Gebeld door DGB energie, pas op!

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door cinema45 »

Tijdens de drukke feestdagen wordt men gebeld door o.a. energie bedrijf DGB. Met rappe woorden weet deze jongeman je een contract te ontfutselen ( 70 plusser) januari komt het contract binnen via de mail en lees ik goed dat is een hele dure grap is. Terug naar mijn huidige energie bedrijf.
De boete van een dag zogenaamd levering energie kost mij 250 euro!
Ik wil de mensen waarschuwen let heel goed op voordag je er erin trapt zoals ik het kost je heel veel geld nl.

DGB ENERGIE HEEL ERG SLECHT

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt zelf ook de waarschuwingen, niet ingaan op dergelijke telefoontjes, niet opgevolgd. Waarom zouden anderen dat wel doen?

marc1766
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door marc1766 »

Er geldt toch altijd bedenktijd voor koop op afstand, of heb ik het nu mis!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door berndv »

cinema45 schreef:
17 jan 2020 12:45
Tijdens de drukke feestdagen wordt men gebeld door o.a. energie bedrijf DGB. Met rappe woorden weet deze jongeman je een contract te ontfutselen ( 70 plusser) januari komt het contract binnen via de mail en lees ik goed dat is een hele dure grap is.
Hoe hebben ze u dit contract "ontfutseld"?
marc1766 schreef:
17 jan 2020 13:06
Er geldt toch altijd bedenktijd voor koop op afstand, of heb ik het nu mis!
Sterker nog, er geldt een schriftelijkheidsvereiste:
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... jk-akkoord

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goedkope Energie vind je via onder andere gaslicht.com. Dan krijg je zelf elk jaar de overstap bonus. Nu wordt er iemand anders gelukkig van. Probeer het maar het te ontbinden. Nooit telefonisch, aan de deur of in een winkel overstappen. Daar worden anderen heel rijk van.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

DGB? https://www.dgbenergie.nl/

Op hun website zie ik dat ze de fout uit 2018 gaan herstellen!
Nooit van gehoord en gewoon ophangen, zowel jou telefoon als die verkopers... Galgje!

cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door cinema45 »

thanks voor alle reacties. Zij geven aan ik moet betalen voor 1 dag en dat is die 250 euro. ik b en gewoon te grazen genomen

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door kuklos »

cinema45 schreef:
17 jan 2020 18:20
thanks voor alle reacties. Zij geven aan ik moet betalen voor 1 dag en dat is die 250 euro. ik b en gewoon te grazen genomen
Als je telefonisch klant geworden bent heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Opzeggen en die €250 betwisten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga naar de geschillencommissie!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cinema45 schreef:
17 jan 2020 18:20
thanks voor alle reacties. Zij geven aan ik moet betalen voor 1 dag en dat is die 250 euro. ik b en gewoon te grazen genomen
Zoals al gevraagd, hebt u wel getekend voor de overeenkomst? Zonder handtekening is er geen overeenkomst geweest.

BABYANGEL4
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020 02:34

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door BABYANGEL4 »

Wat een slecht bedrijf. Helaas ben ik erin getuind, maar ik heb dezelfde avond nog afgezien van het contract middels mijn wettelijke bedenktijd. Vandaag wederom gemaild want ik kreeg een contract in de mail met: gefeliciteerd. Nogmaals een mail gestuurd en ga ze morgen bellen, ook contact opgenomen met een advocaat.

sylviaboersen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2021 16:59

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door sylviaboersen »

Ook hier hetzelfde laken en pak. DGB Energie (kvk 08173412) die kwetsbare ouderen per telefoon een te snel besluit laten nemen op behoorlijk agressieve en dwingende toon. Als iedereen dit nu eens gaat melden bij ACM Consuwijzer?
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-meldi ... onsuwijzer
Wellicht kunnen zij dit bedrijf dan adviseren een andere verkoop aanpak te hanteren. En zeker geen kwetsbaren lastig vallen per telefoon die notabene in het bel-me-niet-register geregistreerd staan.

JohMlh
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2020 14:15

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door JohMlh »

Gisteren werden wij gebeld door de ‘Bespaarmatch’, even later blijkt het om DGB Energie te gaan. Ze hangen een bijzonder ingewikkeld en vooral onlogisch verhaal op waarin wordt verteld dat DGB vorig jaar een contract met mij heeft afgesloten voor Essent terwijl dat via Essent zelf ging, ze ratelen echter zo gedreven door dat je daar eerst nog aan twijfelt. De tarieven gaan omlaag en daar mag ik van profiteren, gefeliciteerd maar nog wel even accepteren en verder zal er niets veranderen. Er volgt een mail per omgaande met een link naar de offerte waarin onjuiste gebruikcijfers worden vermeld met een maandbedrag en daaronder een heeeele grote groene balk met het woord ‘accepteren’ en gelijktijdig opnieuw een telefoontje van de belmijnheer om e.e.a. te begeleiden. Op grond van het opgegeven jaarverbruik in de offerte, wat overigens veel te laag is, en het daarbij vermelde maandbedrag zou dit laatste op basis van mijn werkelijke verbruik bijna moeten verdubbelen kan ik al snel bedenken, gelukkig goed leren rekenen vroeger. Vervolgens niet geaccepteerd, dit ook duidelijk gemaakt, maar de toonzetting van dit bedrijf is bijzonder intimiderend en bijzonder kwalijk vind ik dat er wordt gesuggereerd dat er niets wijzigt terwijl DGB je in feite laat overstappen van energiemaatschappij wat als gevolg zou hebben dat er een boete zou komen vanuit het huidige energiecontract dat nog drie jaar loopt. De bezigheden van deze oplichters zijn m.i. simpelweg te rangschikken onder criminele activiteiten, maar wie stopt deze gewetenloze bedrijven?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, de overheid in elk geval niet.

https://www.trouw.nl/economie/misleiden ... ~b998e65d/

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U, door het juiste te doen, namelijk afwijzen. De volgende keer: Hallo met DGB energie....tuut tuut tuut

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door kuklos »

JohMlh schreef:
31 aug 2021 12:06
maar wie stopt deze gewetenloze bedrijven?
Wat J.Deltoer al zegt, jijzelf. Door dit te doen:
JohMlh schreef:
31 aug 2021 12:06
Gisteren werden wij gebeld door de ‘Bespaarmatch’,
"Geen interesse". *klik*
Niet op ingaan, direct ophangen. Dat is het enige dat werkt. Dus nogmaals, niet op ingaan en direct ophangen.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
31 aug 2021 13:37
"Geen interesse". *klik*
Dit zou je bijna al standaard antwoord in al die soortgelijke topics kunnen programmeren in de forumsoftware :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door sjohie »

Hang op, klik weg, haal adem, drink een kopje koffie of thee, en loop een blokje om.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ademhalen is sowieso altijd een goed plan.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gebeld door DGB energie, pas op!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Koffie vind ik dan weer minder. Beter een goede cognac.

Gesloten