LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
ChanifaJulia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:55

PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door ChanifaJulia »

Beste lezers,

Uiteraard kan ik begrijpen hoe druk het wel niet is bij PostNL, vooral met de lockdown en de feestdagen.

Echter verwachtte ik pakketje zondag 27 december. (Gister dus). Gister rond 12:00 uur kreeg ik een melding: Sorry bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: Morgen. (Vandaag dus)

Kort daarna heb ik een melding ontvangen dat de bezorgtijd is gewijzigd naar vandaag (gister dus) tussen 14:40-16:40.

Volgens de Track en Trace was mijn pakket in het sorteerproces, dus ik wist ergens al dat mijn pakketje niet gister geleverd zal worden.

Het raarste is dus dat de bezorgtijd nog steeds op zondag 27 december staat (gister dus). De bezorgtijd is tot heden niet aangepast, wat ik heel vervelend vind want ik moet ondertekenen, voordat ik mijn pakketje in ontvangst mag nemen.

Ik heb telefonisch contact gehad met PostNL, met een hele lieve dame die echter niets voor me kan betekenen. Geen duidelijkheid niets, de dame heeft mij een indicatie gegeven dat mijn pakketje uiterlijk donderdag (31 december) wordt geleverd.

Je kunt natuurlijk begrijpen dat dit niet fijn is, ik woon alleen en ik werk niet thuis. Ik kan gemakkelijk ruilen met een collega van dienst, maar dan moet ik uiteraard een exacte bezorgtijd weten.

Mijn vraag aan jullie is, zijn er mensen die dit ook ooit hebben meegemaakt? Zo ja, hoelang heeft het geduurd voor dat er een nieuwe bezorgtijd zichtbaar is?

Bedankt voor het lezen en eventueel reageren!

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Mk »

Reken niet op dat POSTNL ook maar iets kan waarmaken of beloven qua levertijden. Hier verdwijnen en verschijnen pakketjes willekeurig in de app. Ze beloven bezorging op een bepaalde dag, pakket komt niet, verdwijnt uit de app om een dag later weer terug te komen met dat ze niet weten wanneer er bezorgd wordt (of inderdaad dat het pakket gisteren geleverd gaat worden).

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Moneyman »

ChanifaJulia schreef:
28 dec 2020 14:10
Je kunt natuurlijk begrijpen dat dit niet fijn is, ik woon alleen en ik werk niet thuis. Ik kan gemakkelijk ruilen met een collega van dienst, maar dan moet ik uiteraard een exacte bezorgtijd weten.
Met alle respect, maar een exacte bezorgtijd verwachten in deze tijd van het jaar is een utopie.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door D34M0N »

ChanifaJulia schreef:
28 dec 2020 14:10
Je kunt natuurlijk begrijpen dat dit niet fijn is, ik woon alleen en ik werk niet thuis. Ik kan gemakkelijk ruilen met een collega van dienst, maar dan moet ik uiteraard een exacte bezorgtijd weten.
Is het geen optie om het pakketje naar een afhaalpunt te laten brengen, zodat je die daar op kunt halen, geen optie? Hiermee wil ik zeggen: gewoon rustig afwachten of het pakketje wordt gebracht op een moment dat je thuis bent en anders gewoon ophalen bij een afhaalpunt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het meest frustrerende is natuurlijk wel dat ze drie dagen blijven aangeven dat ze de volgende dag het pakket komen brengen.
Niet dat het nog onzeker is, nee morgen met een tijd erbij.
Meestal is er dan na drie dagen opeens, bezorgmoment onbekend.

En dat is geen incident maar bijna een constante (ben er al een beetje aan gewend.. Stockholm syndroom?)
Er komen nu zelf pakketjes terug in de app, die ik eruit had gegooid omdat deze was afgegeven maar volgens PostNL is'tie nog onderweg. Wat een prutsers en wat een waardeloze app.

Maar dan...
Ik bestel iets en bij de verkoop staat, voor 23.00 uur besteld, morgen in huis.. Ik denk dat kan nooit met PostNL
En wat denk je ( nu al enkele keren, tot vooral mijn verbazing ) inderdaad de volgende dag heb ik het in huis.

Het gaat er veel op lijken dat PostNL met OPZET bepaalde problemen maakt met bepaalde pakketten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
28 dec 2020 15:49
Het gaat er veel op lijken dat PostNL met OPZET bepaalde problemen maakt met bepaalde pakketten.
Het ligt er maar net aan wie de verzender is en via welke middelen de pakjes aangeboden worden. Grote aanbieders kunnen gesorteerd meerdere keren per dag de pakketten aanbieden om zo de druk te verdelen en voorwerk te doen. Kleine bedrijven die een keer per dag de goederen aanleveren op een centraal punt waar het nog verder verwerkt moet worden geeft meer druk. Om die reden kan bijvoorbeeld Bol wel de volgende dag al leveren, maar een kleinere webshop niet.

Het heeft dus niets te maken met met OPZET problemen veroorzaken, wel simpelweg met de druk die ze niet aankunnen. Er kunnen maar een aantal pakjes per uur verwerkt worden. Krijg je om 20:00u nog een bulk binnen op de band om alles uit te zoeken, dan ontstaat er een file en krijg je vertraging.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
28 dec 2020 16:01
hebra98 schreef:
28 dec 2020 15:49
Het gaat er veel op lijken dat PostNL met OPZET bepaalde problemen maakt met bepaalde pakketten.
Het ligt er maar net aan wie de verzender is en via welke middelen de pakjes aangeboden worden. Grote aanbieders kunnen gesorteerd meerdere keren per dag de pakketten aanbieden om zo de druk te verdelen en voorwerk te doen. Kleine bedrijven die een keer per dag de goederen aanleveren op een centraal punt waar het nog verder verwerkt moet worden geeft meer druk. Om die reden kan bijvoorbeeld Bol wel de volgende dag al leveren, maar een kleinere webshop niet.

Het heeft dus niets te maken met met OPZET problemen veroorzaken, wel simpelweg met de druk die ze niet aankunnen. Er kunnen maar een aantal pakjes per uur verwerkt worden. Krijg je om 20:00u nog een bulk binnen op de band om alles uit te zoeken, dan ontstaat er een file en krijg je vertraging.
>>
Dat krijg je blijkbaar omdat je "bepaalde" pakketjes voorrang geeft en wellicht daar andere mee uitstelt of niet belangrijk vindt.
Hoe kan het anders zijn dat bedrijven je die garantie kunnen geven en dit ook 9 van de 10 keer perfect klopt.
Maar bij andere pakketten kunnen ze er zelfs 5 á 6 dagen naast zitten,

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
28 dec 2020 16:19
Dat krijg je blijkbaar omdat je "bepaalde" pakketjes voorrang geeft en wellicht daar andere mee uitstelt of niet belangrijk vindt.
Hoe kan het anders zijn dat bedrijven je die garantie kunnen geven en dit ook 9 van de 10 keer perfect klopt.
Maar bij andere pakketten kunnen ze er zelfs 5 á 6 dagen naast zitten,
Zoals ik al zei, bepaalde bedrijven leveren de pakketten al uitgesorteerd en kant en klaar aan. Als je het distributiecentrum van Bol ziet, dan worden alle dozen per postcodegebied bij de uitgaande goederen gezet. Ook daar worden de pakketten al gescand. Dat levert PostNL een enorme tijdbesparing op. Als al die pakjes namelijk via de normale weg aangeboden wordt (in 1 vrachtwagen en allemaal dezelfde lopende band op), dan krijg je een enorme vertraging. Bol, als voorbeeld in dit geval, krijgt dus geen voorrang, hun pakketten leggen een andere weg af en kunnen een hoop stappen over slaan.
Als je met een groep van 50 mensen met de trein gaat, dan kan je met 50 man in de rij gaan staan voor de kaartautomaat. Dan weet je dus al dat je de trein niet gaat halen. Als 30 man als groep gaat reizen, dan kan er vooraf al 30 kaartjes gehaald worden en kan er meteen door de poortjes gelopen worden als je op het station komt. Je krijgt dan geen voorrang op die andere 20 die nog bij de automaat staan te wachten, door het voorwerk kan je sneller door.
Die 30 man zitten al in de trein die op een vast moment gaat vertrekken. Die 20 die in de rij staan voor een kaartje zullen niet allemaal op tijd zijn waardoor de trein al vertrekt zonder alle mensen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Brahms »

Volgens de Post.nl Track and Tracé zou op 24/12 mijn pakje in Manchester worden afgeleverd. Nu na de Kerst blijkt die nog gewoon in Nederland te zijn. Dat schiet lekker op....

Jan.Ockers
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:11

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Jan.Ockers »

Bij mij idem hetzelfde bezorg datum bleef op 24 december staan de ene keer gat track en trace aan dat de bezorger onderweg was dan weer dat het pakket nog niet bij Post NL was aan gekomen , en op een site van Post NL kreeg ik de melding : kan de gezochte pagina niet vinden.
Na een lange wachttijd een gesprek met een medewerker die wel heel beleefd was maar die er uiteindelijk ook niets aan kon doen.
Eindelijk 29 december is het pakje geleverd.
Post NL zal toch iets moeten gaan doen aan eenduidigheid.

Joy54
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2020 15:45

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Joy54 »

Man, man, waar maak je je druk om?????

apekool56
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:51

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door apekool56 »

:oops: Ik zie het al PostNL maakt er een zooitje van.
Ik zou maandag 28 dec. Pakket krijgen en werd dinsdag 29 dec, maar nu breekt mijn klomp zou woensdag 30 dec. Komen, maar nu staat er: Bezorgtijd niet bekend en geen datum meer.....Waar zijn ze mee bezig?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij mij kwam er nog een week bij voor een pakket uit Duitsland. Na de eerste melding dat het "morgen" bezorgd zou worden.

Feitelijk zijn de vertragingen normaal en de informatievoorziening van PostNL onvoldoende.

Tracktrace zouden ze toch beter kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 30 dec 2020 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

apekool56 schreef:
30 dec 2020 18:23
:oops: Ik zie het al PostNL maakt er een zooitje van.
Ik zou maandag 28 dec. Pakket krijgen en werd dinsdag 29 dec, maar nu breekt mijn klomp zou woensdag 30 dec. Komen, maar nu staat er: Bezorgtijd niet bekend en geen datum meer.....Waar zijn ze mee bezig?
Met het bezorgen van pakketten.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Jammer! »

Simpel, dat is wat PostNL doet.
Een beroerde app, geen klantenservice en als u denkt dat mijnpostnl wel goed werkt.
Nee, dus. Er staan pakketten op ' niet afgeleverd' en erger andersom ook.
Helaas komt postnl ermee weg ook al omdat consumentenprogramma's hun niet consequent aanpakt.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik zou bijna jaloers worden op de mensen hier die schijnbaar een perfect leven hebben. Nooit tegenslag, nooit iets wat fout gaat. Bij wie alles exact gaat zoals ze willen dat het gaat. /s

Mensen maak je niet zo druk en besef je in welke realiteit je bevindt.

Fijne jaarwisseling

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou wacht ik verdomme al sinds zaterdag op een brievenbus pakketje. Dat zou dus maandag verzonden moeten zijn en had dus dinsdag of vandaag al in mijn brievenbus kunnen liggen. Helaas niet het geval, dus ja, dan gaan we er vanuit dat het er morgen is en zo niet, dan zal het vast volgende week wel komen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet zichtbaar in de Postnl app?

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die gebruik ik niet. Maar, ik ben dan ook niet het type dat zich er heel druk om zal maken. Het zijn wat extra pollepels, ik kwam erachter dat ik ze niet had. Dan voorlopig maar even wat anders gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL: Sorry, bezorgmoment bijgewerkt. Bezorgtijd: gister.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pollepels die door de brievenbus kunnen?

Ik vind het knap.

Gesloten