Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Nasi Goreng
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2021 21:01

Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door Nasi Goreng »

Met ingang van 01 nov 21 kun je als je gevaccineerd bent weer naar Thailand reizen met aanvullende voorwaarden.
Een daarvan is een brief van je ziektekosten maatschappij
in mijn geval het Zilveren Kruis waarin staat dat je voor 50.000 euro gedekt bent. In de topic van het Zilveren Kruis lees ik dat ze deze niet afgeven, ook mijn doorlopende reisverzekering gebeld en die verwijst naar het Zilveren Kruis. Heb je 2 verzekeringen maar je kan er niets mee. Zilveren Kruis geeft aan dat de engelstalige brief waarin staat dat je verzekerd bent altijd voldoende is geweest, maar dit was voor het Corona tijdperk. Ik weet dat t allemaal recent is veranderd maar ik snap de moeilijkheid niet zo erg want ik ben toch verzekerd.
Ze kunnen een standaard brief maken voor iedereen die daar gebruik van wil maken.
Ik kan wel sites vinden die t wel afgeven maar dit is circa 100 euro (afhankelijk hoe lang je weg blijft) terwijl ik al verzekerd ben.
Tips zijn van harte welkom!

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De verzekeringspremie is ooit vastgesteld in een tijd dat er geen corona was. Logisch dat zowel zorgverzekering als reisverzekering hoge kosten kunnen verwachten. Ze zijn niet enthousiast om deze kosten op zich te nemen, er zal wel in de polis staan dat in speciale gevallen zorgkosten uitgesloten kunnen worden, lees beide polissen goed door (als daar iets over specifieke ziektes/epidemieën/pandemieën staat dan is coronabehandeling wellicht uitgesloten).
Zo niet, dan staat er in wat het verzekerde bedrag bij ziekte is (in algemene zin) en dan is de polis de benodigde "brief". U kunt hierover mailen met de verzekering(en), de vraag stellen of corona gewoon onder de noemer "ziektekosten" valt en een mailtje terug is dan uw aanvullend bewijs.
Stelt Thailand die eis om die brief te hebben zodat u het land niet in kan zonder zo'n brief?
Sowieso vind ik dat u beter thuis kan blijven, maar dat is uw vraag niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tip? Thuisblijven, Thailand is ook vandaag nog steeds een hoogrisico gebied.

Laatst gewijzigd op: 18-11-2021 | Nog steeds geldig op: 26-11-2021

De kleurcode van het reisadvies voor Thailand is voor het grootste deel oranje en rood. Het land is door het coronavirus tot 19 november 2021 een zeerhoogrisicogebied. Vanaf 19 november 2021 is Thailand een hoogrisicogebied. Reis alleen naar Thailand als dat noodzakelijk is. Tot 19 november 2021 moet u zich als u vanuit Thailand naar Nederland reist voor vertrek laten testen (ook als u gevaccineerd bent) en moet u ook een quarantaineverklaring bij u hebben. Bij thuiskomst moet u verplicht 10 dagen in (thuis)quarantaine (u hoeft niet in quarantaine als u volledig gevaccineerd bent). Vanaf 19 november 2021 moet u als u vanuit Thailand naar Nederland reist een coronabewijs laten zien.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Kokka1
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Er zijn meer asiatische landen die dit soort verklaringen eisen, singapore bijvoorbeeld ook. Ik kreeg ook van zowel mijn ziektekostenverzekeraar als mij reis verzekeraar geen verklaring. Om te voorkomen dat ik daar het land niet in kwam heb ik lokaal een verzekering afgesloten die die verklaring wel afgeven. Aan de ene kant weg gegooid geld, maar vergeleken met alle kosten voor die reis een schijntje

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als we de pandemie graag in stand willen houden moeten we vooral lekker rond blijven reizen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door Alex E »

Nasi Goreng, zeer uitgebreide informatie over dit onderwerp is te vinden op www.thailandblog.nl
Overigens, het valt mij op dat je een gebruikersnaam van een Indonesisch gerecht hebt uitgekozen voor je vraag m.b.t. een vakantie in Thailand. Maar uiteraard doet dat er verder niet aan toe.

frankc1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2021 19:06

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door frankc1 »

Ik heb ergens op Thailandblog.nl het volgende gelezen:
Bij aankomst in Thailand wordt je weer getest (PCR test).
Wanneer je positief test, is de standaard procedure in Thailand dat je direct in het ziekenhuis in quarantaine moet gedurende 10 dagen. Hier zijn hoge kosten aan verbonden.
Deze kosten worden door de Nederlandse basisverzekering niet vergoed omdat er geen sprake is van ziekte.
De Thaise zorgverzekeringen vergoeden deze kosten overigens wel; daar heeft de Thaise overheid wel voor gezorgd.
Mede hierom eist de Thaise overheid dat buitenlanders een verzekering afsluiten van 50.000 dollar.
Overigens zijn deze verzekeringen lokaal af te sluiten en niet al te duur.

MacB
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2022 11:08

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door MacB »

Beste Nasi Goreng.

Het is erg vervelend, je ben goed verzekerd en omdat de Zorgeverzekering weigerd om een bedrag te vermelden in haar Covid verklaring moet je je elders voor veel geld bijverzekeren, dubbel op dus.
Ik ben ook aan het knokken , maar de zorgverzekering wil gewoon niet een bedrag vermelden.
Vorig jaar bij Menzis en nu Zilveren kruis, beide geven een mooie brief maar zonder vermelding van het gevraagde bedrag.
Bij Oom verzekering in Rijswijk kan je een dergelijke verzekering welke de gevraagde verklaring afgeeft wel verkrijgen.
Als je onder de 50 jaar ben dan vallen de kosten mee, voor een 50 plusser gaat het in de papieren lopen, dik 335 euro voor een verzekering van 90 dagen en dat alleen om een brief te verkrijgen waarin USD 50.000,00. vermeld staat.
Bij Allianz reisverzekering in Duitsland kost het voor een 50 plusser ongeveer 245 euro voor 90 dagen, en uiteraard de gevraagde verklaring, dus beduidend goedkoper.
Bizar is dat Allianz reisverzekering Nederland zo een verklaring voor covid kosten dekking NIET geeft, ook al heb je ziektekosten meeverzekerd
Er zijn ook Thaise verzekeringen, welke je via de Thaise Ambassade site kan benaderen, ook zeker iets om in overweging te nemen.

MacB

Nico1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2022 07:25

Re: Verklaring Zilveren kruis voor reizen naar Thailand

Ongelezen bericht door Nico1969 »

Hallo Nasi Goreng, Heb je inmiddels een verzekering kunnen vinden? ik ben ook aan het zoeken. Wij gaan in Juli zowel naar Thailand als Indonesie. Voor beide landen heb ik een verklaring nodig. Thailand 20.000 dollar en Indonesië 25.000 dollar. Ik ben bij Interpolis verzekerd, zowel reis als medisch. Echter nergens staat een bedrag vermeld. Als je iets gevonden heb lees ik het graag. Of als iemand anders nog tips heeft :-)

Plaats reactie