Opgelicht door Aliexpress

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
sammyboy
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 okt 2017 13:47

Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door sammyboy »

Af en toe koop ik wat bij Alie en dat is tot de laatste aankoop altijd goed gegaan. Helaas ben ik nu opgelicht en Alie laat mij er gewoon mee zitten. De goedkope dingen die onder de grens van de invoerrechten zitten liet ik gewoon uit China komen en duurdere dingen kocht ik er alleen als verzending van uit een EU land mogelijk was. Zo ook bij mijn laatste aankoop. Een dag na aankoop kreeg ik keurig mail dat mijn pakket vanuit Frankrijk verstuurd was. Tot zover alles goed. Toen ik na een dag of 5 nog niets gekregen had heb ik maar weer eens ingelogd en tot mijn verbazing zie ik aan de trackingcode dat het pakket vanuit China verstuurd zou zijn en dat was niet mijn bedoeling, want dan zou ik sowieso al eens flink wat invoerrechten verschuldigd zijn. Dat heb ik de verkoper ook medegedeeld en helaas tot overmaat van ramp is het pakket ook nooit aangekomen. Vervolgens heb ik een dispuut op de Aliesite gestart en daar zetten ze nu doodleuk op dat het pakket bezorgd is en dat precies op de laatste datum dat het bezorgd zou moeten worden. De verkoper is best een grotere speler en die heeft alleen maar zogenaamd positieve reviews, voor wat het waard is. Moraal van dit verhaal: WEES HEEL VOORZICHTIG MET ALIEXPRESS want soms ben je je geld gewoon kwijt.

Groet Sammyboy

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent dus niet opgelicht door Aliexpress...

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door cherokee »

Opgelicht VIA Aliexpress zou er dus moeten staan.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door rvjapio »

..via de een na grootste dropshipper ter wereld dus..

sammyboy
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 okt 2017 13:47

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door sammyboy »

Alie zou er op in moeten springen en de verkoper op zijn oplichting moeten aanspreken en dat doen ze niet. Daarmee faciliteren ze oplichting en zijn ze dus ook oplichters.

Groet Sammyboy

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:30
Alie zou er op in moeten springen en de verkoper op zijn oplichting moeten aanspreken en dat doen ze niet. Daarmee faciliteren ze oplichting en zijn ze dus ook oplichters. Groet Sammyboy
Juist ja. Als je de definitie maar ruim genoeg maakt, is iedereen een oplichter.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:30
Alie zou er op in moeten springen en de verkoper op zijn oplichting moeten aanspreken en dat doen ze niet. Daarmee faciliteren ze oplichting en zijn ze dus ook oplichters.

Groet Sammyboy
Marktplaats faciliteert ook een platform waar oplichters kunnen werken, is Marktplaats dan ook een oplichter?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tja, dat kun je natuurlijk proberen te relativeren maar hij heeft gewoon gelijk. Oplichters. Bij Alie zal ik in ieder geval nooit de winkel binnenstappen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
19 mei 2021 14:56
Tja, dat kun je natuurlijk proberen te relativeren maar hij heeft gewoon gelijk. Oplichters.
Tip: pak je woordenboek er eens bij. Zoek op "relativeren" en kijk eens naar de betekenis. Hint: niet wat jij ervan maakt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
19 mei 2021 14:52
sammyboy schreef:
19 mei 2021 14:30
Alie zou er op in moeten springen en de verkoper op zijn oplichting moeten aanspreken en dat doen ze niet. Daarmee faciliteren ze oplichting en zijn ze dus ook oplichters.

Groet Sammyboy
Marktplaats faciliteert ook een platform waar oplichters kunnen werken, is Marktplaats dan ook een oplichter?
Radar faciliteert een forum waarbij je bedrijven onterecht kan beschuldigen van oplichting, is dat dan ook geen oplichting?

sammyboy
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 okt 2017 13:47

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door sammyboy »

Alie heeft de mogelijkheid om een verkoper tot terugbetaling te dwingen. Als ze dit niet doen bij oplichting dan maken zij zich daar eveneens schuldig aan. Hoe makkelijk kan het zijn.

Sammyboy

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij ligt uw pakket gewoon bij de douane. Dus betalen en ze leveren gewoon.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door kuklos »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 17:26
Hoe makkelijk kan het zijn.
Misschien even ophouden met hier de stoere jongen uit te hangen met het gebruik van de term oplichting en op naar de politie. Aangifte doen van oplichting. Hoe makkelijk kan het zijn?

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heeft weinig effect, politie doet niets. Beter Alie aan de schandpaal nagelen....

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De politie bemoeit zich uiteraard niet met pakketjes, ook niet als ze vanuit het buitenland komen.

Maar in ieder geval is die poppenkast van meer of minder dan € 22,00 aankoopprijs met ingang van 1 juli afgelopen. Dan moet over alles btw betaald worden.

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je krijgt een brief van PostNL dat je het pakketje op mag halen op de postkantoor tegen betaling van. Kom je niet ophalen dan wordt het terug gestuurd of vernietigd.

Anders kan je in geschil gaan op ali op de geschil knop, of via je creditcard maatschappij beroep doen op aflevering garantie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

sammyboy schreef:
19 mei 2021 17:26
Alie heeft de mogelijkheid om een verkoper tot terugbetaling te dwingen. Als ze dit niet doen bij oplichting dan maken zij zich daar eveneens schuldig aan. Hoe makkelijk kan het zijn.

Sammyboy
Tsja, je kunt het blijven roepen, maar het blijft natuurlijk simpelweg onzin.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
20 mei 2021 08:17
sammyboy schreef:
19 mei 2021 17:26
Alie heeft de mogelijkheid om een verkoper tot terugbetaling te dwingen. Als ze dit niet doen bij oplichting dan maken zij zich daar eveneens schuldig aan. Hoe makkelijk kan het zijn.

Sammyboy
Tsja, je kunt het blijven roepen, maar het blijft natuurlijk simpelweg onzin.
Tsja, je kunt blijven roepen dat het onzin is, maar dat is natuurlijk simpelweg onjuist.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat jij wilt, JD :lol:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Opgelicht door Aliexpress

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Oplossing: gewoon lekker bij de lokale winkelier gaan kopen i.p.v. via een platform van 1 van de rijkste mensen ter wereld. Goed voor de lokale economie, goed voor de kleine ondernemer die z'n hoofd boven water probeert te houden.

Gesloten