Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Pete15
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2020 19:50

Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Pete15 »

Beste gebruikers,

Ik heb een cv ketel die een heel apart geluid maakt. Hier een filmpje: https://youtu.be/nJHKN6-UO28

De monteur is langs geweest en toen maakt hij dit geluid niet. Hij wist ook niets na dit filmpje. Iemand anders wel? Zou geweldig zijn...

Alvast bedankt voor de reacties!

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Vraag het eens op het forum van klusidee.
Wel even registreren.
https://www.klusidee.nl/Forum/forum/ver ... -en-gas.5/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kunt u bepalen of dit is wanneer uw verwarming aangaat of wanneer warm water wordt gebruikt?

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zit dit in de ketel (hangende klep / braam) , de leidingen / radiator of is dit de ventilator (kan aanlopen)? Hoe oud is de ketel en had deze voorheen deze klacht ook al.

Pete15
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2020 19:50

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Pete15 »

Het is wanneer de ketel aangaat om 6uur in de ochtend.

HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door HFMREULING »

Bij mij is door de Nefit service een Chip vernieuwd en de pulserende brom was weg!

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Vraag of een Nefit monteur komt kijken, of neem kontakt op met hen. Zij kunnen helpen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

hij doet dit als ie CV-water pakt en niet als ie warm kraan water neemt, als u de monteur belt zeg hem dit, is ook duidelijk te zien in dit filmpje trouwens.

kan zijn dat de driewegklep niet helemaal meer opent en dat er daardoor een fluitende toon aanwezig is door het water welk er doorheen stroomt....

MGM68
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2020 16:16

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door MGM68 »

IK heb het zelfde probleem gehad luisterend naar jou filmpje.
De ketel was van binnen ernstig vervuild, na schoonmaken door een monteur is het probleem na een paar dagen verdwenen.

Ik kan het geluid nog opwekken door de thermostaat flink omhoog te draaien zodat de ketel hard moet werken.
Onder normale omstandigheden werkt de ketel stil.

Bakje?
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2020 22:33

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Bakje? »

Is het al opgelost inmiddels? Zo niet dan nog deze tip; ik ga ervan uit dat er warm water getapt wordt als ik het display zie, maar soms zit de oorzaak buiten de ketel. De inlaatcombinatie (onder cv groene knop) kan lawaai maken bij warmwatervraag. En ook de tapkraan kan resoneren door kalk of slecht kraanleertje. Het is makkelijk te herleiden welke kraan de oorzaak is. Succes

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk dat het in dit geval, als het bij verwarmen is, goed is om alle kranen op de radiatoren even te verdraaien.
Dus even in een andere stand zetten.

Marije80
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2021 10:16

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Marije80 »

Hoi! Heel duidelijk hetzelfde geluid als bij ons in de wijk. Contact opnemen met je onderhoudsmonteur en eisen dat hij, ondanks dat het geluid op dat moment niet te horen is, contact opneemt met Nefit om een onderdeel te laten vervangen.
Zie: https://www.pzc.nl/bevelanden/hij-is-ei ... ~afa7bfca/

Nefit probeert de dag erna nog zijn eigen hachje te redden: https://www.pzc.nl/bevelanden/piepende- ... ~a5986b89/
In ieder geval eisen dat er iets aan gedaan wordt, want dit geluid hoort een CV ketel niet te maken.

Succes!

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

wat heerlijk deze gerichte relevante reacties, en deze keer geen prietpraat eromheen !

Evelien7
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2021 23:32

Re: Nefit hrc 24 cv-ketel maakt hoog geluid

Ongelezen bericht door Evelien7 »

Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Nefit HRC 24 ketel. Weet u inmiddels wat het probleem was?
Mijn installateur geeft aan dat de warmtewisselaar vervangen moet worden, maar de ketel is nog maar 8 jaar oud.

Gesloten