LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Kluts
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:14

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door Kluts »

[Dit bericht is verwijderd wegens het overtreden van de gedragsregels.]

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

laat me raden, vooraf alles betaald?

bandy1
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2009 13:33

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door bandy1 »

keukenjager schreef:We twijfelen over het aanrechtblad, bij gelijke prijs denken we aan composiet omdat dit kleurvaster zou zijn? Heeft iemand ervaring?tips? ... en welk merk is aan te raden? Alvast bedankt!!
koop nooit een composieten aanrechtblad van royal stone alle kleren gaan er van stuk en als je klaagt moet je het polijsten zelf betallen belachelijk he

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Wij hebben nu anderhalf jaar Erbi composiet, een soort nieuwe granito in bruin met witte steentjes. Keihard, schoon te maken met een schuurspons (met behoud van glans) en je kunt er een pan op zetten zonder te vrezen voor scheuren e.d. Dat laatste doe ik liever niet, maar het is fijn om te weten dat het in noodgevallen kan. Ook al eens een theezakje een aantal dagen laten liggen (weet ik, slordig), de sporen waren met één veeg van de vaatdoek weg.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door maxx »

U bedoelt de Cesarstone Mosaïci Maronne? Dat is het enige materiaal wat aan uw omschrijving voldoet.

Dan zou ik met die hete pannen toch even uitkijken. Erbi geeft hier geen garantie op als er toch Thermo-shock optreedt. Zelfs bij het hitte bestendige Ceramistone adviseren wij gewoon een onderzetter en snijplank te gebruiken. Het nadeel van grenzen opzoeken is dat sommigen er overheen vallen.

[quote]Ook al eens een theezakje een aantal dagen laten liggen (weet ik, slordig),[/quote]

Ach, geeft niks. Maarre...... voor als u in mijn kennissenkring zou zitten....ik drink voortaan wel een glas cola. Ik hou niet zo van Earl Hairy Green thee. :lol:

MVG

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door ajdj »

Bij mijn dochter bleek het composiet blad in een hoek niet goed ondersteund te zijn.

Een andere monteur, die voor een caroussel reparatie kwam, zei dat het blad had kunnen breken/scheuren door het eigen gewicht.

Mijn vriendin heeft een scheurtje plm. 6 - 10 cm in een natuurstenen blad, naast de spoelbak. De keuken is een paar jaar oud.

Het is gemeld bij de keukenleverancier. Het is daarna gelijmd maar het blijft zichtbaar.
Verdere stappen hebben ze niet ondernomen.

Cchickie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2009 12:34

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door Cchickie »

Naar mijn idee is composiet sterker dan graniet. Graniet wordt letterlijk uit de natuur gehaald, en composiet zijn restjes van graniet, samen met bindmiddelen, en dit samen wordt composiet. *daardoor kunnen ze ook een glimmertje/flinkertje er in verwerken*. Graniet is over het algemeen mooier, maar in mijn ogen ietwat poreuzer...

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door Fiebie »

wij hebben composiet (silestone, negro tebas leather) en je ziet er alles op!!
Blijf aan het poetsen, door kringen, druppels ed. Maar (zonder vlekken) vind ik het een prachtig blad.

We kregen er een goedje bij waar je in het begin en tussendoor het blad mee kan behandelen.
Zal, na het lezen over de scheuren, extra voorzichtig zijn met hete pannen ed op het blad.

Wij hadden natuursteen in de badkamer, en dat vergte ook veel onderhoud. Bij een keukenblad is het meest ideaal; doekje erover en klaar!

Jolien Fabri
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013 13:14

Re: Tip gevraagd: welk aanrechtblad composiet of natuursteen?

Ongelezen bericht door Jolien Fabri »

Het is een nogal oud forum, maar voor degene die dit nog lezen en nog opzoek zijn naar het juiste materiaal aanrechtblad plaats ik toch maar even een reactie :D

Wij hebben zelf een composiet aanrechtblad van Silestone en zijn er tevreden over. Bij de aanschaf van het aanrechtblad zijn wij goed geïnformeerd over het onderhouden van het aanrechtblad. Ons werd verteld dat we moesten oppassen met bijtende middelen en fruitzuren, dit zou namelijk vlekken kunnen vormen in het blad. De verkoper raadde ons aan om het blad te laten impregneren, dit hebben we dan ook gedaan. Door het blad te laten impregneren zullen er zich minder snel vlekken in het blad vormen. Als je er nog niet helemaal uit bent over welk materiaal aanrechtblad je het liefst wilt, zou ik je http://aanrechtblad-kopen.nl/ aanraden, zei hebben filmpjes op de website waarin de voor -en nadelen van een natuursteen of composiet word vermeld.

Gesloten