ID delen bij Vlucht vertraagd?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
LCNieveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2021 10:03

ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door LCNieveen »

Wij hebben een claim ingediend bij Vlucht vertraagd. Na 2 jaar is de claim toegekend maar omdat het Tarom betreft (Roemenië) gaat de uitbetaling niet soepel. Vlucht vertraagd heeft er nu een roemeense advocaat op gezet en om de uitbetaling alsnog vlot te trekken hebben ze opnieuw van alle ID's een kopie incl. BSN nummer. De huidige documenten voldoen niet omdat het via het buitenland gaat. Ik twijfel of ik dit moet doen omdat ik niet weet in welke handen het terecht komt. Mijn vraag is of iemand hier mee bekend is en of je mij een advies kunt geven wat te doen.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door riddert »

LCNieveen schreef:
08 dec 2021 10:45
Ik twijfel of ik dit moet doen
Als ik een belangrijke beslissing moet nemen, zeg ik altijd; bij twijfel, niet doen.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

riddert schreef:
08 dec 2021 17:40
LCNieveen schreef:
08 dec 2021 10:45
Ik twijfel of ik dit moet doen
Als ik een belangrijke beslissing moet nemen, zeg ik altijd; bij twijfel, niet doen.
Eensch. Maximaal een kopie van het id toesturen met behulp van de kopie id app van de overheid. Dat is voldoende afgeschermd.
Het BSN nummer hebben ze helemaal niets mee te maken. Dat is vragen om fraude.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De kans is heel groot dat TS met naam en BSN in de systemen staat bij Tarom. Zonder zal er niet uitgekeken kunnen worden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Je kan er nog altijd een tekst doorheen schrijven, zodat ze de kopie niet voor andere zaken kunnen gebruiken.

Nee, ze hebben (aanname alert) vast geen reden uw BSN te verwerken als persoongegeven, maar door het niet te leveren kan dit wel eens een lang verhaal worden.

Geen advies om toch te verstrekken, maar toch iets om te rekening mee te houden.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Scherm je pasfoto ook af.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

J. Deltoer schreef:
08 dec 2021 18:12
riddert schreef:
08 dec 2021 17:40
LCNieveen schreef:
08 dec 2021 10:45
Ik twijfel of ik dit moet doen
Als ik een belangrijke beslissing moet nemen, zeg ik altijd; bij twijfel, niet doen.
Eensch. Maximaal een kopie van het id toesturen met behulp van de kopie id app van de overheid. Dat is voldoende afgeschermd.
Rechtstreeks link https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -id-bewijs


Ik zie geen enkele reden waarom BSN nummer nodig is. Aan een IBAN hebben ze genoeg om geld over te storten.

En de gegevens kunnen intern of extern (data lek, kopie gevonden bij oud papier) in verkeerde handen komen.


Mijn advies is dat je kopie van ID kaart op stuur via de app van de bovenste link. Vermeld erbij dat van de Nederlandse overheid niet is toegestaan om BSN nummer te vermelden en dat dit ook niet nodig is.

Indien je advocaat niet voor elkaar krijgt om geld terug te vorderen, neem contact op met een andere advocaat of met www.juridischloket.nl.

wouter.f
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2021 13:03

Re: ID delen bij Vlucht vertraagd?

Ongelezen bericht door wouter.f »

Beste LCNieveen,

Voor Tarom geldt helaas dat zij, zelfs bij een positief vonnis van de rechter, niet tot betaling overgaan. In dergelijke gevallen gaan we over tot executie van het vonnis dat in dit geval via onze advocaat en gerechtsdeurwaarder in Roemenië verloopt. In Roemenië is een andere wijze van volmachtiging nodig en voor een succesvol verloop van de executie ook additionele informatie. Wij doen er alles aan om de luchtvaartmaatschappij hier niet mee weg te laten komen en daarvoor hebben we de opgevraagde informatie nodig. Alle vonnissen voor Tarom hebben wij op deze wijze succesvol geind. Voor verdere zaak inhoudelijke vragen wil ik u vragen persoonlijk contact op te nemen via het online account of per email.

Vriendelijke groet,
Wouter, namens team Vlucht-Vertraagd.nl

Gesloten