LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Buijsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2020 10:53

Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door Buijsie »

Wat nou als je een brief hebt ontvangen waarin staat dat er Definitief en Onherroepelijk GEEN eigen risico hoeft te worden betaald en nog geen 2 maanden later krijg je toch een rekening om een bepaald bedrag te betalen?
(uit voorzorg nu wel betaald) Wel een klacht gestuurd naar betreffende zorgverzekeraar, maar hier nog niets op gehoord.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door mahadma »

W a t was de omschrijving van de rekening?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Stond er in de brief soms dat er geen eigen bijdrage betaald hoefde te worden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je zeker dat in die brief stond dat er 'Definitief en Onherroepelijk GEEN eigen risico hoeft te worden betaald'? Lijkt mij namelijk een vreemde brief. Ik zou niet weten waarom een verzekeraar überhaupt zo'n brief zou versturen, daar is toch helemaal geen reden voor? Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit zo'n brief heb ontvangen.

Los daarvan zou de verzekeraar dat waarschijnlijk pas doen ver nadat de uiterste termijn voor declaraties verstreken is. Ik kan mij dus alleen voorstellen dat de brief sloeg op een eerder jaar dan de declaratie van 2 maanden later.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kan het niet zo zijn dat u wel een eigen bijdrage moet betalen omdat niet alles vergoed wordt, maar dit niet onder uw eigen risico valt?
Dat zou uw verhaal dan kunnen verklaren.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je begint met de casus eens te omschrijven, en de letterlijke (!) tekst van de brief te citeren, wordt het wellicht wat duidelijker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toch rekening ondanks geen eigen risico (AEVITEA)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij een gehoor apparaat of gebit is er een Eigen Risico & Eigen bijdrage.

Als je daar verschil niet van weet en de vraag verkeerd stelde kreeg je fout antwoord.

Gesloten