LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Door dat ruim 4 miljoen Nederlanders massaal naar Netflix gaan om films te kijken, dumpen velen van hen hun DVD collecties op Marktplaats. Vorige week ruim 16.000 advertenties op Marktplaats, de hele handel in gebruikte DVD Films is in elkaar gestort.

Ik ben een verzamelaar, maar wel voor het eerst wat DVD films op Marktplaats gezet, maar dat zijn de dubbelen die ik nu heb uit 6 verschillende aankopen van 150+ collecties (€ 12,80 online porto marktplaats, ben je per zending wel kwijt). Totaal 680 DVD films waarvan 26 op Blu-ray (zaten er gewoon tussen) aangekocht waarvan ik nu 150 dubbel heb.

Wat ik betaald heb?
Gemiddeld tussen € 10,00 ~ € 35,00 afhankelijk van gewilde genres en diversiteiten daarin per grote 150+ collectie exclusief porto.
Genres in Actie, Misdaad en Thrillers lopen nog redelijk, de vrouw vriendelijke genres: romantiek, humor en drama, raak je aan de straat stenen niet kwijt.

Sla nu je slag, nu het aanbod massaal is, vooral in de 150+ collecties zit je gemiddeld 25 euro cent per dvd, daar valt het meeste voordeel te behalen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat moet je daarmee als je Netflix hebt?

EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Niet iedereen heeft Netflix, Lady 1234.
Ik heb geen Smart TV, verder heb ik Ziggo Movies en Series XL gratis vanuit mijn Vodafoon & Ziggo combinatie en mijn eigen DVD verzameling. Mijn Tip is dus bedoeld, wie geen Netflix hebben of nog geen Smart TV's hebben.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
04 feb 2019 19:17
Wat moet ik er mee? Ik heb geen Netflix en geen slimme tv, maar ik heb ook geen dvdspeler.
Misschien in de laptop? :lol:

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb wel een dvd-speler, maar wat moet ik met 150 films? Ik mag al blij zijn als ik er een stuk of 10 per jaar kijk.

Verder is je tip niet verkeerd. Bij de kringloop betaal je 1 tot 1,50 per stuk. Voordeel daarvan is natuurlijk dat je precies uit kunt zoeken wat je leuk vind, de rest laat je liggen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, wat moet je ermee, of ben je op een slimme manier wat reclame aan het maken voor je handeltje ?

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Beter de 'rotzooi' winkels, lees kringloop, even langs gaan. DVD's, ook blueray voor 1 euro. Best veel te vinden. Velen zelfs nog onuitgepakt in plastic verpakking. En als je verzamelaar bent is Netflix niks. En wil je het toch zelf hebben om op jou moment te kijken.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Netflix? Als je een film wil zien met bv Edward G. Robinson, dan heb je pech. Als je iets leuks wilt zien van Pasolini, zoals Uccellacci e uccellini, heb je ook pech. Als je Le Cercle Rouge wilt zien, heb je weer pech.
Er is veel te zien op Netflix, maar ook heel veel niet. Dan ben ik toch blij dat er nog dvd's zijn.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ik schat zo in, aangezien Netflix commercieel is, dat er over het algemeen films te zien zijn die lekker lopen bij het grote publiek. Het publiek dat dus 150 dvd's koopt zonder goed te weten wat het nu allemaal is.

En ik vermoed zo dat dit partijtjes zijn die van kringloopwinkels afkomen, maar die zelfs daar dusdanig incourant zijn dat ze er weggegooid worden of (zelfs daar) voor 10 cent in de ramsj liggen. Geloof me maar, dat gebeurt daar bij bosjes. Lege hoesjes, zelfgebrande dvd's, dvd's met krassen, dvd's die niemand hebben wil, etcetera etcetera.

Daar moet je als verzamelaar dan blij mee zijn, als je er 150 van koopt voor 35-40 euro.

Gisteren ben ik op MP eens gaan zoeken naar de complete serie van Baantjer, dat gaat dan toch wel om heel andere prijzen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: TIP: Gebruikte DVD Films nu voor een zacht prijsje.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Toen ik bijna 21 jaar geleden trouwde kregen wij een DVD-speler cadeau. De eerste zo'n beetje in Nederland. Er waren toen welgeteld 3 films te koop, voor 50 gulden per stuk...
Jarenlang via een Amerikaanse site films besteld en later gewoon in Nederland gekocht. Dus staan er nu ruim 300 films te verstoffen want ook wij hebben Netflix.
Een kapitáál staat er dus. Ik zou ze best willen weggeven aan verzamelaars o.e.d. maar dat is zo'n gedoe. A

Gesloten