POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door john46 »

Op 19 november postpakket verstuurd door mij diverse meldingen via track en tracé echter op 28 november staat pakket nog op bij sorteercentrum. Getracht met contact per telefoon contact op te nemen maar hebben alleen steeds wisselende niet herbruikbare klantenservicenummers deze zijn alleen te krijgen als een irritante berichten computerchatbox, men wil liever geen contact met klanten. Na gesprek blijkt dat pakketpost geen schadevergoeding kent en geen onderzoek naar het pakket wordt uitgevoerd. Naar mijn mening is bij het aanvaarden van mijn opdracht dat zij aansprakelijk zijn en hun verantwoordelijkheid moeten nemen en bij dit gebrek aan competentie de waarde van het pakket moeten vergoeden. Hun antwoord is had ik het maar aangetekend moeten versturen ik zie geen verschil wat betreft aansprakelijkheid. Kortom een hobbyclub met een achterlijke computerchatbox. Brief opgesteld om computerchatbox op te heffen of te verbeteren en directe telefoonnummers beschikbaar te stellen bij een klacht wel onderzoek te doen en hun aansprakelijkheid te erkennen i.p.v. verschuilen achter hun eenzijdig opgestelde klantonvriendelijke :oops: regeltjes die volgens mij strijdig zijn met wetgeving.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Strijdig met welke wetgeving? Of roep je zomaar wat en moest je je frustratie even kwijt.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Moneyman »

john46 schreef:
29 nov 2022 07:27
Naar mijn mening is bij het aanvaarden van mijn opdracht dat zij aansprakelijk zijn en hun verantwoordelijkheid moeten nemen en bij dit gebrek aan competentie de waarde van het pakket moeten vergoeden.

... ik zie geen verschil wat betreft aansprakelijkheid.
Jouw mening en wat jij ziet is leuk, maar niet zo relevant.
john46 schreef:
29 nov 2022 07:27
Kortom een hobbyclub met een achterlijke computerchatbox.
Ook dit helpt je niet, zeg maar.
john46 schreef:
29 nov 2022 07:27
Brief opgesteld om computerchatbox op te heffen of te verbeteren en directe telefoonnummers beschikbaar te stellen bij een klacht wel onderzoek te doen en hun aansprakelijkheid te erkennen i.p.v. verschuilen achter hun eenzijdig opgestelde klantonvriendelijke :oops: regeltjes
Onrealistische eisen stellen lost evenmin iets op.
john46 schreef:
29 nov 2022 07:27
...die volgens mij strijdig zijn met wetgeving.
Volgens jou? Ik neem aan dat je dat dan eerst gecheckt hebt, of blijft ook dit slechts jouw mening?

Hen je uberhaupt al eens goed gekeken naar de toepasselijke voorwaarden op jouw overeenkomst?

Mart24
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2022 18:50

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Mart24 »

PostNL is een nachtmerrie bij problemen. Maar als er wat soepsidie naar de post zou stromen, kan de euro postzegel naar 60 cent, en de klantenservice verbeterd. De pakketvergoeding omhoog voor de bezorgers etc.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En wie betaalt die soepsidie?
Postzegel beter naar 1,50 en organisatie verbeteren.

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door john46 »

In de wet is vastgelegd dat een overeenkomst er beide partijen een verplichting aangaan, bij het niet nakomen van deze verplichting is er sprake van wanprestatie, toerekenbare tekortkoming en kan de partij die in na gebrekenstelling aansprakelijk gehouden voor de schade in de consumentenwetgeving wordt de consument beschermt tegen leveringsvoorwaarden daar men niet verwacht dat consumenten dit allemaal lezen.
Gezien de uitsluiting door KPN van erkenning van aansprakelijkheid en deze beperkt tot de verzendkosten wordt de wetgeving op de proef gesteld. Gezien de waarde van het verlies € 19,95 niet de moeite waard om te procederen, daarom mijn mededeling op het forum als waarschuwing voor deze hobbyisten.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

john46 schreef:
29 nov 2022 09:39
In de wet is vastgelegd dat een overeenkomst er beide partijen een verplichting aangaan, bij het niet nakomen van deze verplichting is er sprake van wanprestatie, toerekenbare tekortkoming en kan de partij die in na gebrekenstelling aansprakelijk gehouden voor de schade in de consumentenwetgeving wordt de consument beschermt tegen leveringsvoorwaarden daar men niet verwacht dat consumenten dit allemaal lezen.
Gezien de uitsluiting door KPN van erkenning van aansprakelijkheid en deze beperkt tot de verzendkosten wordt de wetgeving op de proef gesteld. Gezien de waarde van het verlies € 19,95 niet de moeite waard om te procederen, daarom mijn mededeling op het forum als waarschuwing voor deze hobbyisten.
Heb je een link naar de betreffende wet? KPN??

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Moneyman »

john46 schreef:
29 nov 2022 09:39
,,, bij het niet nakomen van deze verplichting is er sprake van wanprestatie, toerekenbare tekortkoming en kan de partij die in na gebrekenstelling aansprakelijk gehouden voor de schade in de consumentenwetgeving wordt de consument beschermt tegen leveringsvoorwaarden daar men niet verwacht dat consumenten dit allemaal lezen.
Klopt allemaal. Mooi stukje basaal verbintenissenrecht. Ik vraag me dan alleen af of je de specifieke wetgeving die op PostNL van toepassing is, óók hebt gelezen...

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
29 nov 2022 09:43
KPN??
:mrgreen: :mrgreen: ik heb recent geleerd dat dit staat voor "Koninnklijke PostNL" :lol: :lol:

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door PGros »

Postnl heeft algemene voorwaarden en daar staat in dat ze De Algemene Vervoerscondities 2002 hanteren voor vervoer over de weg.
Dat houdt sowieso in dat er schadevergoeding is. Wel heel weinig voor een pakketje. Maar dat ze zeggen dat er geen schadevergoeding is klopt dan niet.
Verder vind ik die voorwaarden voor post een beetje ver gaan want waar is de verplichte vrachtbrief in drievoud voor verzender ontvanger en vervoerder?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
29 nov 2022 08:54
En wie betaalt die soepsidie?
Postzegel beter naar 1,50 en organisatie verbeteren.
En bezorgkosten gewoon een stuk hoger, zeker vanuit China. Dat is geen derdewereldland meer.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
29 nov 2022 09:46
ZeerPrivé schreef:
29 nov 2022 09:43
KPN??
:mrgreen: :mrgreen: ik heb recent geleerd dat dit staat voor "Koninnklijke PostNL" :lol: :lol:
Weet niet van wie je dat geleerd hebt, maar dan moet het toch nog altijd zijn "Koninklijke PTT Nederland." :wink: :)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
29 nov 2022 10:10
Weet niet van wie je dat geleerd hebt, maar dan moet het toch nog altijd zijn "Koninklijke PTT Nederland." :wink: :)
Ik blijf leren :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: POSTNL KENT GEEN VERANTWOORDELIJKHEID

Ongelezen bericht door Erthanax »

Destijds was het beursgenoteerde KNP (Koninklijke Nederlandse Papierfabrieken) niet blij met die naam KPN.

Verder bestaat er wel degelijk een Koninklijke PostNL, maar dat wordt niet aan de grote klok gehangen, ook niet op de website van PostNL.

Plaats reactie