LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Mediamarkt service

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
linda.van-de-laar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2020 17:06

Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door linda.van-de-laar »

Graag tips!

Afgelopen zaterdag heb ik een tablet gekocht bij de mediamarkt. Eenmaal thuis gekomen de tablet uit de verpakking gehaald en in de hoes gedaan. Toen ik hem aan deed zag ik een vlek op het scherm. Ik heb de tablet het hele weekend laten liggen om er maandag mee terug te gaan naar de mediamarkt.

Toen ik terug ging zagen ze bij de mediamarkt het probleem niet. Ik werd weer weg gestuurd. Het zat me niet lekker. Thuis zat de fout nog steeds in het scherm. Dezelfde dag nog een keer terug gegaan. Toen werd het probleem erkend. Ik mocht een nieuwe gaan pakken in de winkel. Toen ik terug kwam bij de klantenservice zeiden ze dat ze een probleem hadden. Er zat een deukje in de achterkant en hij was krom. Conclusie het kwam er op neer dat ik dat zelf gedaan zou hebben(Dat zeggen ze dan niet hardop) door hem alleen uit de verpakking te halen. En dat ik geen andere zou mee krijgen. De doos nog gecontroleerd maar er zat geen beschadiging dus dat kon echt niet in de winkel gebeurt zijn. (Ze liggen dan ook niet met 100 in een bak 🤔) en wie weet hebben ze hem zelf krom getrokken toen ik een andere was halen en zij hem uit de hoes hebben gehaald.

Ik kon dus gewoon terug naar huis met een nieuwe tablet die gewoon niet goed geleverd is. Hebben jullie tips. Wat kan ik nog meer doen? Ik baal hier behoorlijk van en mediamarkt is zo stug dat er geen gesprek mogelijk is.

Alvast bedankt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is een welles-nietes situatie. Wie heeft dwingende argumenten voor mevr. Van De Laar om MediaMarkt te overtuigen?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik snap al niet dat u zich de eerste keer liet wegsturen.

Maar MM moet in de eerste zes maanden bewijzen dat u de problemen hebt veroorzaakt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een deukje kan ook gietfoutje van plastic zijn, mijn beide ASUS laptops hebben onder toetsenbord dezelfde deuk namelijk...

Maar het beste is bij dit soort bedrijven, eerst in de winkel product uitpakken en testen dan weer inpakken en afrekenen als goed is.
Zelf ooit een laptop gehad, verzegelde schadevrije doos maar gebroken scherm, werd gelijk geruild...

Verder vraag ik me af, hebben ze die deuk er zelf ingedrukt als je niets ziet om onder de ze garantie claim uit te komen...
Ik weet dat er ook dubieus personeel tussen zit soms....

Maar ik heb nog een oude defecte Tablet, probeer die maar eens in paar dagen krom te buigen, lukte zeker niet... dus echt een foute geleverd...

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door witte angora »

Bestel dezelfde online en stuur de oude terug omdat hij het niet doet. Of, als het praktisch is, ga even naar een ander filiaal. Het zou zomaar kunnen dat ze er daar nuchterder mee omgaan. Hij zou immers eerder al door een klant terug gebracht kunnen zijn.

sake1987

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
09 aug 2020 10:57
Bestel dezelfde online en stuur de oude terug omdat hij het niet doet. Of, als het praktisch is, ga even naar een ander filiaal. Het zou zomaar kunnen dat ze er daar nuchterder mee omgaan. Hij zou immers eerder al door een klant terug gebracht kunnen zijn.
Zullen ze bij verkoop online niet het product nummer scannen ?

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee, Sake. Heeft ieder exemplaar op de doos een eigen nummer dan?

sake1987

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
09 aug 2020 11:22
Geen idee, Sake. Heeft ieder exemplaar op de doos een eigen nummer dan?
Ja productnummer staat op de doos en op het product.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
09 aug 2020 11:22
Geen idee, Sake. Heeft ieder exemplaar op de doos een eigen nummer dan?

De QR code verschilt. Bovendien wordt bij retournering de tablet gecheckt op eventuele mankementen.

Zoals @snuffel1 al schrijft, had TS de tablet moeten checken voordat hij het in een hoes deed. Het komt nogal eens voor dat mensen onnodige kracht gebruiken bij het plaatsen in een hoes en dan ontstaat er inderdaad vaak een vlek op de plek waar teveel kracht is uitgeoefend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In de winkel verkopen ze een dichte verzegelde doos normaal...

Online scannen ze wegens deze fraude vrijwel overal het serie nummer.
Goedkope budget versie ontbreekt deze soms maar als het kan doen ze het zeker!
Verder moet de retour schoon en vinger vrij zijn....

Ik wist niet dat W.A. mijn fouten nu gaat overnemen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

Zowel mijn Cool Bleu Asus 2e kans als ook de M.M. Apple van kleinkind nieuw in doos.. hebben serie nr op online factuur staan!
Weet niet of ze in de winkel ook een Serie nr noteren....

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik wist niet dat W.A. mijn fouten nu gaat overnemen.

Blijkbaar. Totdat hij zelf de dupe zou zijn van een dergelijke truc (als het mogelijk zou zijn).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door moederslink »

Probeer het gewoon bij een ander filiaal.
Sowieso had ik foto.s gemaakt en mij niet de 1e keer laten wegsturen.

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Nadat Media Markt alle kleine elektra - en witgoedbedrijven om zeep heeft geholpen, zijn we aan de grillen van deze gigant over geleverd. Persoonlijke service aan ouderen is slecht en het personeel heeft geen inlevingsvermogen.
Als het probleem niet in de zaak opgelost kan worden, dan bel je het hoofdkantoor op en hoop dat je gehoord en geholpen wordt. Mooi niet! Als je de plaatselijke MM belt, omdat je even niet persoonlijk naar de winkel kunt gaan, word je met het hoofdkantoor doorverbonden. Daar hebben ze en meneer neergezet om je tegen te houden en je krijgt echt niemand van het hoofdkantoor te spreken. Je kunt 2 dingen doen: ter plaatse stampij maken of naar de rechtsbijstand stappen als je die hebt.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Esceha »

Op grond van ervaring koop ik nooit meer iets bij Mediamarkt.
"Ik ben toch niet gek !!!"

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door jhogaarts »

witte angora schreef:
09 aug 2020 10:57
Bestel dezelfde online en stuur de oude terug omdat hij het niet doet. Of, als het praktisch is, ga even naar een ander filiaal. Het zou zomaar kunnen dat ze er daar nuchterder mee omgaan. Hij zou immers eerder al door een klant terug gebracht kunnen zijn.
maar dan zou het zegel op de doos verbroken moeten zijn

Willem12

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Willem12 »

Bij je tweede bezoek heeft iemand bij de service balie je toegezegd dat je een nieuwe mocht gaan pakken omdat je klacht gegrond was. Voordat ze deze toezegging deden hadden ze ook kunnen zien dat de tablet beschadigd was. Een eenmaal gedane toezegging kan niet zomaar teruggedraaid worden. De beschadiging hadden ze moeten constateren waar jij stond en niet achteraf.
Oplossing; dien schriftelijk een officiële klacht in bij de directie van MM. Doe dit per brief en bevestigd dit per mail. Vergeet niet een termijn te stellen van bijvoorbeeld 14 dagen voor antwoord op je klacht. Binnen die termijn geen antwoord direct weer schriftelijk reageren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Willem 12,

Hoe bewijs je een uitspraak zonder getuigen?

Willem12

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Willem12 »

Komkommertijd schreef:
09 aug 2020 15:01
@ Willem 12,

Hoe bewijs je een uitspraak zonder getuigen?

Een getuigen is hier niet relevant. MM is geen rechtbank. Laat het bedrijf het tegendeel maar bewijzen als ze twijfelen aan de oprechtheid van de ervaringen van Linda. Een fatsoenlijk zichzelf respecterend bedrijf zal haar verhaal niet in twijfel trekken en ziet een klacht als leermoment. Niets doen of gaan zitten wachten op een getuigen is geen optie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Willem12,

Als ik nu een onzin verhaal op hang en de boel verdraaide, hoe gaat MM als dit zo is dat dan bewijzen?
Wie eist bewijst geld in de wet, en MM eiste niets, U wil dit geregeld hebben dus moet bewijs leveren.
Mondeling is zelden bewijsbaar en sommige medewerkers roepen maar wat.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Slechte ervaring met Mediamarkt service

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Jablan schreef:
08 aug 2020 19:44
Dit is een welles-nietes situatie. Wie heeft dwingende argumenten voor mevr. Van De Laar om MediaMarkt te overtuigen?
ja ik wil alleen maar zeggen tegen deze mevr dat ik het superstom vind van haar dat ze op zo'n manier een product koopt bij Mediamarkt . Hoe vaak lees je niet dat er regelmatig gekloot is met mediamarkt !!! Als je niet in problemen wilt komen en je een slecht product hebt gekocht dan moet je ALTIJD de inhoud laten uitpakken door degene die jouw helpt , en controleren of alles goed is en werkt !!! Er kunnen 4 dingen gebeuren !!! Het eerste is dat alles goed werkt in bijzijn van jou en de verkoper ( zelf ook even uitproberen ) !!! Het tweede is dat je dan gelijk kan constateren of er uitwendige schade is , of dat het product niet naar behoren werkt !!! Het Derde is dat de verkoper niet welwillend is en zegt dat hij / zij de doos niet opent om te controleren !!!! Het Vierde is dan , dat je gewoon zegt tegen die verkoper dat de koop niet door gaat en dan ga je naar een ander . Soms is het totaal niet aantrekkelijk dat iets goedkoper is en dan met problemen zit , en dan nog eens de service die RUK is !!! Beter wat meer geld uitgeven bij een ECHT GOEDE ZAAK als COOLBLEU waar dus wel de service goed is , en voor de koop nog eens ter plekke alles uitpakt . En dan nog wat , als deze mevr . alleen maar contact heeft gehad met de desbetreffende Mediamarkt waar ze die Laptop heeft gekocht doet ze het helemaal verkeerd !!! neem contact op met Mediamarkt in Rotterdam !!!! Dat is het hoofdkantoor . Persoon die er over gaat en telefoonnummer heb ik maar dat ga ik niet afgeven . Gewoon als je slim bent kom je er zelf achter . SWucces !!

Gesloten