LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door gemist »

Moneyman schreef:Goeie bron!! :lol:

Twee jaar geleden geregistreerd, en dan nu ineens met je eerste post reageren op een topic van twee jaar oud? Had je beter kunnen doen toen je je registreerde.
Hij heeft een zeer, zeer lage uploadsnelheid....;-)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

yaoema schreef:http://www.gewoon-nieuws.nl/2015/06/mon ... X9dN0acxB8

Lees dit eerst eens voordat je roundup gaat gebruiken
eleven schreef:
tenormin schreef:@sjohie, ga je anders eens verdiepen in bodembedekkers. Natuurlijk komt onkruid ook daar doorheen maar is minder storend. Praat je alleen over terras: tja, heb toch ook jaren op de knietjes gelegen met een onkruid tool van Gardena. En als je in de Vinex wijken kijkt: alles ligt vol met betonnen tegels: geen wonder dat die wijken wateroverlast hebben, dat is toch niet wat je wilt? Tja, onkruid is geen kruid tegen gewassen :lol: , tegenkruid is er nog niet :cry: . Wees blij dat je een tuin hebt. Op mijn balkon groeit geen onkruid maar ik mis nog steeds mijn lap gras en bijbehorend werk. Hoewel, zou het nu niet meer kunnen. Oh, lees net dat het over tegelbestrating gaat. Het minst schadelijk is azijn maar dat is al gezegd: dat duurt een tijdje. Denk dat je familie blij is dat ze wat verder weg wonen, haha, hoeven ze niet te werken als ze op bezoek komen.
Dit is een heel goed advies. :lol:

Alleen hoe krijgt TS de bodembedekkers tussen de voegen van de terras tegels.

Wederom niet goed gelezen, dom! :mrgreen:

@sjohie

Ik gebruik al een tijd "Roundup".
Verkrijgbaar bij ieder tuincentrum.
Dit is het verzwakte "vergif"wat nu wel mag.
Geen klein kinderen, dan ook geen gevaar.
Ik werk in de civiele- & milieubranche, dat is geen nieuws voor me, en toont eens te meer aan dat de Amerikaans drinkwatervoorziening een potje is. Ze hebben daar veel geld geïnvesteerd in IT en diensten, maar bijna niks in fundamentele infrastructuur als wegen, dijken, stroom- of de drinkwatervoorziening. Dat daar veel glyfosfaat in zit, wil niet zeggen dat dat ergens anders, of hier in Nederland, het geval is.

Verder heeft het matige drinkwater in de VS geen ene jota te maken met mijn onkruidbestrijding, dus ik zou het prijs stellen als je hiervoor een eigen apart topic opent.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou gaat en lachen en vond zelf oook wel hilarisch,maar vorige gebeurde het volgende,
Niet lezen als je zit te eten ;-)
Mijn buurvrouw heeft haar kliko( vuilnisbak) voortuintje staan,ik kom thuis inde avond met mijn hondje en zie heel spoor mades,jasses...
Ze zaten bijna bij me binnen,dus ik haar bellen...
Nou we hebben samen van alles geprobeerd,niks hielp,tuinslang,krengen kwamen tussrn de voegen etc vandaan..
Was al laat dus ik zeg,nou ik leg handdoek binnen bij me deur moet ze niet binnrn
Gadverdamme..

Afijn,chloor,azijn,ammonia alles hadden we er over heen gegooid ter....info..

Ik googlen...zand,apte ik en zout kan helprn,wacht zegt ze heb nog strooizout, :shock:
Afijn,beesten terplekke dood!!!! Dus oke mooi.. :shock: :lol:

Kom ik volgende dag,onkruid ook dood..huh...hey das top...wij tuin geprobeerd en idd..

Dus rozemarijntje haalt Vd winter ff flinkgoedkooe strooizout,1 avond en het is dood volgende dag wegspoelen!!

Dus..tip....

Gewoon zout geprobeerd maar toch anders...
Nou hier kan schoonmaakazijn niet tegen op zo snel dood..

Het is maar tip...eigenlijk voor twee oplossingen,,,

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen al door de manier waarop je het vertelt heb ik een grijns op mijn gezicht :mrgreen:

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjj »

Dakdekkers brander, werkt prima.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is ~2 jaar geleden glyfosfaat geworden, en dat zal het ook blijven... :-)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
sjj schreef:Dakdekkers brander, werkt prima.
Mosterd na de maaltijd
Hoezo? Bestaat er vanaf 2017 geen onkruid meer?

Mucha

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door beusen »

Heb net in mijn tuin gekeken, iemand heeft vannacht het onkruid bewerkt, want het ligt als dood. :lol:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:[Onkruid is een relatief begrip.
Wie zijn wij om planten onkruid te noemen?
Maak jij er ff een off-topic discussie van... :roll:
beusen schreef:Heb net in mijn tuin gekeken, iemand heeft vannacht het onkruid bewerkt, want het ligt als dood. :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Te Koop;

Flat, op 12 hoog en U zult alleen nog met een verrekijker van het soms mooie bloeiende onkruid in het natuur reservaat kunnen genieten!
Maar wat de een onkruid noemde is voor andere puur natuur.

En met bodem bedekkende planten heb ik in mijn rijtjeshuis onderhoudsarme voortuin, en de flat, ja die verhuur ik omdat die enkele jaren terug niet verkoopbaar was.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door harkja »

sjohie schreef:We zijn net terug van 2 weken vakantie, en de tuin die ik ervoor onkruidvrij had gemaakt, staat alweer vol groene ellende. Ik heb zwaar geen zin om weer op de knieën al het onkruid te verwijderen, dus ik ben op zoek naar de meest gemakkelijke manier om dit verwijderen. Heeft iemand tips? En ik ben dus op zoek naar de meest gemakkelijke manier, niet de meest diervriendelijke of ecologisch verantwoorde oid, gif etc is dus geen bezwaar.
Een mooi appartement kopen op de 1e verdieping met een groot balkon.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door BL2 »

harkja schreef: 01 jan 2017 03:03 Een mooi appartement kopen op de 1e verdieping met een groot balkon.
Prachtig toch, Terwijl heel Nederland Oud en Nieuw aan het vieren is je druk maken over onkruid. Voorlopig DE post van 2017........

Ik zeg, de beste wensen voor iedereen en een goed 2017

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

harkja schreef:
sjohie schreef:We zijn net terug van 2 weken vakantie, en de tuin die ik ervoor onkruidvrij had gemaakt, staat alweer vol groene ellende. Ik heb zwaar geen zin om weer op de knieën al het onkruid te verwijderen, dus ik ben op zoek naar de meest gemakkelijke manier om dit verwijderen. Heeft iemand tips? En ik ben dus op zoek naar de meest gemakkelijke manier, niet de meest diervriendelijke of ecologisch verantwoorde oid, gif etc is dus geen bezwaar.
Een mooi appartement kopen op de 1e verdieping met een groot balkon.
Dat hadden we hiervoor.. :wink:

Enneuh, de beste wensen voor 2017

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door harkja »

sjohie schreef:
harkja schreef:
sjohie schreef:We zijn net terug van 2 weken vakantie, en de tuin die ik ervoor onkruidvrij had gemaakt, staat alweer vol groene ellende. Ik heb zwaar geen zin om weer op de knieën al het onkruid te verwijderen, dus ik ben op zoek naar de meest gemakkelijke manier om dit verwijderen. Heeft iemand tips? En ik ben dus op zoek naar de meest gemakkelijke manier, niet de meest diervriendelijke of ecologisch verantwoorde oid, gif etc is dus geen bezwaar.
Een mooi appartement kopen op de 1e verdieping met een groot balkon.
Dat hadden we hiervoor.. :wink:

Enneuh, de beste wensen voor 2017
Ook voor U en de Uwen een goed 2017 gewenst !

stofzuigertje

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op het balkon, 12 hoog zat ooit tussen de ****...sia een paardebloem!
Ja, de tuin aarde uit buurt super had dus iets meer dan grond alleen.

Verder prettig Priemgetal jaar dat alleen deelbaar is door 1 & 2017.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Op het balkon, 12 hoog zat ooit tussen de ****...sia een paardebloem!
Ja, de tuin aarde uit buurt super had dus iets meer dan grond alleen.
Want zaadjes waaien niet met de wind mee?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Radar »

Mede naar aanleiding van dit topic hebben wij een hulpartikel gemaakt over het bestrijden van onkruid. Het bevat onder meer uitleg over het schadelijke effect van het gebruik van azijn, dat in dit topic veelvuldig genoemd wordt.

Bekijk de tips hier: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... oe-je-dat/

atlas1302

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

ROUND UP! the best.

atlas1302

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

breien schreef:Ieder plantje heeft zo zijn eigen charme, dus waarom planten dan definiëren als onkruid.
Omdat niet iedereen een hovenier is en alle planten kent en herkent. Dat onkruid is een plantje en dat heeft een Latijnse naam,
familienaam, soort en herkenning (stekelig, geurend, vorm...) als we dan met Latijnse namen gaan gooien dan zegt u weer....kan je niet gewoon onkruid zeggen :) Bellis perennis bijv. die kent u vast wel.

Gesloten