de gemeente opgelost moet worden.

Maar daar heb je dus die deskundige hulp bij nodig... zoek die dus vooral! Sterkte!

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kijk eens of er in uw gemeente sociale raadslieden werkzaam zijn, zij zouden u in ieder geval kunnen adviseren hoe het beste te handelen.
https://www.sociaalwerknederland.nl/sociaal-raadslieden

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door moederslink »

yesmin2000 schreef:
27 okt 2019 17:00
(...)
heb begin dit jr iemand van de gem in mijn huis toe gelaten door dat ik water overlast had van (...)
Begin dit jaar dus al ? :shock:
Wat heeft u het afgelopen jaar zelf al ondernomen en hoe heeft u geleefd in een leeggehaald huis?
Waren er klachten over overlast of zo?
Heeft uw familie zich om u bekommerd?
Ik vind dit echt moeilijk te geloven allemaal . Lieve help wat een ellende !

Maak zsm een afspraak met maatschappelijk werk in de Gemeente.
En zorg dat u een " maatje " krijgt die u gaat ondersteunen .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door sjohie »

Alstublieft, zoek hulp bij de gemeente, of kijk via een site als https://www.wehelpen.nl/ wat er aan lokaal hulpaanbod is.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Die burgemeester heeft zonder te lezen getekend kan ik u verzekeren. !

Dat is mij in Almere met burgemeester de Cloe ook overkomen. Ik was onbedoeld klokkenluider op een school waar een incompetente rectrix geplaats was omdat ze vrouw was. Het gemeente bestuur daar veegde alles onder het kleed. Ook het gegeven dat ze 10 000 000= florijnen in 5 jaar verbrast had. Als de burgemeester getekend heeft, gaan de horige ambtenaren ook op die lijn zitten.

Dat de spullen van mevrouw en bewijzen verduisterd zijn zegt voldoende. Men mag verwijdere, maar niet eenzijdig vernietigen.
Ben benieuwd welke gemeente dit is.

Ik zie overal nog bouw opjecten , bruggen, huizen e.d. volop draaien. In Zeist kunnen ze niet eens meer een bult zand verwijderen in de straat. Waar kinderen spelen. Hoe incompetent kun je zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Henk Terpstra schreef:
05 nov 2019 19:12
Dat de spullen van mevrouw en bewijzen verduisterd zijn zegt voldoende. Men mag verwijdere, maar niet eenzijdig vernietigen.
Ben benieuwd welke gemeente dit is.
Je hele bericht een beetje wartaal, en klinkt als hele oude koeien uit de sloot halen, gezien burgemeester de Cloe al in 1993 is vertrokken. Daarbij is het juridische onmogelijk dat je huis wordt leeggehaald als je iets hebt gemeld over misstanden op een school. Los daarvan is het compleet niet relevant, in het verhaal TS komt duidelijk naar voren dat zijn woning vol stond met bouwmaterialen die niet in een normale woning behoren te liggen.

Ondanks de hulp was de gemeente genoodzaakt om in te grijpen, triest maar helaas soms noodzakelijk. Daarbij is TS nooit meer op het forum terug geweest, dus de vraag of hij echt hulp nodig had kun je betwijfelen.

Daarnaast lees je TS bericht verkeerd die stelt nergens dat er bewijzen, die het tegendeel bewijzen dat de ontruiming terecht was, zijn verdwenen.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat wij nu lezen is het einde van een heel lang proves van overlast en klachten, geen instantie doet dit direct nadat er wat eten gezien is in een verder schoon huis waar ze voor het eerst (spontaan?) langskomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik het zo lees, als je dagelijks tussen bepaalde geuren zit ruik je het niet meer.
Een roker ruikt ook nooit dat zijn kleding naar rook ruikt.

Ik denk dat er echt bedorven goederen waren en opslag van veel materiaal voor verbouwing... dat kan een puinzooi zijn voor andere die hier geen verbouw materiaal in zien voor 72 jarige en alles opstapelen, dan is verbouwen erg lastig.

Een lekkage melden terwijl je in rommelige bouwput woonde, dat is vragen om problemen denk ik.
Weinig aan te doen.

yesmin2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019 16:08

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door yesmin2000 »

sorry voor de late reactie laptop is stuk heb nu 1 ander gekregen
veel antwoorden maar eigenlijk niks waar ik wat aan heb sorry
advocaat in de hand genomen kreeg hele tijd niks tehoren en gisteren keeg ik bericht moest maar 1 ander zoeken
maar komende maandag is er wel de rechtzitting
wat betreft bedervelijk eten/materiaal nu dat was er op 1 meloen en annanas die vers waren niet in huis
alles was in potten en zakken van uit de winkel en gewoon om te eten
wat betreft het bouw spul nu dat was wel degelijk voor in huis en op geslagen in 1 kamer die niet gebruikt word
(we waren vorig jr bezich in de pui de ramen de schuif deur tezetten van daar dat er 1 glas uit de deur in de kamer stond)
dus staat mij niet in de weg en 1 ander heeft er geen last van
overlast aan de buren heb ik niet gegeven ( hoewel het hier hele jaloerse mensen zijn )
en buiten het wat ik noem bouw spul ( dit waren vloerplaten voor de vloer verwarming ja die zijn gr 1x1 m en 24 stuks en nemen veel plaats in) hebben ze ook kleding en 1 voorbeeld mijn naaimachine spaarpotten van de kl kinderen met geld en munten verzameling en wc die in gebouwd moest worden en wat je nu dus echt nodig hebt de losse verwarmingen dit zijn dingen toch die echt in 1 huis thuis horen weg gehaalt en ik blijf dit ook zeggen
o ja de brand blussers hebben ze ook mee genomen ben dan ook wezen infomeren bij de brandweer nu ze hadden veel mee gemaakt maar dit nog niet en de advocaat moest de gem om uit leg vragen en kontakt op nemen met de kommandant nu dat kan ik dus ook vergeten wacht dus tot maandag

en wacht nu maar de zitting af wel zonder advocaat want die laat het dus na
en 1 ander neemt het niet op deze korte tijd op
ben dus benieuwd wat er gebeurt maandag
zal de krant hier ook in schakelen wie weet helpt dat
want heb met mensen ge sproken waar dit ook is ge beurt hier in de gem
begin erg spijt tekrijgen dat ik dit huis heb gekocht
op dit moment bijna 1 1/2 jr zit ik nu bij mijn zoon op 1 zolderkamer tot de verbouwing klaar is
woon dus niet eens daar tot dat alles klaar is

en tot op heden weet ik niet waar het is
kreeg daar geen antwoord op van de advocaat

wat betreft de burgermeester heb die aan ge schreven die man heeft de brief nooit gekregen werd door de geen die hier leeg haalde beantwoord met ik heb het ontvangen en geef taxatie raport van wat er weg is
bij het nakijken van de brieven zie ik steeds 1 andere onder schrift er onder maar wel bijna altijd van die geen die leeg haalde dus die man ziet het niet eens het is 1 standaard brief die ieder 1 kan tekenen

raad van deze kant woon je in het noorde van het land dus boven weerd/eindhoven kom dan niet naar het zuiden want daar ben je alleen 1 koe die gemolken kan worden
want vergunningen worden dan af gewezen die de zuiderling van daar wel krijgt
weet dit uit eigen ervaring en merkte nu dat ik er niet alleen voor stond
maar nog medere uit want ik noem het noorde komen
de huizen zijn hier nog betaalbaar vergeleken met de rand stad
maar je moet niks vragen of doen je moet je mond hier houden

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als het goed is mogen ze niets vernietigingen en afvoeren, wel opslaan, en platen, dat dit voor vloer verwarming is of oude ijzer... of zo.. geen idee, dat weet je beter als eigenaar, maar oude materialen of huisvuil, die grens is lastig aan te geven.

Zelf heb ik een oud ijzer bak, voor 99% van de mensen, maar als je ziet waar deze sloop delen voor weg gaan?
Dat is vele malen de nieuwwaarde en goud waard!
Dus als de gemeente bij mijn zou ontruimen en het als oude ijzer afvoeren, ik heb alles in computer staan en die prijzen mogen ze dan betalen, laat ze maar komen zou ik zeggen!

Vermoedelijk is alles ergens opgeslagen en moet je binnen bepaalde tijd reageren.
Vraag waar het is en bij huisvuil, maak maar met bewijzen een Factuurtje!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
sorry voor de late reactie laptop is stuk heb nu 1 ander gekregen
Jammer dat hier ook de shift toets en de punt toets ontbreken, zou je verhaal leesbaarder maken.
yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
advocaat in de hand genomen kreeg hele tijd niks tehoren en gisteren keeg ik bericht moest maar 1 ander zoeken
maar komende maandag is er wel de rechtzitting
Welke rede gaf de advocaat voor zijn vertrek? Een advocaat vertrekt meestal niet zomaar.
yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
o ja de brand blussers hebben ze ook mee genomen ben dan ook wezen infomeren bij de brandweer nu ze hadden veel mee gemaakt maar dit nog niet en de advocaat moest de gem om uit leg vragen en kontakt op nemen met de kommandant nu dat kan ik dus ook vergeten wacht dus tot maandag
Wat heeft de brandweer te maken met door jouw prive aangeschafte brandblussers? Waarom zou de gemeente dit met de commandant van de brandweer moeten bespreken?
yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
zal de krant hier ook in schakelen wie weet helpt dat
Als je verhaal zo warrig is als hier dan zal dat weinig bijdragen. De gemeente haalt niet zomaar een woning leeg en zeker niet als je er zelf niet woont. Vreemde is dan wat die verse etenswaren deden in je woning waar je niet woont? Ben je wel helemaal eerlijk?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door berndv »

Dit verhaal klopt van geen kant, het is in ieder geval verre van consistent.
yesmin2000 schreef:
27 okt 2019 17:00
heb begin dit jr iemand van de gem in mijn huis toe gelaten door dat ik water overlast had van de buren en hoopte dat door het hun telaten zien er iets aan gedaan zou worden
Waarom zou je iemand van de gemeente vragen om bij je thuis te komen kijken omdat je wateroverlast hebt van de buren? Daar heb je normaliter verzekeringen voor, die stellen de buren wel weer aansprakelijk.
yesmin2000 schreef:
27 okt 2019 17:00
nu dat is het ook ik werd van af dat moment op alles wat er in huis was en ge beurde op de vingers getikt
De gemeente zal je normaliter niet op de vingers tikken voor zaken die achter je voordeur spelen, tenzij het een gevaar voor de bewoner of voor diens gezondheid is. In dat laatste geval komt daar normaal de GGD ook nog aan te pas.
yesmin2000 schreef:
27 okt 2019 17:00
nu kwam de gem het stinkt in huis ik kookte net dus ja het stinkt naar eten
kreeg 1 brief moest alles wat bedervelijk was weg gooien anders zouden hun het doen
Waarom koken en bederfelijk spul in huis hebben?
yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
op dit moment bijna 1 1/2 jr zit ik nu bij mijn zoon op 1 zolderkamer tot de verbouwing klaar is
woon dus niet eens daar tot dat alles klaar is
Ik vind het verhaal maar onwaarschijnlijk.
yesmin2000 schreef:
19 nov 2019 13:15
hebben ze ook kleding en 1 voorbeeld mijn naaimachine spaarpotten van de kl kinderen met geld en munten verzameling
waarom zouden ze dit meenemen?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @yesmin2000, ik denk dat u aan de eerste paar tips nog het meeste hebt. Zoek hulp.
U hebt baat bij mensen die u concreet helpen in uw situatie.
Of die nu waar, een beetje waar, tamelijk niet waar is want met discussies hierover komt u niet in een vaarwater met een postiteif perspectief terecht.
Veel sterkte en succes!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De gemeente heeft mijn huis leeggehaald

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Toevallig niet deze muntenverzameling?

https://045online.nl/politie-zoekt-eige ... rzameling/

Gesloten