Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
SportFreak1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2022 11:06

Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door SportFreak1990 »

Hallo mede forumleden,

Ik had mij ingeschreven in Juli 2021 bij een sportschool nog geen 250 meter van mijn huis vandaan.
Hier kon ik lopend of op de fiets naar toe, en het werkte goed met het thuis werken.

Nu zijn ze zonder dat het in het contract stond, of ook maar zonder het te melden plots verhuisd naar een plek wat 7km verder is, 13 minuten met de auto, ik ben niet in beschikking van een auto.

even nog erbij, het was corona, sportscholen waren dicht, en ik zag dat het pand leeg stond, ik dacht dat ze gewoon aan het vernieuwen waren, tot de overheid het had geopend, en ik gebeld had met waar ze bleven, toen kwam ik erachter dat ze verhuisd waren.

Ik koos de sportschool puur omdat hij zo dichtbij is, verder is het best wel een oude gym kwa apparatuur etc.
7KM vind ik veelste veel om te verhuizen, ik heb een mail gestuurd om het contract te ontbinden, zij zeggen dat het niet mogelijk is omdat ik voor 2 jaar heb getekend.

Wat kan ik doen?

Groetjes,

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

U heeft vast niet besproken dat het voor u van belang was dat ze op loopafstand zaten. Het is hooguit een half uur op de fiets.

U kunt twee dingen doen. Opzeggen tegen het einde van de termijn en ontbinden voor de periode dat u niet wist dat ze verhuist waren.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou even checken of je mailadres wat de sportschool heeft wel klopt. Wellicht zal er een informatiemail verstuurd zijn, maar die heeft jou blijkbaar niet bereikt (of is in de spam gekomen).

ik zie geen redenen om onder je contract uit te komen. 20 minuten fietsen is niet dusdanig dat dat niet in redelijkheid van je gevraagd kan worden.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door riddert »

Een ander voordeel aan de verhuizing is dat uw lichaam alvast een beetje opgewarmd is voordat u gaat sporten.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Is ooit op tv een soortgelijke kwestie geweest. Sportschool A ging dicht dus klant moest naar sportschool B van zelfde organisatie. Deze zat 29 kilometer verderop. En omdat dit binnen 30 kilometer was kon de klant niet zijn contract ontbinden.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
30 jan 2022 23:23
Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ook niet als er rechtspraak over is?

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als 29 kilometer niet te ver is, dan is zeven dat zeker niet.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
30 jan 2022 22:56
Is ooit op tv een soortgelijke kwestie geweest. Sportschool A ging dicht dus klant moest naar sportschool B van zelfde organisatie. Deze zat 29 kilometer verderop. En omdat dit binnen 30 kilometer was kon de klant niet zijn contract ontbinden.
Betrof dat niet een verhuizing van de sporter zelf?

Basic fit hanteert maar 5 km indien het adres van de sportschool verandert:
https://production.basic-fit.com/Cms_Da ... -clean.pdf

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het lijkt mij een raar gegeven dat een sportschool zonder enige vorm van communicatie zomaar gast verhuizen.
Dus Ts wat is er op dit vlak mis gegaan?

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Sportschool is verhuisd, contract van 2 jaar ontbinden?

Ongelezen bericht door kuklos »

Justmeagain schreef:
30 jan 2022 22:56
Is ooit op tv een soortgelijke kwestie geweest. Sportschool A ging dicht dus klant moest naar sportschool B van zelfde organisatie. Deze zat 29 kilometer verderop. En omdat dit binnen 30 kilometer was kon de klant niet zijn contract ontbinden.
30 kilometer? Dat is, mijns inziens, toch best veel. Vanaf Utrecht zit je dan al in Amersfoort en vanaf Haarlem in Alkmaar (bijna) en Amsterdam.

Gesloten