LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Brainless »

Hoe dicht moeten de huizen daar dan bij staan willen ze dat doen?
Ik ken genoeg huizen/stallen die er dichtbij staan.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Je moet goed kijken om welke kV het gaat. Dat opkopen van huizen gaat alleen om het 380 kV net. 150 kV doen z (gek genoeg) niets mee; er zijn alleen richtlijnen voor nieuwbouw opgesteld: dus > (2 x) 80 m afstand houden.

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door knabbab »

Wij hadden ook een hondelucht in huis ,we hebben het er wel uit gekregen gewoon alles kaal gemaakt vloer en wandeen alles opnieuw aangebracht en ......weg was de lucht.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Heel goed gedaan. Je moet er toch niet aan denken dat je in een huis woont met nog een spoor van hondenlucht of -haar...gadver de gadver.

Ik neem aan dat je flink hebt kunnen afdingen op de vraagprijs? Huis was van een hondeneigenaar, daar moet je zoveel mogelijk van profiteren.

knabbab
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:52

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door knabbab »

Als koper word je niet verplicht een woning te kopen.We hebben de koopprijs kunnen verlagen maar de hondengeur was niet de reden.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Brainless »

Fiesiekus schreef:Heel goed gedaan. Je moet er toch niet aan denken dat je in een huis woont met nog een spoor van hondenlucht of -haar...gadver de gadver.

Ik neem aan dat je flink hebt kunnen afdingen op de vraagprijs? Huis was van een hondeneigenaar, daar moet je zoveel mogelijk van profiteren.
Hondenlucht is makkelijker te verwijderen dan kookluchten van mensen die lekker gekruid koken. Vooral de bekende (verse) knoflooklucht.....

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Brainless schreef: Vooral de bekende (verse) knoflooklucht.....
Heerlijk. Echt verse knoflook is heel goed om je bloed schoon te maken. En 't helpt tegen muggen- en vlooiensteken

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Brainless »

Fiesiekus schreef:
Brainless schreef: Vooral de bekende (verse) knoflooklucht.....
Heerlijk. Echt verse knoflook is heel goed om je bloed schoon te maken. En 't helpt tegen muggen- en vlooiensteken
Maar als je er niet tegen kan.. is dat heel vervelend.
Mijn zoon krijgt het heel benauwd van de scherpe knoflook/kruidenlucht.
Voor ons dus een reden zo'n huis niet te kopen.

Vrienden van ons hebben een huis gekocht waarin veel gekruid gekookt werd, het heeft tijden geduurd voordat je het niet meer rook als je bij hun op visite kwam.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door manondoris »

luchten wil ook wel eens helpen :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door nevermind »

Vrienden van ons hebben een huis gekocht waarin veel gekruid gekookt werd, het heeft tijden geduurd voordat je het niet meer rook als je bij hun op visite kwam.
Na een opknapbeurt met (muur) verf, is ieder luchtje verdwenen.
Als je in een huis gaat intrekken,zonder opknapbeurt en poetsen, dan blijft de geur zeker lang in een huis zitten.
Bah vies :roll: :roll:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Pas op voor wie net gegeten heeft.

Ik had een keer huurders in een huis die grote bobtails hadden. Was toen in de mode. Er zaten 5 van die beesten in een doorzonwoning. Damp op de ramen en heel vochtig binnen want die beesten gingen zo uit de sloot het huis in en lagen daar dan uit te hijgen en te dampen. Dit gemixt met de lucht van natte hondenbrokken gaf een ondraaglijke stank.

De huurders heb ik er uiteindelijk wegens slecht betaalgedrag weggekregen.

Het renoveren van dit huis heeft me veel geld gekost want de lucht en haren moesten er snel uit. Vloerbedekking boven was helemaal doorweekt en verrot.

Schoonmakers hebben het huis eerst ontsmet en een paar dagen daarna hebben ze de vloerbedekking weggehaald. De planken vloer boven heb ik toen een week laten luchten, afgeschuurd en daarna geschilderd. Nieuwe ondervloer en toen laminaat erop. De wanden beneden heb ik opnieuw laten stuccen. Dezewaren van steen en de lucht was erin getrokken. Vloer bestond uit plavuizen en werd makkelijk schoon. De keuken was niet meer te redden. Door het vocht in het huis waren alle kasten krom. Trap en deuren moesten opnieuw geschilderd worden.

De genoemde prijs van 20.000 euro voor het opknappen van een doorzon woning klopt wel.

Sindsdien voor mij geen huurders meer met huisdieren.

Ik heb ook nog een verhaal (echt een drama) over een huurder met lekkende katten maar dat bewaar ik even. Die lucht is helemaal niet te harden en nog moeilijker weg te halen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

sjoegel schreef:De genoemde prijs van 20.000 euro voor het opknappen van een doorzon woning klopt wel.

Sindsdien voor mij geen huurders meer met huisdieren.
Nou, zei ik het niet? Een huis waarin honden hebben gezeten, is gewoon €20.000,- minder waard. Je kan de complete binnenzijde renoveren. Waarschijnlijk kan je ook de tuinen uitgraven laten vullen met nieuwe aarde; even aangenomen dat de honden niet op het trottoir gescheten hebben.

Sjoegel, jij hebt het bij het rechte eind: aan hondeneigenaren moet je geen huis verhuren.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door duiner »

sjoegel schreef:Pas op voor wie net gegeten heeft.

Ik had een keer huurders in een huis die grote bobtails hadden. Was toen in de mode. Er zaten 5 van die beesten in een doorzonwoning. Damp op de ramen en heel vochtig binnen want die beesten gingen zo uit de sloot het huis in en lagen daar dan uit te hijgen en te dampen. Dit gemixt met de lucht van natte hondenbrokken gaf een ondraaglijke stank.

De huurders heb ik er uiteindelijk wegens slecht betaalgedrag weggekregen.

Het renoveren van dit huis heeft me veel geld gekost want de lucht en haren moesten er snel uit. Vloerbedekking boven was helemaal doorweekt en verrot.

Schoonmakers hebben het huis eerst ontsmet en een paar dagen daarna hebben ze de vloerbedekking weggehaald. De planken vloer boven heb ik toen een week laten luchten, afgeschuurd en daarna geschilderd. Nieuwe ondervloer en toen laminaat erop. De wanden beneden heb ik opnieuw laten stuccen. Dezewaren van steen en de lucht was erin getrokken. Vloer bestond uit plavuizen en werd makkelijk schoon. De keuken was niet meer te redden. Door het vocht in het huis waren alle kasten krom. Trap en deuren moesten opnieuw geschilderd worden.

De genoemde prijs van 20.000 euro voor het opknappen van een doorzon woning klopt wel.

Sindsdien voor mij geen huurders meer met huisdieren.

Ik heb ook nog een verhaal (echt een drama) over een huurder met lekkende katten maar dat bewaar ik even. Die lucht is helemaal niet te harden en nog moeilijker weg te halen.

bobtails staan er om bekend dat ze stinken , ik heb dat ook ondervonden,
tijdens een een wandeling , met mijn hond, op een terras , en er zaten
ook zulke honden naast ons.. jee. ik ben er weggevlucht ..

ze moeten dagelijks goed behandeld worden, het is die vette , dikke vacht .
vol met klitten .. maar niet iedreen heeft daar zin in .

ik zou die niet eens als huurders hebben aangenomen .
.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

duiner schreef:bobtails staan er om bekend dat ze stinken , ik heb dat ook ondervonden,
ik zou die niet eens als huurders hebben aangenomen .
.
Nou, nog een ervaringsdeskundige. Ik riep niet zo maar wat; ook op financieel gebied had ik het bij het rechte end: €20.000,- voor het opkalefateren van een door honden bewoond huis.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door duiner »

Fiesiekus schreef:
duiner schreef:bobtails staan er om bekend dat ze stinken , ik heb dat ook ondervonden,
ik zou die niet eens als huurders hebben aangenomen .
.
Nou, nog een ervaringsdeskundige. Ik riep niet zo maar wat; ook op financieel gebied had ik het bij het rechte end: €20.000,- voor het opkalefateren van een door honden bewoond huis.
je hebt geen ervaring met hondenrassen, dat merk ik al

mijn hond stonk wat , niet veel, alleen als hij in een vijver gezwommen had , dat was al !
Maar hij is er nu niet meer , overleden,
nou, een keer goed de ramen open gezet, nieuw vloerkleed gekocht , en je ruikt hier niets meer !

niet alle hondenrassen over 1 kam scheren . he ?
.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

duiner schreef:je hebt geen ervaring met hondenrassen, dat merk ik al

mijn hond stonk wat , niet veel, alleen als hij in een vijver gezwommen had , dat was al !
niet alle hondenrassen over 1 kam scheren . he ?
Nee, hoor zal ik niet doen. 't Is met hondenrassen net als met hypotheekadviseurs, d'r zijn slechte, maar d'r zitten ook heel goede tussen.......... :roll:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Brainless »

Fiesiekus schreef:
sjoegel schreef:De genoemde prijs van 20.000 euro voor het opknappen van een doorzon woning klopt wel.

Sindsdien voor mij geen huurders meer met huisdieren.
Nou, zei ik het niet? Een huis waarin honden hebben gezeten, is gewoon €20.000,- minder waard. Je kan de complete binnenzijde renoveren. Waarschijnlijk kan je ook de tuinen uitgraven laten vullen met nieuwe aarde; even aangenomen dat de honden niet op het trottoir gescheten hebben.

Sjoegel, jij hebt het bij het rechte eind: aan hondeneigenaren moet je geen huis verhuren.
En een huis waar kinderen in gezeten hebben is nog veel minder waard. :mrgreen:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door mje »

Als dakloze heb je gelukkig zulke problemen niet.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Brainless schreef:En een huis waar kinderen in gezeten hebben is nog veel minder waard. :mrgreen:
Klopt. Eigenlijk zou een huis waarin kinderen en honden hebben geleefd, gratis weggegeven moeten worden. Aan een dakloze zonder honden of kinderen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Tips om hondenlucht in huis te verwijderen

Ongelezen bericht door duiner »

Fiesiekus schreef:
Brainless schreef:En een huis waar kinderen in gezeten hebben is nog veel minder waard. :mrgreen:
Klopt. Eigenlijk zou een huis waarin kinderen en honden hebben geleefd, gratis weggegeven moeten worden. Aan een dakloze zonder honden of kinderen.
die het vervolgens weer uitwoont, met illegale wiet-plantages , achterstallig onderhoud, en alcohol feesten. :lol:

een stofzuiger en een stofdoek?.. wat is dat ?.. :lol:
.

Gesloten