LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerd emailadres

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
ploon34
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2016 20:32

verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door ploon34 »

Vorige maand heb ik cartridges besteld en ik zou zsm een factuur ontvangen, maar dit duurde maar en ik vergat de hele factuur totdat ik een brief kreeg waarin stond dat ze mij al 2 keer mij gesommeerd hadden om te betalen en of ik het per direct wil overmaken + de sommatiekosten ( 2 x) Ik heb de gewone kosten ook direct overgemaakt maar de sommatie niet, in hun brief stond ook het emailadres waarnaar ze de factuurhadden gestuurd echter deze klopte niet met de mijne, ik heb teruggemaild en kreeg te horen dat het mijn verantwoording was dat ik het emailadres fout had ingevuld, dit is uiteraard nooit de bedoeling geweest, maar ik dacht weet je wat ik stuur een email naar het "verkeerde" adres met de mededeling dat als iemand deze ontvangt of hij of zij mij wil berichten. Wat ik al dacht kreeg ik de email per direct weer retour en dus dacht ik als ik hem retour heb gekregen dan moet dat bedrijf het ook retour hebben gehad en hadden ze mij even via een schriftelijk of telefonisch bericht mij kunnen melden dat er iets niet goed zit met het emailadres... Dit heb ik nu gemaild naar dat bedrijf.

Mag een bedrijf door dit perongeluk verkeerd invullen van een emailadres mij 2x sommatiekosten in rekening brengen?? Ik ben van mening dat ook hun in gebreke zijn gebleven.
tussen de levering en brief zit plusminus 6 weken. Groetjes jitske

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door berndv »

ploon34 schreef:ik dacht weet je wat ik stuur een email naar het "verkeerde" adres met de mededeling dat als iemand deze ontvangt of hij of zij mij wil berichten. Wat ik al dacht kreeg ik de email per direct weer retour en dus dacht ik als ik hem retour heb gekregen dan moet dat bedrijf het ook retour hebben gehad en hadden ze mij even via een schriftelijk of telefonisch bericht mij kunnen melden dat er iets niet goed zit met het emailadres.
Dit bedrijf zal niet iedere mail versturen via webmail of outlook. Dat vindt plaats in geautomatiseerde systemen, waarbij dergelijke terugmeldingen niet in een mailbox terechtkomen, zoals het wel is als je de mail zelf handmatig verstuurt.
ploon34 schreef: Ik ben van mening dat ook hun in gebreke zijn gebleven.
Leg mij dan eens uit op welk punt het bedrijf steken heeft laten vallen? U vult een verkeerd mailadres in, wellicht vond u het wel fijn dat u geen factuur kreeg en dus niet hoefde te betalen. U dacht niet, laat ik het bedrijf een contacteren?
ploon34 schreef:Mag een bedrijf door dit perongeluk verkeerd invullen van een emailadres mij 2x sommatiekosten in rekening brengen?
Dit vraag ik mij wel af, niet zozeer vanwege het mailadres-gedoe maar meer vanwege de gewone gestelde regels voor incassokosten. Of u nou niet betaalde omdat u geen factuur had of omdat u gewoon niet wilde betalen(ik weet dat dit niet het geval was), er zijn gewoon regels omtrent het in rekening brengen van kosten bij verzuim. Bij de eerste herinnering zou het sowieso al niet mogen, maar als ik het lees zijn er 2 mails verstuurd, dat zou wellicht een herinnering en een aanmaning zijn, dus dan is de schriftelijke aanzegging al een 2e aanmaning.

Moneyman
Berichten: 30061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit risico ligt inderdaad bij jou, jij hebt de fout gemaakt en bovendien geen actie ondernomen toen je geen factuur kreeg.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door newmikey »

ploon34 schreef:Ik ben van mening dat ook hun in gebreke zijn gebleven.
Het moet toch niet echt nòg gekker worden hier! Nog even en bedrijven worden verantwoordelijk gehouden voor het overkoken van de melk in de pannetjes die zij verkopen. Ook uw redenering is natuurlijk onbenullig: u krijgt de email als onbestelbaar terug en verwacht dat een bedrijf dat dagelijks honderden emails via een online webshop applicatie en boekhoudsysteem verstuurt dat ook zou doen...

Nee hoor, de verantwoordelijkheid ligt geheel en al aan uw kant.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door Dirkie »

ploon34 schreef:Mag een bedrijf door dit perongeluk verkeerd invullen van een emailadres mij 2x sommatiekosten in rekening brengen?? Ik ben van mening dat ook hun in gebreke zijn gebleven.
tussen de levering en brief zit plusminus 6 weken. Groetjes jitske
U doet een bestelling op internet, vult daarbij een foutief email adres in (bij bijna alle bestellingen op internet moet ik 2 maal mijn email adres invullen ter controle) en vergeet vervolgens de gehele factuur.
En als het bedrijf in uw ogen vervolgens moeilijk gaat doen registreert U zich op dit forum om vervolgens uw beklag te doen.

Ik ben van mening dat U zo snel mogelijk moet betalen, dus ook de extra kosten, die U zelf veroorzaakt hebt. Eenvoudiger en leuker kan ik het niet schrijven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door sjohie »

ploon34 schreef:Vorige maand heb ik cartridges besteld en ik zou zsm een factuur ontvangen, maar dit duurde maar en ik vergat de hele factuur totdat ik een brief kreeg waarin stond dat ze mij al 2 keer mij gesommeerd hadden om te betalen en of ik het per direct wil overmaken + de sommatiekosten ( 2 x) Ik heb de gewone kosten ook direct overgemaakt maar de sommatie niet, in hun brief stond ook het emailadres waarnaar ze de factuurhadden gestuurd echter deze klopte niet met de mijne, ik heb teruggemaild en kreeg te horen dat het mijn verantwoording was dat ik het emailadres fout had ingevuld, dit is uiteraard nooit de bedoeling geweest, maar ik dacht weet je wat ik stuur een email naar het "verkeerde" adres met de mededeling dat als iemand deze ontvangt of hij of zij mij wil berichten. Wat ik al dacht kreeg ik de email per direct weer retour en dus dacht ik als ik hem retour heb gekregen dan moet dat bedrijf het ook retour hebben gehad en hadden ze mij even via een schriftelijk of telefonisch bericht mij kunnen melden dat er iets niet goed zit met het emailadres... Dit heb ik nu gemaild naar dat bedrijf.

Mag een bedrijf door dit perongeluk verkeerd invullen van een emailadres mij 2x sommatiekosten in rekening brengen?? Ik ben van mening dat ook hun in gebreke zijn gebleven.
tussen de levering en brief zit plusminus 6 weken. Groetjes jitske
Dit is een vrij land, dus je mening mag je hebben, en ventileren in een topic alhier, of op wat voor manier dan ook. Je daaropvolgende aanname dat als jij een onbestelbaar retourmailtje krijgt, dit iemand bij de webwinkel ook op zou moeten zijn gevallen, is waar het mis gaat. zoals al gezegd, dat wordt door een geautomatiseerd systeem verstuurd op basis van hun bestelsysteem, en niet handmatig door een mens. Die melding is dus volledig genegeerd. Vervolgens geeft het systeem na X periode aan dat er niet betaald is, en dan volgt de 2e mail. Pas als er dán nog niks betaald wordt, gaat er een mens van vlees en bloed naar kijken, en wordt er uiteindelijk een brief verstuurd.

En als jij een fout emailadres opgeeft, zou je bijvoorbeeld ook geen verzendbevestiging, of aflevertijd van postNL hebben gekregen, oftewel er zijn diverse momenten tijdens het bestelproces waar je het gebrek aan emails op zou kunnen zijn gevallen. zo wordt het vaak ook op de leverfactuur in de verpakking vermeld. Op al die momenten heb jij niks opgemerkt, vervolgens ben jij de factuur vergeten zoals je schrijft, en dan zou het bedrijf nalatig zijn geweest?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door BL2 »

Alleen die juristen zijn er dit keer niet, deze zaak is zo klaar als een klontje.

Mucha

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:Alleen die juristen zijn er dit keer niet, deze zaak is zo klaar als een klontje.
Waar reageer je eigenlijk op?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verkeerd emailadres

Ongelezen bericht door moederslink »

    Moneyman schreef:
    BL2 schreef:Alleen die juristen zijn er dit keer niet, deze zaak is zo klaar als een klontje.
    Waar reageer je eigenlijk op?
    @Moneyman: er zijn een paar berichten inmiddels verwijderd ( iets over Calimerojuristen oid van dit forum ) :wink:

    olaf79
    Berichten: 8271
    Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

    Re: verkeerd emailadres

    Ongelezen bericht door olaf79 »

    Het sturen van een aanmaning moet wel bewezen worden.

    Moneyman
    Berichten: 30061
    Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

    Re: verkeerd emailadres

    Ongelezen bericht door Moneyman »

    moederslink schreef:
      Moneyman schreef:
      BL2 schreef:Alleen die juristen zijn er dit keer niet, deze zaak is zo klaar als een klontje.
      Waar reageer je eigenlijk op?
      @Moneyman: er zijn een paar berichten inmiddels verwijderd ( iets over Calimerojuristen oid van dit forum ) :wink:
      Dat verklaart een hoop :wink:

      Gesloten