Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Trijntje30
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2021 20:40

Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Trijntje30 »

Hallo allemaal!

Mijn man en ik wonen in het centrum van Oss. Wij hebben een vergunning zone waar we jaarlijks betalen om onze auto te kunnen parkeren, sinds de laatste tijd zijn ze alles wat groen is aan het onbouwen tot toren hoge flats met echter het probleem dat er niet over parkeerplaatsen word gedacht. In onze zone is het tot 18 uur vergunninghouders en daarna vrij parkeren voor iedereen. Dat betekend dat bewoners van de flats de auto's parkeren in onze straat na hin werkdag en weer weg zijn voordat het ingaat van vergunninghouders. Erg logisch natuurlijk maar enorm vervelend voor onze straat omdat wij onze auto's niet kwijt kunnen.

Wij hebben met de buurtbewoners al meerdere malen aangekaart dat dit erg vervelend is bij de gemeente en al helemaal omdat er onder die flat een enorme parkeergarage zit! Het word door iedereen van het gemeentehuis afgewimpeld met "het is nou eenmaal zo" met andere woorden dikke pech.

Wij zijn het zat! Maar wij zitten ook met onze handen in het haar!
We hebben gevraagd of ze het wellicht een voltijd parkeervergunning houders parkeerplaats van kunnen maken maar helaas is dit geen optie.
Is het dan niet gek dat we dan jaarlijks betalen om te kunnen parkeren en vervolgens te horen krijgen dat het dikke pech is dat we dan niet kunnen parkeren.

Heeft iemand misschien tips over hoe we dit wellicht kunnen aanpakken? Want wij zouden het echt graag willen doorzetten.

Alvast bedankt!

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt de verantwoordelijke wethouder hierover benaderen.
Wat ik begrijp is dat het eerder geen probleem was maar nu er flats bijgebouwd zijn er een parkeerprobleem ontstaan is.
Lijkt me dat de gemeente hier wat aan moet doen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien vragen of het tijdvak voor vergunninghouders verruimd kan worden met een uurtje?

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het wil nog wel eens helpen om politieke partijen uit te leggen dat er een probleem is (dus niet stoppen bij de balie van het gemeentehuis); of als niks helpt de lokale krant erbij te betrekken om dit bewonersprobleem wereldkundig te maken in de regio. Wie weet zijn de lokale bestuurders daar gevoelig voor.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

In principe kan de gemeente hier niets aan doen anders dan parkeervergunningen 24/7 in te voeren zodat de mensen uit de flats gedwongen worden om in hun eigen parkeergarage te gaan parkeren, maar hun bezoek zal dat niet in dank afnemen.

Ik heb ooit in eenzelfde situatie gezeten. Bij ons in de wijk waren huizen met en huizen zonder eigen parkeerplaatsen. De openbare parkeerplaatsen waren berekend op de huizen zonder eigen parkeerruimte, maar mensen die 2 auto's op eigen erf konden parkeren zetten de auto's toch aan de straat omdat ze dan makkelijker weg konden rijden en sommige hadden hun parkeerruimte bij de tuin getrokken. Vervolgens werd vergunningparkeren ingevoerd (gelukkig gratis) en konden mensen hun tuinen weer ombouwen tot parkeerplaatsen :-)

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Briejes onder de ruitenwissers van de autos van de flatbewoners stoppen, het probleem aankaarten en aangeven dat het verstandiger is om de auto in de eigen parkeergarage te zetten.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is daar verstandiger aan? En zitten er stickers op die auto’s , ik ben van een flatbewoner?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
05 mei 2021 19:00
Wat is daar verstandiger aan? En zitten er stickers op die auto’s , ik ben van een flatbewoner?
1. Gebruik uw fantasie. 2. Het is geen onoverkomelijk probleem dat de melding ook op autos terecht komt van niet flatbewoners

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
05 mei 2021 19:03
Lady1234 schreef:
05 mei 2021 19:00
Wat is daar verstandiger aan? En zitten er stickers op die auto’s , ik ben van een flatbewoner?
1. Gebruik uw fantasie. 2. Het is geen onoverkomelijk probleem dat de melding ook op autos terecht komt van niet flatbewoners
En mogen die niet-flatbewoners wel in de parkeergarage van die flat parkeren?

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door thetung »

Als ik een treinkaart koop, heb ik recht op een zitplaats in de trein?

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U heeft een vergunning om daar te staan op de tijden er vergunningparkeren geldt. Buiten die tijden mag iedereen er staan. Uw parkeervergunning betekent niet dat u recht heeft op een gegarandeerde parkeerplek, zeker niet buiten de tijdstippen dat uw vergunning geldig is.

De medewerkers 'aan de balie' van het gemeentehuis kunnen daar ook niets aan veranderen. Die medewerkers zijn er slechts om te werken volgens de politiek genomen besluiten. Wilt u dat de parkeerregeling in uw straat/buurt wordt gewijzigd, dan zult u zich op de politiek moeten richten. De wethouder verkeer. En partijen die er op hameren dat bij nieuwbouw er op hameren dat de parkeernormen gehaald worden en dat parkeerplaatsen op eigen terrein ook echt gebruikt moeten worden door de nieuwbouw bewoners.

Vaak wordt er een mooie nieuwbouw neergezet met eigen parkeerterrein/garage, maar worden de woningen niet inclusief parkeerplek verkocht of verhuurd. Zeker in een wijk met gratis parkeren op straat kiezen bewoners van de nieuwbouw er dan regelmatig voor om geen optionele parkeerplek te kopen/huren. Met als gevolg dat de nieuwbouw op papier dankzij de parkeerkelder wel voldoet aan de parkeernormen, maar de druk op de openbare parkeerruimte toch onevenredig toeneemt.

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Blijven zeuren bij de gemeente, ook schriftelijk en door genoeg mensen, en de gemeente heeft geen andere mogelijkheid anders dan de tijd voor vergunning parkeren uitbreiden. Daarna gaan de flatbewoners hun auto verderop zetten, waar het gratis is, gaan die mensen klagen en kan de gemeente ook daar vergunning parkeren invoeren. Serieus, je betaalt toch al, klaag, klaag, klaag.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Moneyman »

thetung schreef:
05 mei 2021 19:13
Als ik een treinkaart koop, heb ik recht op een zitplaats in de trein?
Je koopt een treinkaartje, geen zitkaart. En je mag de trein gebruiken. TS heeft een parkeervergunning, maar kan uberhaupt niet parkeren.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de Ts overdag tijdig thuis is, is er vast wel plek. Behalve misschien nu met corona, omdat veel mensen thuis werken en helemaal niet weggaan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door grun »

J. Deltoer schreef:
05 mei 2021 18:50
Briejes onder de ruitenwissers van de autos van de flatbewoners stoppen, het probleem aankaarten en aangeven dat het verstandiger is om de auto in de eigen parkeergarage te zetten.
Ik vermoed dat die eigen parkeergarage niet gratis is of bij de huur inbegrepen, anders zouden ze dat wel doen. Het is dichterbij, 's winters nooit meer krabben en geen vogelpoep. Een parkeerplek in een eigen parkeergarage kost al gauw 50 euro/maand of meer.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
05 mei 2021 21:21
thetung schreef:
05 mei 2021 19:13
Als ik een treinkaart koop, heb ik recht op een zitplaats in de trein?
Je koopt een treinkaartje, geen zitkaart. En je mag de trein gebruiken. TS heeft een parkeervergunning, maar kan uberhaupt niet parkeren.
Nu wel goed vergelijken je hebt een treinkaartje dat geldig is tot 18.00 uur daarna heeft dat kaartje geen betekenis meer. In TS zijn geval speelt het probleem na 18.00 uur. Concreet heeft die vergunning dus geen rol, maar kan een oplossing bieden voor de bewoners door de tijd te verlengen, dit zorgt weer voor een probleem voor de mensen die er nu parkeren.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er spelen 2 zaken. Ten eerste de vergunning en ten tweede het vrij parkeren. Overdag is de vergunning geldig en mag u parkeren zonder een extra kaartje te kopen. Buiten de openingsuren is het gewoon vrij parkeren in Oss. Het is dus niet zo dat een vergunning houder ook ‘s avonds recht zou hebben op een parkeerplek.
Schijnbaar werkt u tijdens de vergunningsuren, maar dan heeft een vergunning geen nut. Oss is opgedeeld in verschillende gedeeltes, er zijn dus meer parkeerplekken waar u kunt gaan staan. Verder zijn er 2533 gratis parkeerplaatsen in en rond het centrum. Iedereen wil natuurlijk graag voor de deur parkeren, maar in een centrum is die kans natuurlijk erg klein.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door kweenie »

Trijntje30 schreef:
04 mei 2021 20:49
Wij hebben met de buurtbewoners al meerdere malen aangekaart dat dit erg vervelend is bij de gemeente en al helemaal omdat er onder die flat een enorme parkeergarage zit! Het word door iedereen van het gemeentehuis afgewimpeld met "het is nou eenmaal zo" met andere woorden dikke pech.
Ik neem aan dat de gemeente ook heeft aangegeven wat de redenen zijn voor het huidige beleid. En waarom dit niet aangepast wordt (naar, bijvoorbeeld, een later tijdstip waarop je nog met vergunningen moet parkeren). Zo niet, dan zou ik daar eerst naar vragen.

Dat iets niet aangepast wordt betekent niet dat er niet naar je geluisterd wordt. Het kan ook betekenen dat andere partijen of andere belangen meer prioriteit hebben of zwaarder tellen dan jullie bezwaren. Als je dat helder hebt, dan kun je ook beter aan de gemeente aangeven waarom jullie bezwaren toch zwaarder zouden moeten tellen. En uiteraard zullen ze niet onder de indruk zijn als jij in je eentje een brief schrijft, je zult het dan wel met een grotere groep bewoners moeten aanpakken (bv buurtvereniging).

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Moneyman schreef:
05 mei 2021 21:21
thetung schreef:
05 mei 2021 19:13
Als ik een treinkaart koop, heb ik recht op een zitplaats in de trein?
Je koopt een treinkaartje, geen zitkaart. En je mag de trein gebruiken. TS heeft een parkeervergunning, maar kan uberhaupt niet parkeren.
Je koopt een treinkaartje om tussen 9.00 en 18.00 met de trein te kunnen reizen. Na 18.00 uur is er voor iedereen vrij-reizen, zolang er plek is in de trein. Volle trein = niet kunnen reizen. Ook niet met een kaartje wat geldig was tussen 9.00 en 18.00 uur.

Verander treinkaartje door parkeervergunning en je hebt deze casus. De parkeervergunning heeft 's avonds geen waarde, dus geeft ook geen recht op een redelijke kans voor het vinden van een parkeerplek dicht bij huis.
Daarbij komt nog dat een parkeervergunning voor een gebied waar naast vergunninghouders mogen staan ook betaald parkeren geldt, er sowieso geen garantie is dat er voldoende plaats is. Want als het vol staat met mensen die netjes de parkeermeter vol muntjes hebben gegooid, heeft de vergunninghouder gewoon pech.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Parkeren vergunninghouders maar geen plek

Ongelezen bericht door taxikemperman »

J. Deltoer schreef:
05 mei 2021 18:50
Briejes onder de ruitenwissers van de autos van de flatbewoners stoppen, het probleem aankaarten en aangeven dat het verstandiger is om de auto in de eigen parkeergarage te zetten.
Iedereen mag zijn/haar auto op elke openbare plek op de openbare weg plaatsen.
Dus ook flatbewoners mogen daar buiten de vergunningstijden dus ook parkeren.
Briefjes hebben dus geen zin

Gesloten