LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met huurcontract alarmsysteem bij verhuizing

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
kayash
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 18:42

Probleem met huurcontract alarmsysteem bij verhuizing

Ongelezen bericht door kayash »

Misschien heeft iemand een tip.
sinds 2 jaar huren wij een alarm en camera systeem via een bedrijf.
Alleen nu is het zo dat we gaan verhuizen en hij met een abnormaal bedrag komt om het te verplaatsen dan hebben we het nog niet over de afkoopsom.
Nu is het conflict hierdoor aardig opgelopen en is er geen land met te bezeilen.
Omdat die zich vast houd aan de voorwaarden daar staat ook in bij verhuizing een redelijk bedrag maar niet hoeveel hij kan wel van alles zeggen.
Hij wil dus nergens aan mee werken liefst ben ik er van af maar omdat het om een contract van 5 jaar gaat is dit ook een probleem.
we betalen elke maand netjes ook is dit conflict er nu alleen nu komt het en blijkt dat al 4 dagen me camera systeem niet werkt en deze ofline is het enige wat ik me kan bedenkt dat hij hem op afstand uit heeft gezet zonder enige opgaaf van reden.
We hebben wel email contact gehad en daar in dreigde hij ook met juridische stappen sinds dien niks van hem vernomen ook na mij email dat het camera systeem niet meer werkt. alleen krijg geen antwoord.
Geld voor hem ook niet de wet op de privacy wiez eg dat die niet op de camera's mee zitten kijken.

Iemand een tip!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Probleem met huurcontract alarmsysteem bij verhuizing

Ongelezen bericht door berndv »

kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
Alleen nu is het zo dat we gaan verhuizen en hij met een abnormaal bedrag komt om het te verplaatsen dan hebben we het nog niet over de afkoopsom.
kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
Omdat die zich vast houd aan de voorwaarden
kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
Hij wil dus nergens aan mee werken
Zo even wat kreten op een rij. Als ik dit zo lees, zie ik niet een verhuurder die niet mee wil werken, maar een huurder die het niet eens is met de voorwaarden.

Wat voor kosten rekent hij voor verplaatsen? Ik vermoed dat u bij het aangaan van het abonnement voordeel heeft gehad met gratis of voordelige installatie, daarmee halen ze meestal de klant over. Maar ja, het verplaatsen van een dergelijke installatie is niet meegenomen in de prijs die ze rekenen, uitgesmeerd over 5 jaar.
kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
We hebben wel email contact gehad en daar in dreigde hij ook met juridische stappen
Wat voor juridische stappen? Waarvoor wil hij nu al juridische stappen ondernemen? U geeft aan dat u tot op heden gewoon betaald heeft, u heeft het over dat u gaat verhuizen, dus ik snap niet echt waar nu al juridische geschillen over kunnen zijn?
kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
we betalen elke maand netjes ook is dit conflict er nu alleen nu komt het en blijkt dat al 4 dagen me camera systeem niet werkt en deze ofline is het enige wat ik me kan bedenkt dat hij hem op afstand uit heeft gezet zonder enige opgaaf van reden.
Kan ook een storing zijn, kan zoveel oorzaken hebben. Maar dit zou wel opgelost moeten worden. Wanneer heeft u de storing ontdekt? En wanneer heeft u de storing gemeld?
kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
Geld voor hem ook niet de wet op de privacy wiez eg dat die niet op de camera's mee zitten kijken.
Er bestaat geen "wet op de privacy", er bestaat wel wetgeving die van toepassing is op de privacy van personen. Of hij mee kan en mag kijken zal overeengekomen moeten zijn, als er niets overeengekomen is, zou ik er van uit gaan dat hij niet mee kan kijken. Wat dit verder met uw probleem te maken heeft begrijp ik niet echt.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem met huurcontract alarmsysteem bij verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

kayash schreef:
07 aug 2019 19:14
sinds 2 jaar huren wij een alarm en camera systeem via een bedrijf.
Alleen nu is het zo dat we gaan verhuizen en hij met een abnormaal bedrag komt om het te verplaatsen dan hebben we het nog niet over de afkoopsom.
Tip: kijk eens in de voorwaarden waar je zelf voor getekend hebt bij het aangaan van de overeenkomst.

Vraag: wat is het 'abnormale bedrag' om het systeem te verplaatsen? En wat is de afkoopsom, vergeleken met de komende drie jaar wat je sowieso aan kosten zou hebben?

Tweede vraag: waarom wordt er over juridische acties begonnen? Heb je al een aantal maanden niet betaald? Of heb je gedreigd om niet te betalen of wat anders?

Wat voor reden wordt er opgegeven dat het systeem een aantal dagen al niet werkt?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met huurcontract alarmsysteem bij verhuizing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het maandbedrag over 5 jaren is 60 maanden betalen voor;

A De installatie kosten.
B apparatuur.
C Service en storingen.

Nu komt daar wegens verhuizen bij;
A Verwijderen in huidige woning.
B Plaatsen in nieuwe woning.

Het contract loopt wel door maar die Verwijderen en plaatsen is 2x arbeidsloon extra.
Die moet betaald worden.
Vaak willen ze bij nieuwe 5 jaren contract na herplaatsen tegen meerprijs het vorige verrekenen.
U tekende voor 5 jaren en wist dat daar extra kosten bij waren, alleen niet hoeveel.
Dat is het risico van een product op afbetaling nemen als deze.

Naast dit Alarm hadden sommige een CV ketel, Zonnepanelen en die lopen nog langere contracten voor, en bij koop woning gaan die vaak ongewenst over op volgende bewoners of je moet duur afkopen.

Als je een 230 Volt systeem had gekozen, prik in muur en het werkt is het simpel, maar met eigen draden is het vele malen duurder... er zijn ook draadloze systemen te koop, batterijen leeg. Maar die zijn ook zelf te doen.
U heeft gewoon voor verkeerde systeem gekozen en krijgt daar nu de rekening voor, heel normaal helaas.

Gesloten