LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door 70res »

Vlammenwerper erop zetten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Kinderen verwekken, krijgen en wachten tot ze oud genoeg zijn, lijkt me niet echt snel of gemakkelijk.
Bovendien kan je qua business case dan beter een paar keer per jaar een paar hoveniers langs laten komen. Die kosten vallen in het niet bij de kosten van kinderen :-)

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
sjohie schreef:Kinderen verwekken, krijgen en wachten tot ze oud genoeg zijn, lijkt me niet echt snel of gemakkelijk.
Bovendien kan je qua business case dan beter een paar keer per jaar een paar hoveniers langs laten komen. Die kosten vallen in het niet bij de kosten van kinderen :-)
die kinderen heb je anders wel hard nodig om voor je te zorgen als je oud bent.
de tijd van piamafeestjes en de hele dag op bed mogen liggen in het verpleeghuis is voorbij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Zelf gebruik ik Glyfosaat 2, ook naast mn bloemen/struiken/bomen. Weet niet wat het doet met bodembedekkers.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ok, volgens schoonvader met prachtig mooie (onkruidvrije) tuin, werkt schoonmaakazijn ook goed. En bij de supermarkt hadden ze dat, kant en klaar in een spuitflacon. Dat is nu aan het werk, eens kijken wat dat doet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Good luck!

https://www.youtube.com/watch?v=i7fSDrS46dg

Ik ga het zelf ook proberen.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door langste adem »

Schoonmaakazijn (wat in feite een sterk geconcentreerde vorm is van het azijn wat ik de keuken wordt gebruikt) schijnt goed te helpen.
Of inderdaad het middel "round-up". Doe het bij voorkeur op een zonnige dag (en niet als er regen is voorspeld die dag) zodat het middel goed zijn werk doen en lekker kan "inbranden".

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Of inderdaad het middel "round-up". Doe het bij voorkeur op een zonnige dag (en niet als er regen is voorspeld die dag) zodat het middel goed zijn werk doen en lekker kan "inbranden".
Bij mij is het inderdaad weg... duurde een klein weekje. Onkruid is weg (ziet er inderdaad 'verbrand' uit), ook distels e.d. en de rest van de planten struiken staat er nog netjes best wel "selectief" spul.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoals geschreven, gebruik ik het al een tijdje, dus het werkt, tenminste bij mij.
Ben jij ook "de langste adem" dan ? :wink:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Zoals geschreven, gebruik ik het al een tijdje, dus het werkt, tenminste bij mij.
Ben jij ook "de langste adem" dan ? :wink:
Mijn volgers beweren het, maar het is niet zo. :lol:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door langste adem »

nee hoor. maarre waar zou dat uit blijken dan volgens je volgers (wie dat ook moge wezen) ? :)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Schoonmaakazijn deed wel iets, de bladeren werden bruin, maar echt afsterven ho maar. Nu dus een middel met glyfosfaat (ala roundup) en nog iets anders chemisch erbij in, gekocht. Vanmorgen gespoten, en nu wordt het eerste onkruid al echt dor. Dat lijkt dus de truc.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door bprosman »

en nog iets anders chemisch erbij in
Agent Orange ? :wink:

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Alles radicaal weg ? Dan veevoederzout erover heen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Schoonmaakazijn deed wel iets, de bladeren werden bruin, maar echt afsterven ho maar. Nu dus een middel met glyfosfaat (ala roundup) en nog iets anders chemisch erbij in, gekocht. Vanmorgen gespoten, en nu wordt het eerste onkruid al echt dor. Dat lijkt dus de truc.

Zoals ik reeds heb vermeld de beste manier, sinds jaren.
eleven schreef: @sjohie

Ik gebruik al een tijd "Roundup".
Verkrijgbaar bij ieder tuincentrum.
Dit is het verzwakte "vergif"wat nu wel mag.
Geen klein kinderen, dan ook geen gevaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:Schoonmaakazijn deed wel iets, de bladeren werden bruin, maar echt afsterven ho maar. Nu dus een middel met glyfosfaat (ala roundup) en nog iets anders chemisch erbij in, gekocht. Vanmorgen gespoten, en nu wordt het eerste onkruid al echt dor. Dat lijkt dus de truc.

Zoals ik reeds heb vermeld de beste manier, sinds jaren.
eleven schreef: @sjohie

Ik gebruik al een tijd "Roundup".
Verkrijgbaar bij ieder tuincentrum.
Dit is het verzwakte "vergif"wat nu wel mag.
Geen klein kinderen, dan ook geen gevaar.
En zoals ik schreef, is het geen roundup, maar een ander merk met glyfosfaat icm een andere herbicide. (gele fles bij de praxis) En het is behoorlijk potent spul, gisteren wat onkruid bespoten, en vanmorgen was het al helemaal dor.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Sjohie, ik ben even wezen Googlen, heet het Resolva Ultra?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Schoonmaakazijn deed wel iets, de bladeren werden bruin, maar echt afsterven ho maar. Nu dus een middel met glyfosfaat (ala roundup) en nog iets anders chemisch erbij in, gekocht. Vanmorgen gespoten, en nu wordt het eerste onkruid al echt dor. Dat lijkt dus de truc.

Zoals ik reeds heb vermeld de beste manier, sinds jaren.
eleven schreef: @sjohie

Ik gebruik al een tijd "Roundup".
Verkrijgbaar bij ieder tuincentrum.
Dit is het verzwakte "vergif"wat nu wel mag.
Geen klein kinderen, dan ook geen gevaar.
En zoals ik schreef, is het geen roundup, maar een ander merk met glyfosfaat icm een andere herbicide. (gele fles bij de praxis) En het is behoorlijk potent spul, gisteren wat onkruid bespoten, en vanmorgen was het al helemaal dor.
Dan is het behoorlijk sterk spul.
Bij roundup duurt het mestal een paar dagen, of heb je de voorgeschreven dosis verhoogd?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vind het altijd zeer rustgevend na een dag op kantoor om éven een emmertje onkruid te verwijderen. Lekker buiten en met de handjes bezig.
Wij hebben veel bodembedekkers en dat helpt maar helaas hebben onze buren alleen onkruid dus dat waait over.
Aan de andere kant zit er soms ook iets tussen met leuke bloemetjes en dat laat ik dan gewoon even staan. Niet nerveus worden over elk sprietje helpt ook :wink: .

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is de snelste manier om onkruid te verwijderen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Ik vind het altijd zeer rustgevend na een dag op kantoor om éven een emmertje onkruid te verwijderen. Lekker buiten en met de handjes bezig.
Wij hebben veel bodembedekkers en dat helpt maar helaas hebben onze buren alleen onkruid dus dat waait over.
Aan de andere kant zit er soms ook iets tussen met leuke bloemetjes en dat laat ik dan gewoon even staan. Niet nerveus worden over elk sprietje helpt ook :wink: .
Nou miep,je mag bij mij ook wel onkruid wieden :lol: ontspannend...wordt er knetter van.
Je hebt het gedaan staat er weer,nu echt heel erg,zon,regen etc..
Maar durf ook geen agressief middel te gebruiken voor mijn hond?

Azijn gedaan maar duurde hele tijd en nog niet dood :twisted:
Ik kan het helaas niet,dus ik wordt er niet ontspannen van :wink: en mijn man ook niet haha die elke keer naar buiten kijkt en denkt,mijn god...echt niet normaal,maar idd buren doen niks dus waait over links en rechts...

Ik heb geen mooi onkruid,distels,en van die groene sprieten die je overal tussen ziet..gek wordt je ervan..ach zijn ergere dingen dar wel :lol: :evil:

Gesloten