Heeft iemand een tip voor mij?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Xannemien
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:59

Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door Xannemien »

Afgelopen zaterdag gingen mijn man en ik een proefrit voor een nieuwe auto maken. Wij parkeren onze auto op een parkeerplaats van mc Donalds en op het moment dat ik uit stap was onze vriendin al buiten en raapte snel een portemonnee van de straat en deed deze in haar tasje. Ik vroeg haar of er een adres of wat ook in staat en ze zou straks kijken zei ze. Een uur later waren wij terug van de rit en zij was bij een andere autodealer kijken. Eenmaal weer in de auto vroegen wij haar of er een adres in stond dan konden we de portemonnee terug brengen. Maar ze was niet lekker zij ze en ze had die mensen gesproken en had afgesproken dat ze de portemonnee in een envelop zou opsturen. Vond ik nogal vaag, wie stuurt er nu een portemonnee op de post met mogelijk geld erin of belangrijke documenten als rijbewijs of identiteitsbewijs? Ze nam geen aanstalten om ons iets te vertellen en dus hebben we haar thuis af gezet. Het hele weekend zit ik ermee in mijn maag. Het kan een bijstandsmoeder zijn die nu geen geld meer heeft en extra kosten om nieuwe pasjes aan te vragen, of een puber die net de eerste centjes heeft verdient. Wat nu als MC Donalds camerabeelden heeft op de parkeerplaats en ons kenteken staat erop. Ik weet dat ik paranoia klink maar kan hier moeilijk mee om gaan. Ik heb het gevoel dat ze het zelf gehouden heeft, ze heeft ook vaak geen geld zegt ze. Maar kan niets bewijzen. Maar ik wil ook graag dat de eigenaar de portemonnee geheel terug krijgt. Ooit is mijn man zijn portemonnee verloren en een man van Turkse afkomst heeft het netjes terug gebracht en er zat zelfs meer geld in dan wij dachten. Deze wilde geen vindersloon maar dat iedereen zo eerlijk is. Hoewel ik de portemonnee niet heb voel ik me wel zo. Wat is nu wijsheid?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Haar vertellen wat uw gedachten zijn die werden opgeroepen door wat zij deed en zei, en vragen wat zij met de portemonnee gedaan heeft.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geef even het adres van de vriendin door aan McDonalds met de mededeling dat 'vriendin' een portemonnee gevonden heeft.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het aanbieden contactgegevens aan McD door te geven (methode WA) zou ik onderdeel maken van een open gesprek (methode HH). Bij blijvend ontwijkende antwoorden zou ik zo iemand afschalen tot het niveau van vage kennis.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vroeg me af waar mijn reactie was gebleven, tot ik zag dat TS twee keer hetzelfde topic heeft geopend.

Xannemien
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:59

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door Xannemien »

Moneyman schreef:
04 apr 2022 15:17
Ik vroeg me af waar mijn reactie was gebleven, tot ik zag dat TS twee keer hetzelfde topic heeft geopend.
Is per ongeluk gegaan

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als zij een echte vriendin van u is dan kunt u haar gewoon vragen hoe het zit met die portemonnee. En vraag door totdat het u helemaal duidelijk is. Daar heeft u recht op.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Heeft iemand een tip voor mij?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat een goed gesprek het beste optie is waarmee je het meeste kunt bereiken.

Volgens https://ilost.co/nl/wetgeving-gevonden-voorwerpen is het zelfs verplicht om aangifte te doen van een gevonden goed.

Gesloten