LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleid door bedrijvenpagina.nl

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Alexa08
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:04

Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Alexa08 »

Goedemorgen,

Eind februari ben ik gestart met mij schoonmaakbedrijf. Na een paar dagen werd ik gebeld door bedrijvenpagina.nl.
Ze bellen alsof ze verbonden zijn met de KvK en zeggen dat er wat informatie bij hen ontbreekt . Uiteindelijk krijgen ze alle gegevens van mij en aan einde van het gesprek kreeg ik te horen dat ze een factuur naar mij sturen. Ik was helemaal in de war. Ik dacht dat kan geen KvK zijn. Gelijk op internet gecheckt en daar zag ik alleen maar slechte reviews.
Ik heb teruggebeld en gezegd dat ik niks van ze wil. Ik heb ook een email gestuurd dat ik niet akkoord ga. Ze hebben mij misleid.
Ik werd dagelijks een paar keer door hen gebeld, op een hele agressieve manier. Er wordt gezegd dat dit me uiteindelijk toch heel veel geld gaat kosten.
Ik heb vorige week een incassobrief gekregen.

Kan iemand mij helpen aub?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, zakelijk recht is iets anders dan consumentenrecht. De wetgever gaat er van uit dat een ondernemer eerst controleert en daarna pas een overeenkomst aan gaat. Een consument wordt daarin nog beschermd door de herroepingstijd.

De enige uitweg die u zou kunnen hebben is dat u kan bewijzen misleid te zijn. Anders is het duur leergeld.

Alexa08
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:04

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Alexa08 »

Hoe kan ik dat bewijzen?
Ze hebben een tapeopname maar niet van de hele gesprek zeker?
Want ik heb nog gevraagd is dat verpliecht dat ik moet betalen?omdat ik dacht dat ze van KvK bellen Ze zei " nou verplicht dat is een grote word in Nederland, zullen we opnieuw het gesprek opnemen ?"

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien word je beter geholpen op het forum voor ondernemers :

https://www.higherlevel.nl/?gclid=Cj0KC ... mSEALw_wcB

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hebben zij dat volledige eerste gesprek opgenomen inclusief misleiding?

Een rechtszaak afwachten en met Covid 19 Crisis kan dat erg lang duren.
Niets betalen en als ze bellen, nummer op mobiel blokkeren.

Bij mijn KVK inschrijving ontbrak er ook veel, daar had ik website voor.
En ja, ze bellen en benaderen alle nieuwe bedrijven, terwijl de meeste in begin nauwelijks geld hebben.
Het beste is inschrijven met 06 nummer waar je op Voicemail inspreekt je mail adres.

Dan voorkom je gezeur van dubieuze handel en je echte nummer vinden ze als ze pas na op Contact
drukken en heel goed zoeken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Alexa08 schreef:
05 mei 2020 13:22
Hoe kan ik dat bewijzen?
Ze hebben een tapeopname maar niet van de hele gesprek zeker?
Want ik heb nog gevraagd is dat verpliecht dat ik moet betalen?omdat ik dacht dat ze van KvK bellen Ze zei " nou verplicht dat is een grote word in Nederland, zullen we opnieuw het gesprek opnemen ?"
Ik zou het omdraaien : Wat kan de tegenpartij precies bewijzen ?

U heeft gegevens doorgegeven en zij sturen u een factuur. Maar kunnen zij een overeenkomst en de daarbij behorende vergoeding aantonen ? Bent u ergens in het gesprek akkoord gegaan met kosten ?

Alexa08
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2020 11:04

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Alexa08 »

Helaas in de tweede opname ik heb ja gezegd.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

maar waar heb je dan ja op gezegd en wat wordt er dan geleverd voor dat geld? Zouden ze dan reclame voor je maken of iets dergelijke? Maken ze dan ook waar waarvoor je betaalt of is het eigenlijk onzin?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze hebben meestal een korte vragen lijst waarop je op alle vragen Ja moet antwoorden, de verkoop is zelden opgenomen.
Als ze een bandje starten U is snel roepen, kunt U straks terug bellen, ik heb een klant.

Per telefoon nooit iets kopen, ze beloven alles, als je maar Ja,ja en Ja bleef zeggen!

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Misleid door bedrijvenpagina.nl

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Mijn ouders hebben met bedrijfsreclame nederland iets soortgelijks meegemaakt. aan de telefoon gaf BRN aan ze aan dat ze gratis zouden adverteren op hun website. Ouders hoefden alleen het document per email nog even te tekenen en daar stond in dat het 3000 euro zou kosten en dus helemaal niet gratis was.

Deze clubs worden gekwalificeerd als acquisitiefraudeurs, het is niet een onbekend fenomeen, want ze laten je betalen voor een dienst die niks voorstelt maar waar je wel ja tegen hebt gezegd (en ze hebben een bandje). Aan de telefoon hebben ze je een mooi verhaal verteld en dan zeg je ineens ja. Overigens geldt de wet verkoop op afstand hier niet direct omdat ze ondernemers benaderen (kleine vaak en ouderen). Die hebben niet de rechten die consumenten hebben om de koop te herroepen en binnen een termijn de ovk te ontbinden. Dus dan zit je er dus strikt formeel aan vast.

Mijn ouders kregen ook een incassobrief van die club en dreigden met rechtsmaatregelen (die incassoclub had zelfde kvk nummer als BRN...). Gezien het mn ouders zijn heb ik de goede man gebeld en gezegd dat hij zeker naar de rechter moet gaan. Ik zeg we weten allebei dat je businessmodel niet deugt want je biedt geen reclame op een echte site maar slechts een site met wat RSS feeds die nooit bezocht wordt. Ik zei eigenlijk doe maar die dagvaarding, ik vind het wel leuk om dit eens voor een rechter uit te gaan proberen eigenlijk.

We weten allebei dat het niet klopt en je een onzin product hebt aangesmeerd aan een paar kleine ondernemers die niet wisten wat ze deden. Ze zijn en waren ook niet de enigen die erin getrapt zijn. De hele postcode is gebeld.

Ik heb nooit meer wat gehoord na een leuke brief dat ik hem aansprakelijk zou stellen voor zn praktijken... en dat mn ouders opgelicht worden door hem. Ik zal alles op de cent na proberen op je te verhalen heb ik gezegd. Kom maar op.

Ik zei ga maar een advocaat betalen voor veel geld, ik doe dit voor de lol. Ik betaal mn ouders wel als ik verlies maar dit soort dreiging is niet ok en je product ook niet.

Mn ouders waren goed bang. Hij bood ze uiteindelijk aan dat ze maar EUR 1500 hoefden te betalen. Dat heb ik ook afgewezen, want waar betaal je dat dan voor?

Laat je niet kisten en raadpleeg een jurist en laat je tanden zien! Zo probeert men tegenwoordig geld te verdienen. Ze zaaien angst.

Indien je mn brief wilt hebben die ik hem heb gestuurd kan je die zo krijgen. Hij belde me daarna dat hij nog nooit had meegmaakt dat iemand dit zo deed en voorstelde. Nou dat is prima toch. Dit hoort niet in rechte beloond te worden. Oplichters...

Ik heb zelf onlangs ook mee te maken gehad. Incassobureau met een vordering dat ik moest betalen voor bemiddeling voor www.ikzoekeenschoonmaakster.nl. Ze zouden zeker 200.000 schoonmaaksters hebben in bestand. De dames die me belden wezen me allemaal af om onzinredenen en dan vond die site dat ze bemiddeld hadden. Uit het rapport van het UWV dat ik online vond stond dat er helemaal niet zoveel mensen in die branche werken uberhaupt (thuis schoonmaak) en er een groot tekort is juist. Er zijn in NL geen 200.000 schoonmaaksters die ze in bestand hebben. Ook daar heb ik de deurwaarder verteld dat hij zeker naar de rechter moest gaan want het is misleidende reclame en onzin en nooit schoonmaakster kunnen vinden via hen. Ook een stelletje oplichters.

Het lijkt wel of dit het nieuwe ondernemen is.

Gesloten