LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummer verlopen, vreemde zit nu in WhatsApp-groepen van mijn zoon

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nummer verlopen, vreemde zit nu in WhatsApp-groepen van mijn zoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
13 nov 2020 15:50
16again schreef:
13 nov 2020 15:37
Porvider valt weinig te verwijten. Het is een app van een derde, die het 06 nummer gebruikt voor authenticatie.
Dit dus. Het is een tekortkoming van Whatsapp, niet van de provider.
Mwah. Het is vooral een tekortkoming van de gebruiker.

Vanderzeeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2020 14:21

Re: Nummer verlopen, vreemde zit nu in WhatsApp-groepen van mijn zoon

Ongelezen bericht door Vanderzeeh »

Dit probleem is simpel te voorkomen door 2 traps verificatie in te schakelen om WhatsApp. Als WA een tijdje niet gebruikt is dient er een PIN code ingegeven te worden om weer in je WA account te kunnen komen. Normaal gesproken zal de nieuwe gebruiker dan het 06 nummer niet de PIN code kennen van de oude gebruiker.

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Nummer verlopen, vreemde zit nu in WhatsApp-groepen van mijn zoon

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Verificatie in twee stappen heb je dat probleem ook niet

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Nummer verlopen, vreemde zit nu in WhatsApp-groepen van mijn zoon

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Revoked schreef:
13 nov 2020 15:21
Teunbosseman schreef:
13 nov 2020 14:40
Moneyman schreef:
13 nov 2020 10:12

Dan installeren ze WA niet als "nieuwe gebruiker".

Maar als je dit doet als "bestaande" gebruiker, dan kun je WA toch alleen gebruiken als je een backup hebt gemaakt op bv sd kaart, google drive ?
Nee. Het zou alleen kunnen als de complete telefoon, met WA al geïnstalleerd, met simkaart en nummer wordt doorgegeven. Nieuwe telefoon, nieuw IMEI, nieuwe SIM met heruitgegeven nummer kan niet resulteren in hetgeen TS aangaf.
Verder is een backup op Drive alleen toegankelijk vanaf een specifiek mailadres.

Heb het kunnen testen met een telefoon waarvan scherm gebarsten was en een niet active simcard in toestel zal. Inderdaad kun je dan op het oude toestel gewoon de WA van een ander gebruiken als deze niet is gedeinstalleerd.

Nu heb ik altijd geleerd om dit soort zaken naar de fabrieksinstellingen te zetten bij verkoop. Maar goed te weten dat dit dus mogelijk is.
Ik wist dit niet, dacht dat dicht getimmerd was.

Gesloten