LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering participatie wet

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Uitkering participatie wet

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Half augustus heb ik een uitkering aangevraagd en de papieren netjes ingeleverd. Maar na 2 weken kreeg ik brief dat niet alles was ingevuld. Toch maar gedaan terwijl alles had ingevuld en uiteindelijk op 1 september weer ingeleverd. Ik kreeg alleen te horen dat ze een tijdje geen intakegesprek gaan voeren dus ik moet afwachten. Maar het duurt zo lang ik hoor helemaal niks van ze. Hoe lang kan dit duren?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitkering participatie wet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kittygirl schreef:
11 okt 2018 12:47
Half augustus heb ik een uitkering aangevraagd en de papieren netjes ingeleverd. Maar na 2 weken kreeg ik brief dat niet alles was ingevuld. Toch maar gedaan terwijl alles had ingevuld en uiteindelijk op 1 september weer ingeleverd. Ik kreeg alleen te horen dat ze een tijdje geen intakegesprek gaan voeren dus ik moet afwachten. Maar het duurt zo lang ik hoor helemaal niks van ze. Hoe lang kan dit duren?

Als het goed is, heb je een contactpersoon aangewezen gekregen bij de gemeente. Bel deze persoon even op met je vraag. Hij/zij kan je beter helpen dan een leek hier op het forum.

crazyritten
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 nov 2017 12:11

Re: Uitkering participatie wet

Ongelezen bericht door crazyritten »

Een aanvraag voor de participatiewet mag 6 tot 8 weken duren met een uitloop tot 12 weken.
Wel moet dan binnen 6 weken daar een brief over zijn gestuurd.
Je kunt ten alle tijde he klantmanager bellen met de vraag waar de beslissing blijft.
Mocht het te lang duren dan kun je om een voorschot vragen. Dit word verstrekt maar wel van de uitkering afgetrokken.
Zorg dat je alles zwart op wit hebt staan.

En een leek ben ik niet en er zullen meerdere mensen zijn die weten hoe de participatiewet werkt.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitkering participatie wet

Ongelezen bericht door Lowieze »

crazyritten schreef:
13 okt 2018 10:36
Een aanvraag voor de participatiewet mag 6 tot 8 weken duren met een uitloop tot 12 weken.
Wel moet dan binnen 6 weken daar een brief over zijn gestuurd.
Je kunt ten alle tijde he klantmanager bellen met de vraag waar de beslissing blijft.
Mocht het te lang duren dan kun je om een voorschot vragen. Dit word verstrekt maar wel van de uitkering afgetrokken.
Zorg dat je alles zwart op wit hebt staan.

En een leek ben ik niet en er zullen meerdere mensen zijn die weten hoe de participatiewet werkt.
Maar niemand hier weet hoe de gemeente van TS zoiets afhandelt en wat voor afspraken er met haar gemaakt zijn.

Gesloten