LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook account uitgeschakeld

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
lisanneWitteveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2018 13:57

Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door lisanneWitteveen »

Hoi, Een paar weken terug probeerde ik een nieuw account te maken op facebook met mijn nieuwe email. Ik had er nog geen foto's of iets dergelijks op geplaats, ook geen telefoonnummer enzo toegevoegd.

Een week nadat ik dat account gemaakt had wou ik inloggen alleen moest die eerst gecontroleerd worden. Hiervoor moest ik een selfie maken om te bewijzen dat ik het was. Deze controle heeft 2 weken geduurt.

Nu ongeveer een week geleden heb ik weer geprobeerd in te loggen alleen gaf die nu aan dat het account uitgeschakeld is.

Hierdoor kan ik nu niet opnieuw een account maken met hetzelfde email adress.

Ondertussen heb ik geprobeerd bezwaar hiertegen te maken maar ook hiervoor hebben ze een selfie van mij nodig.

Op de internet heb ik niks bruikbaar kunnen vinden, alleen dat het zou kunnen zijn omdat ik 1 van hun regels heb gebroken of iets dergelijks.

Nu kan ik eigelijk bijna helemaal niks met mijn nieuwe email wat betreft Facebook.

Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lisanneWitteveen schreef:
22 dec 2018 14:18
Hoi, Een paar weken terug probeerde ik een nieuw account te maken op facebook met mijn nieuwe email. Ik had er nog geen foto's of iets dergelijks op geplaats, ook geen telefoonnummer enzo toegevoegd.

Een week nadat ik dat account gemaakt had wou ik inloggen alleen moest die eerst gecontroleerd worden. Hiervoor moest ik een selfie maken om te bewijzen dat ik het was. Deze controle heeft 2 weken geduurt.

Nu ongeveer een week geleden heb ik weer geprobeerd in te loggen alleen gaf die nu aan dat het account uitgeschakeld is.

Hierdoor kan ik nu niet opnieuw een account maken met hetzelfde email adress.

Ondertussen heb ik geprobeerd bezwaar hiertegen te maken maar ook hiervoor hebben ze een selfie van mij nodig.

Op de internet heb ik niks bruikbaar kunnen vinden, alleen dat het zou kunnen zijn omdat ik 1 van hun regels heb gebroken of iets dergelijks.

Nu kan ik eigelijk bijna helemaal niks met mijn nieuwe email wat betreft Facebook.

Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen?
Maar concreet heb je dus al een facebook account enkel met een ander e-mail adres en je wilt nu een nieuwe omdat je een nieuw e-mail account hebt?

moozoe89
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2018 01:11

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door moozoe89 »

Heb nooit eerder meegemaakt dat je een selfie tegenwoordig moet maken om jezelf te bewijzen dat je dat bent, uit mijn ervaring reageert Facebook bijna nauwelijks tot nooit. Had vroeger ook problemen daar gehad met mijn advertentie account van Facebook en de support is niet echt super ..mijn mening dan

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik proef tussen de regels door dat je eerder onder een ander mailadres ook al een Facebook account geef. Klopt dat? In dat geval heeft waarschijnlijk de Facebook software aan de hand van jouw selfie gezien dat je al een Facebook account (met foto's van jezelf) had.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door BL2 »

Een selfie sturen naar Amerika, het is gelijk weer duidelijk waarom ik geen Facebook heb !

moozoe89
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2018 01:11

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door moozoe89 »

Facebook wordt naar mijn mening steeds slechter..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Facebook wordt naar mijn mening steeds slechter..
Facebook word juist steeds beter in het afdwingen van hun eigen gebruiksvoorwaarden (die niemand leest) mbt het gebruiken van je eigen/echte naam en misbruik van meerdere (fake) accounts.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door BL2 »

Je eigen echte naam, dat gelooft toch niemand.
Straks ook maar een copy paspoort naar Amerika zenden.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik ben heel benieuwd, hoe FeestBoek omgaat met plaatsnamen, zoal Rectum en Sexbierum.
Mogelijk komen die niet door hun filters heen? :D
Laatst gewijzigd door Costnix op 30 dec 2018 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:
24 dec 2018 12:10

Facebook word juist steeds beter in het afdwingen van hun eigen gebruiksvoorwaarden (die niemand leest) mbt het gebruiken van je eigen/echte naam en misbruik van meerdere (fake) accounts.

Facebook wordt overspoeld met fake accounts.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het werd ook eens tijd dat ze iets aan die fake account's doen. Voordat die allemaal verdwenen zijn zal wel de nodige jaren duren.

JanTalmon
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 13:31
Locatie: Sint Odilienberg
Contacteer:

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door JanTalmon »

Waarom verander je niet gewoon je email adres bij je oude account?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door kweenie »

Blijkbaar is haar radar-account ook uitgeschakeld...

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door angel1978 »

Theotrucker schreef:
30 dec 2018 10:27
Het werd ook eens tijd dat ze iets aan die fake account's doen. Voordat die allemaal verdwenen zijn zal wel de nodige jaren duren.
Lekker belangrijk, fb :shock:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Ze halen er toch regelmatig de bezem doorheen :

https://www.tweaktown.com/news/63113/fa ... index.html
Je eigen echte naam, dat gelooft toch niemand.
Je niet aan bedrijfsvoorwaarden houden maar wel mopperen als een bedrijf dat niet doet.
Noemen de Engelsen dat niet "Double Standards" ?

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Een selfie, kan je ook iedereen op zetten wat een onzin. Ik heb mijn hond als profiel foto.
Je e-mail en wachtwoord komen niet overeen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je beweert dat jij die hond op de foto bent zullen ze ook wel serieus aan je gaan twijfelen.

Irmaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2019 16:00

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Irmaatje »

Ik lees hier enorm veel onzin.

Facebook blokkeert at random.

Hoeveel mensen gebruiken een profielfoto van kat, hond, paard, auto, en zelfs totale anders ? Als Facebook die allemaal gaat blokkeren dan gaat ze niet veel leden over houden.

Ik had een nieuw account aangemaakt, alles keurig, nog geen vrienden verzoeken.

Ik heb dit account gelinkt aan mijn game , gekocht op de store van Windows.

Na een 30 tal minuten gamen was online mijn nieuwe account tijdelijk geblokkeerd, eerst vroeg FB mijn nummer ( mobiel ) niets, kon niet inloggen. Facebook vroeg me dan een foto.

Ik kon niet op mijn profiel, maar de game wel, nu nog steeds verschijnt daar mijn naam en wachtwoord van Facebook. Ik klikte op inloggen via Facebook en kon verder gamen. Een normale doordeweekse adventure-game.

Deze game was ook te zien op Facebook in de instellingen, niet openbaar.



Middels had ik Facebook een selfie gezonden en een kopij van mijn identiteitskaart.

's anderendaags was ik volledig geblokkeerd.

Reden schenden community voorwaarden , huh ? Een nieuw profiel, een erkende game, geen vrienden en géén verzoeken en knal, geblokkeerd.

Ik denk dat er enorm veel automatisch gebeurd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goh, dan klopt jouw ID niet. Had je die kat niet op jouw ID? Valse foto schendt de voorwaarden, logisch toch en inderdaad volautomatisch. Beeldherkenning is niet nieuw.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Facebook account uitgeschakeld

Ongelezen bericht door renewouters »

angel1978 schreef:
30 dec 2018 22:06
Theotrucker schreef:
30 dec 2018 10:27
Het werd ook eens tijd dat ze iets aan die fake account's doen. Voordat die allemaal verdwenen zijn zal wel de nodige jaren duren.
Lekker belangrijk, fb :shock:
Best wel. Veel mensen zoeken toch eerst even op Facebook om te kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben als ze nieuwe mensen ontmoeten of gaan ontmoeten.

Gesloten