LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DGB

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

DGB

Ongelezen bericht door cinema45 »

Ik wil heel graag een melding maken dat als je gebeld wordt door een bedrijf wat onhoorbaar de naam DGB laat horen en begint met een mooie aanbieding vraag goed uit of dit DGB is, je tuint er zo in en zit aan een duur contract vast. Let dus goed op!!
Bijlagen
Screenshot_20200224_213019_com.google.android.apps.maps.jpg
(49 KiB) 2023 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DGB

Ongelezen bericht door Moneyman »

cinema45 schreef:
01 mar 2020 11:50
... als je gebeld wordt door een bedrijf wat onhoorbaar de naam DGB laat horen...
Ik vind dit knap :wink:

Maar om wat voor bedrijf gaat dit?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: DGB

Ongelezen bericht door Cro »

2de topic al van deze TS over dit bedrijf.
TS heeft schijnbaar na een dag zijn contract ontbonden om terug te gaan naar een andere leverancier en moet een opzeg boete betalen en dat lijkt hij niet zo leuk te vinden.

cinema45
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:11

Re: DGB

Ongelezen bericht door cinema45 »

DGB energie bedrijf

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DGB

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij elke aanbieder met een ongevraagde aanbieding moet je op je hoede zijn. Dat is niet alleen voorbehouden aan DGB. En in het geval van een energie aanbieder, als u geen mogelijkheid krijgt om de zaken goed door te nemen is het dus enkel een goede aanbieding voor de verkoper, nooit voor de consument.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DGB

Ongelezen bericht door kweenie »

cinema45 schreef:
01 mar 2020 11:50
Ik wil heel graag een melding maken dat als je gebeld wordt door een bedrijf wat onhoorbaar de naam DGB laat horen en begint met een mooie aanbieding vraag goed uit of dit DGB is, je tuint er zo in en zit aan een duur contract vast. Let dus goed op!!
Ik denk dat je waarschuwing niet veel zin heeft. Er zijn immers al talloze topics waarvan de strekking gelijk is. En toch ben je ingegaan op het telefoontje van DGB. Waarom zouden andere mensen die mogelijk in gaan op de telefoontjes jouw topic dan wel lezen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: DGB

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

He wat, DSB zijn die weer terug?

Ja, bij onduidelijk uitspreken mag ik dit als beetje oudere dat toch vragen... en dan doorzeuren over Dirk Scheringa.....
Daar heb ik zelf nog wel voldoende energie voor.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DGB

Ongelezen bericht door berndv »

cinema45 schreef:
01 mar 2020 11:50
als je gebeld wordt door een bedrijf wat onhoorbaar de naam DGB laat horen en begint met een mooie aanbieding vraag goed uit of dit DGB is, je tuint er zo in en zit aan een duur contract vast.
De naam van het bedrijf is al niet goed te verstaan, maar omdat het een mooie aanbieding is gaan de oogkleppen op en wordt er gewoon blind een abonnement afgesloten? :roll:

JBARTENS
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2020 13:11

Re: DGB

Ongelezen bericht door JBARTENS »

Sorry, heel verhaal. Werd gebeld en werd helemaal geen naam gezegd. Kreeg direct enige persoonlijke kenmerken te horen en er werd gezegd dat mijn energie de laagte in kon. Gas 0,70 en licht 0,22 Vroeg ook of de bankgegevens nog klopte, deze klopte niet en de persoon vroeg mij netjes om mijn nieuwe bankaccount, heb ik toen gegeven. Steeds was ik er zeker van dat ik met mijn energieleverancier te maken had. De persoon wist zoveel, o.a. mijn verbruik enz. enz. Dus ik had nu bij Delta een goedkoper tarief ontvangen, dacht ik.
Paar dagen later een e-mail dat ik was overgestapt naar DGB????? Heb direct het contract laten ontbinden binnen de 14 dagen termijn.
Was dus toch op tijd, ja ???? Paar weken later word ik weer benaderd en heb de persoon ook verteld dat ik nooit meer dan 3 jaar verbonden wil blijven met een energieleverancier. Heb toen toch weer toegestemd. Kreeg het contract binnen via e-mail op 17-4-2020.
Op 28 April ga ik toch nog even het contract goed lezen en wat schets mijn verbazing en ergernis dat ik voor 5 jaar een contract het gekregen, iets was ik nooit te nimmer zou willen. Heb 30 April contact opgenomen met DGB en was natuurlijk zeer verbolgen.
Heb toen gevraagd het contract onmiddellijk te ontbinden. Kreeg als antwoord dan moet U wel een boete betalen. Ik vroeg de vrouw wat die boet dan wel zou zijn. Dat wist zij niet, dat was een andere afdeling, heb direct gevraagd mij even door te verbinden. Dat was niet mogelijk. Heb toen ook maar via e-mail mijn contract opgezegd, dus binnen de 14 dagen, ja toch?????? Kreeg ook nog een dubbele afschrijving van de maandelijkse incasso, dus moet bijna 380 euro betalen, daar was ik het natuurlijk ook niet mee eens en heb dat ook duidelijk gemaakt tijdens het telefonisch onderhoud. Heb het ook gehad over het colportagebureau, maar daar nam DGB de verantwoording niet voor. Begrijp niet dat dat zo maar kan. Je voert wel uit wat er uit die colportage komt, maar neemt geen verantwoording. Heb ook nog gezegd dat ik ondanks alles toch nog wel voor 3 jaar een contract wil hebben, maar dat kon niet.
Dit deed ik zuiver als coulance tegenover DGB. Heb dit nog nooit meegemaakt en ik ga dit ook nooit meer meemaken ook!!!!!!!
HEB EEN PAAR BELANGRIJKE GESPREKKEN OPGENOMEN, DUS MOCHT HET TOT DE RECHTER WORDEN UITGEVOCHTEN ZAL IK NATUURLIJK HEEL ERG STERK STAAN. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll:

sake1987

Re: DGB

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik wil niemand beledigen maar er is al heel lang een spreekwoord.

"Een ezel stoot zich in het algemeen, geen twee keer aan dezelfde steen"

Gesloten