LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robotstofzuiger Roomba vertoont mankementen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
antoinegijzen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2020 09:51

Robotstofzuiger Roomba vertoont mankementen

Ongelezen bericht door antoinegijzen »

Beste i bot Roomba (770) gebruikers.
Mijn eersste roomba was een degenlijke rroomba original die nog niet modulair opgebouwd was. Voor die tijd was het een degenlijk produkt die na het begeven van een eerst een band en later het wiel mij tot een 2e aankoop van een rooma 770 verleide.
Enfin een roomba is modulair opgebouwd waar de prijs ook naar is.
Borstels verslijten, rechter wiel slijt sneller dan linker wiel (losse banden niet te verkrijgen dus nieuwe wielmodule aanschaffen..) enfin m.b.v. de foutcodes valt op internet uiteindelijk te achterhalen wat te vervangen of wat te doen.
Mijn roomba 770 wilde op een gegeven moment niet meer opladen...Na internet geraadpleegd te hebben in stappen...accu en adaptor vervangen. ..probleem niet opgelost.
Je kunt de roomba op 2 manieren opladen. Direct op oplaadstation of direct op het aansluitpunt op de roomba zelf.
Nu lijkt da
Nu blijkt dat als stof bij dit aansluitpunt komt deze vervangen dientbtevworden....de connectorjacket genaamd.
Enfin zo'n jacket had natuurlijk net een ( van alle series) afwijkende op het moederboard passende connectieplug,
. Nergens verkrijgbaar. Als 1 v.d. 2 manieren niet werkt blokkeert het apparaat de mogelijkheid om op te laden.
Roomba Nederland was na een paar telefoontjes, mailtjes met foto svan afbeelding plu a 3,5 euro uiteindelijkmheel stellig. Connector was niet leverbaar maar moest mijn apparaat maar opsturen voor onderzoek a 50 euro.
Heb de 'klantenserivice verzocht tot een meer bevredigende oplossing... immers 50 euro 'onderzoekskosten+ 20 euro porti+(moederboard vervangen werd gesuggereerd).. voor mij Geen Roomba meer...voel me genomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2020 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Robotstofzuiger Roomba vertoont mankementen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een laad punt dat vervuilde, je hebt een kruimeldief of gewone nodig om die punten voor 't laden schoon te houden blijkbaar.

Het echte probleem is geen standaard.
Elke auto heeft een 6, 12 of 24 volt accu die je overal kunt kopen, al vele jaren....
maar een E bike, Prius of accuboor is voor elk merk en soms per type een andere en na enkele jaren niet of zeer moeilijk verkrijgbaar.

Mijn laptop hetzelfde, elke heeft een andere....
Het word tijd voor een DIN standaard voor dit soort Oplaadbare apparaten.

Zelf daarom op Ali een batterij houder gekocht voor 18650 cellen met veertjes, nooit meer solderen en makkelijk een defecte wisselen.
Daar zijn 1, 2, 3, 4 of 6 leverbaar en voor meer even kastjes aan elkaar solderen met de draden.

Een standaard accu voor vele merken zou een goede regels zijn als de EU dat zou eisen,
net als ooit Nelie Smit Kroes de laders naar 1 standaard stekker probeerde te krijgen.

Als de EU dat wil is één standaard invoeren de oplossing voor gehele wereld.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Robotstofzuiger Roomba vertoont mankementen

Ongelezen bericht door rvjapio »

'...die na het begeven van een eerst een band en later het wiel mij tot een 2e aankoop van een rooma 770 verleide...'
U wist dus al dat hij niet deugde. Maar nu weet u het gelukkig zeker:)

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Robotstofzuiger Roomba vertoont mankementen

Ongelezen bericht door Franskia »

Voor garantie dien je de verkoper aan te spreken. Is het al een ouder apparaat dan vind je op internet genoeg om dit probleem te kunnen oplossen. Er zijn diverse forums waar je terecht kunt.

Gesloten