LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wegwerpproducten

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Schande vond ik het toen ik appelen ( groenten of) kocht in de winkel. De goede mocht ik sorteren en in een doos leggen en bedoel ik mee ongekwetsten, beetje rot moest ik niet meenemen. Oké je betaald voor goed fruit. MAAR DAT DE MINDERE KWALITATIEVEN LETTERLIJK IN DE CONTAINER GEGOOID WORDEN. Kopen aan een voordeliger prijs kon niet!!!!!
Even schillen het blutsje weg snijden, een kerfje van verpakkingsmachine of iets heel kleins, verdwijnt definitief de container in, appelmoes maken, het slechtere gedeelte wegsnijden . Minder bedeelden (sorry voor het woord) konden deze ook als mij gebruiken.
WEGGGOOIEN, neen sorry. Ik voel me na een week nog geschokkeerd erover. Er zijn mensen die niets hebben en dan dat doen, dit gaat mijn pet te boven. SCHANDE :( :o

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Iets met vraag en aanbod. De boel sorteren en hopen dat er een minder bedeelde komt die geen perfecte groente of fruit wil, kost meer dan de consument wil betalen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door scontra »

Noël Maesen schreef:
25 feb 2021 14:53
Schande vond ik het toen ik appelen ( groenten of) kocht in de winkel. De goede mocht ik sorteren en in een doos leggen en bedoel ik mee ongekwetsten, beetje rot moest ik niet meenemen. Oké je betaald voor goed fruit. MAAR DAT DE MINDERE KWALITATIEVEN LETTERLIJK IN DE CONTAINER GEGOOID WORDEN. Kopen aan een voordeliger prijs kon niet!!!!!
Even schillen het blutsje weg snijden, een kerfje van verpakkingsmachine of iets heel kleins, verdwijnt definitief de container in, appelmoes maken, het slechtere gedeelte wegsnijden . Minder bedeelden (sorry voor het woord) konden deze ook als mij gebruiken.
WEGGGOOIEN, neen sorry. Ik voel me na een week nog geschokkeerd erover. Er zijn mensen die niets hebben en dan dat doen, dit gaat mijn pet te boven. SCHANDE :( :o
Dan heeft u nog niet eens schande gesproken over de groenten en het fruit dat in grote hoeveelheden wordt doorgedraaid en niet eens ter verkoop wordt aangeboden en dat alleen maar om de prijzen op peil te houden.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Helaas wordt inderdaad te veel goed eten weggegooid.

Niks aan te doen.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Briljante titel ook van dit topic: het gaat nu juist niet om wegwerpproducten :D

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door joep873 »

Noël Maesen schreef:
25 feb 2021 14:53
Schande vond ik het toen ik appelen ( groenten of) kocht in de winkel. De goede mocht ik sorteren en in een doos leggen en bedoel ik mee ongekwetsten, beetje rot moest ik niet meenemen. Oké je betaald voor goed fruit. MAAR DAT DE MINDERE KWALITATIEVEN LETTERLIJK IN DE CONTAINER GEGOOID WORDEN. Kopen aan een voordeliger prijs kon niet!!!!!
Als de groenteboer die slechte appels aan je verkoopt dan verkoopt hij minder goede appels en moet hij die goede appels later alsnog weggooien.
Als je echt zo'n bezwaar hebt tegen verspilling moet je ook de slechte appels kopen voor de volle prijs.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wegwerpproducten

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
25 feb 2021 16:44
Briljante titel ook van dit topic: het gaat nu juist niet om wegwerpproducten :D
Ik dacht bij de titel aan een frisbee of tennisbal. :D

Gesloten