Opgelicht door Aliexpress

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Dirkie »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:16
....tot overmaat van ramp is het pakket ook nooit aangekomen. Vervolgens heb ik een dispuut op de Aliesite gestart en daar zetten ze nu doodleuk op dat het pakket bezorgd is en dat precies op de laatste datum dat het bezorgd zou moeten worden.
Als het goed is kun je in de tracking info zien of het bezorgd is. Wat staat daar?

Ericske52
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2021 19:33

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Ericske52 »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:16
Af en toe koop ik wat bij Alie en dat is tot de laatste aankoop altijd goed gegaan. Helaas ben ik nu opgelicht en Alie laat mij er gewoon mee zitten. De goedkope dingen die onder de grens van de invoerrechten zitten liet ik gewoon uit China komen en duurdere dingen kocht ik er alleen als verzending van uit een EU land mogelijk was. Zo ook bij mijn laatste aankoop. Een dag na aankoop kreeg ik keurig mail dat mijn pakket vanuit Frankrijk verstuurd was. Tot zover alles goed. Toen ik na een dag of 5 nog niets gekregen had heb ik maar weer eens ingelogd en tot mijn verbazing zie ik aan de trackingcode dat het pakket vanuit China verstuurd zou zijn en dat was niet mijn bedoeling, want dan zou ik sowieso al eens flink wat invoerrechten verschuldigd zijn. Dat heb ik de verkoper ook medegedeeld en helaas tot overmaat van ramp is het pakket ook nooit aangekomen. Vervolgens heb ik een dispuut op de Aliesite gestart en daar zetten ze nu doodleuk op dat het pakket bezorgd is en dat precies op de laatste datum dat het bezorgd zou moeten worden. De verkoper is best een grotere speler en die heeft alleen maar zogenaamd positieve reviews, voor wat het waard is. Moraal van dit verhaal: WEES HEEL VOORZICHTIG MET ALIEXPRESS want soms ben je je geld gewoon kwijt.

Groet Sammyboy
Klopt als een bus Sammyboy 1 op de 10 goedkope bestellingen gaan fout. Ik heb 2 keer restitutie gekregen van de 7 missers die ze hebben gemaakt. De andere 5 moest ik het product terugsturen en die kosten waren vele male hoger dan wat ik terug zou ontvangen. Een klein pakket naar China is als snel boven de 30 euro.
Grotere dingen zijn tot nu toe altijd goed gegaan. Maar als alie wil kappen ze je inderdaad gewoon af. En je kunt niets meer.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Dirkie »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:16
... Dat heb ik de verkoper ook medegedeeld en helaas tot overmaat van ramp is het pakket ook nooit aangekomen. Vervolgens heb ik een dispuut op de Aliesite gestart en daar zetten ze nu doodleuk op dat het pakket bezorgd is en dat precies op de laatste datum dat het bezorgd zou moeten worden. ...
Mosterd na de maaltijd op een oud topic maar toch.
En geeft de track en trace ook dat het bezorgd is. Want die heb en daaraan zou je kunnen zien of het bezorgd is.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Is Alie een alias van Ali?

lucas86
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2021 10:08

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door lucas86 »

Ook nog eens heel slecht voor het milieu al die plastic artikelen vanuit China verscheept.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:30
Alie zou er op in moeten springen en de verkoper op zijn oplichting moeten aanspreken en dat doen ze niet. Daarmee faciliteren ze oplichting en zijn ze dus ook oplichters.

Groet Sammyboy
Misschien moet je ook je internetprovider aansprakelijk stellen. Die faciliteert immers dat jij een bestelling via AliExpress kunt doen. Misschien ook nog de leverancier van je PC of smartphone aansprakelijk stellen. Of gewoon bij een Nederlands bedrijf kopen. Ook beter voor onze eigen economie en werkgelegenheid.

Gesloten