LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
K.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2020 19:14

Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door K.m »

We hebben waterverlies bij de ketel. Al 3 maal iemand langs geweest . We moesten in totaal 2500 € betalen, waarvan 300€ materiaal. Maar we hebben nog steeds waterverlies. De laatste 700 € heb ik nog niet betaald, omdat ik vind dat 2200€ maakloon voor iets dat niet is opgelost niet klopt . Wat raden jullie mij aan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoeveel uur werk was het? Wat is er vervangen? Welk bedrijf heb je hiervoor benaderd? Hoe oud is de ketel?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waterverlies in of bij de ketel?

In de ketel zou ik een nieuwe gaan ophangen.

Maar naast de ketel, dan is een lek opsporen veel zoekwerk in gehele woning.
En na herstel van 1 lek kan oude zooi elders gaan lekken... en is 10x zoeken mogelijk.
Zelf zou ik met tijdelijk 3 bar druk erop zetten voor lekken zoeken en of op druk zou blijven.

€2200 arbeidsloon, als je in avond en/of Weekend belde telkens is dat 2 tot 4x duurdere tarief en klopt het wel.
Ook is inplannen goedkoper dan spoed klussen.

Maar lekt de ketel of de rest... eerst dat antwoord in of naast , daar gaat het nu om.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door Jasper45 »

K.m schreef:
05 mei 2020 20:32
We hebben waterverlies bij de ketel. Al 3 maal iemand langs geweest . We moesten in totaal 2500 € betalen, waarvan 300€ materiaal. Maar we hebben nog steeds waterverlies.
Of het systeem dicht is hoeft niet te blijken in het gebruik; systeem kan immers worden afgeperst: werk is iig niet gereed.
Met indienen factuur geeft installateur aan dat, wat hem betreft, wel te vinden; zou er een andere naar laten kijken.

https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-e ... ing-wat-nu

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door crazyme »

De informatie is te summier om iets zinnigs te kunnen zeggen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

3x iemand, en als dat 3x bovenste Google was?l

1e keer doe je wat je ziet , bij de 2e keer ga je afpersen en zo.
maar telkens een ander bellen???? dan krijg je soort hoge bedragen wel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door sjohie »

K.m schreef:
05 mei 2020 20:32
We hebben waterverlies bij de ketel. Al 3 maal iemand langs geweest . We moesten in totaal 2500 € betalen, waarvan 300€ materiaal. Maar we hebben nog steeds waterverlies. De laatste 700 € heb ik nog niet betaald, omdat ik vind dat 2200€ maakloon voor iets dat niet is opgelost niet klopt . Wat raden jullie mij aan?
Ik raad u aan even wat meer info hier te geven, bijvoorbeeld of dit telkens dezelfde installateur is geweest? En u schrijft waterverlies "bij" de ketel, dus dan is de locatie bekend, omdat er ergens een watervlek of stroom water te zien is geweest?

In het algemeen, voor dat geld heb je een compleet nieuwe ketel-installatie, dus met alle randzaken zoals een nieuwe dakdoorvoer, nieuw expansievat, en een slimme thermostaat, in een normaal huis. Het bedrag is dan inderdaad fors, als het alleen werk aan een consumenten ketel betreft.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als het een normale ketel is, heb je voor 2500 een nieuwe. Hier klopt dus iets niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wel of niet betalen als waterverlies ketel niet is opgelost?

Ongelezen bericht door berndv »

2500 euro aan herstelkosten, waarvan 300 euro materiaal? Dus 2200 euro aan uren en eventuele voorrijkosten? :shock:

Gesloten