DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
gh69
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2021 15:19

DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Ongelezen bericht door gh69 »

Onlangs hebben wij voor onze zoon van 12 een nieuwe id kaart aangevraagd en opgehaald.
vandaag echter kregen wij een brief thuis van Digid dat we met zijn identiteitskaart kunnen inloggen.
hier staat ook netjes bij hoe je dat kan activeren.
Het is raar dat in principe mijn zoon met zijn ID-kaart zou kunnen inloggen in belangrijke zaken waar hij nog geen kijk op heeft en ook voor de wet nog geen verantwoording voor kan afleggen daarbij wat gebeurt er als hij de ID-kaart kwijt is .
Maar op een 2de brief staat als u dit niet wilt dan dan de intrekkingscode om de inlogfunctie te verwijderen.
Leuk ik denk ga ik even regelen maar nergens kan ik vinden hoe dat moet ook lees ik dat wanneer je de inlogfunctie wel aanzet dat dan de ID-kaart chip zeer onbetrouwbaar is en niet gelezen kan worden.
Ook zoeken op internet levert niet op hoe ik de intrekkingscode moet gebruiken ook niet op de site van DIGID .nl
Misschien iets om als onderwerp in de uitzending te gebruiken .

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u niet activeert, hoeft u het ook niet ongedaan te maken.

Ik zou niet weten waar uw zoon zou kunnen inloggen bij belangrijke zaken wat hij niet zou mogen zien.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gooi die pincode weg en zoon kan die niet gebruiken voor zijn identiteitskaart.

Quote
Na ophalen van uw nieuwe identiteitskaart, ontvangt u binnen 5 werkdagen een brief van DigiD met een pincode.
Activeer de inlogfunctie van uw identiteitskaart in Mijn DigiD met deze code.
Wijzig de tijdelijke pincode in een eigen persoonlijke pincode unquote

Heeft hij dan wel al een Digid?

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Bij dit heb ik eigenlijk als volwassenen ook niet bij stil gestaan. Bij mij, ons zien ze ook alles en ben daar ook niet mee akkoord. Mijn schoenmaat weten ze niet ...... het overige kunnen ze allemaal zien. Overal vragen ze ons die !!! Is dit ook geen stof om na te denken. Nu wat ik wel vind is dat de Carona inenting daar moet opstaan en dit om NOOIT geen onderscheid te maken , een naamkaartje .... ik wel gij niet. I.p.v. een extra kaartje

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: DigiD: inloggen met identiteitskaart, hoe verwijder je de inlogfunctie?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Noël Maesen schreef:
20 mei 2021 15:46
Bij dit heb ik eigenlijk als volwassenen ook niet bij stil gestaan. Bij mij, ons zien ze ook alles en ben daar ook niet mee akkoord. Mijn schoenmaat weten ze niet ...... het overige kunnen ze allemaal zien. Overal vragen ze ons die !!! Is dit ook geen stof om na te denken. Nu wat ik wel vind is dat de Carona inenting daar moet opstaan en dit om NOOIT geen onderscheid te maken , een naamkaartje .... ik wel gij niet. I.p.v. een extra kaartje

Wat raaskal je?

Gesloten