woningnood / uitzetting

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
ilseb1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2022 18:47

woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door ilseb1965 »

Hallo,

Misschien dat wij hier nog wat tips kunnen krijgen: door omstandigheden (ontslag man) zijn wij dakloos geworden. Om toch een dak boven ons hoofd te hebben hebben we een chalet gekocht op een vakantiepark in de veronderstelling dat dit tijdelijk was. Tot op heden nog geen woning kunnen vinden (borstkanker bij mij en de woningnood en ontslag van mij). Ik zoek me echt suf, maar helaas. Alleen hebben we nu handhaving op ons dak en dreigen met uitzetting als we het permanent bewonen niet stoppen. We hebben 2 honden en zoeken een woning met 2 slaapkamers. Zijn er mensen die in dezelfde situatie zitten? Mensen die nog tips hebben hoe dit op te lossen? Er is geen mogelijkheid om ons bij familie of vrienden in te schrijven (te klein).

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door kuklos »

Mijn beste tip zou zijn om te gaan zoeken in een regio waar veel aanbod van woonruimte is en weinig vraag. En om nu concessies te doen zodat je een permanent dak boven je hoofd hebt en van daaruit verder kan gaan zoeken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben je al eens gaan praten over de mogelijkheden met betrekking tot een urgentieverklaring?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu jullie beiden zonder werk zitten zijn jullie wat dat betreft niet gebonden aan een bepaalde regio. Ik zou zeggen: kijk eens in Zeeuws-Vlaanderen. Weliswaar een uithoek van het land, maar als jullie op redelijk korte termijn daar wat kunnen vinden, kun je van daar uit weer verder gaan bouwen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Is het een optie om gedurende een korte periode een chalet te huren bij een goedkope aanbieder? Oostappen oid. Dan zijn jullie voor het winter seizoen weg op jullie huidige adres

ilseb1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2022 18:47

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door ilseb1965 »

Dank jullie wel voor jullie reacties. Op dit moment heeft mijn man gelukkig uitzicht op een baan in deze omgeving. We gaan kijken voor het huren van een chalet. Misschien dat de urgentieverklaring nu ook kan door de baan van mijn man.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door scontra »

Kijk op FUNDA naar huurwoningen in de regio of plaats waar u (tijdelijk) zou willen wonen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met de gemeente waar u nu woont en geef aan dat u dakloos dreigt te worden. Alle gemeenten in Nederland hebben een loket hiervoor ingericht. Voorbeeld in Barneveld https://www.elanbarneveld.nl/wonen-werk ... t-ik-doen/


Ik denk dat het belangrijk is om een urgentie verklaring te krijgen (bij de gemeente) en in te schrijven bij de woningbouw zodat u en uw man zo snel mogelijk een huurwoning kunnen bemachtigen.


De eerste stap is om de gemeentehuis naar binnen te lopen om daar voor hulp te vragen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door scontra »

Seinhuis schreef:
28 nov 2022 23:09
Neem contact op met de gemeente waar u nu woont en geef aan dat u dakloos dreigt te worden. Alle gemeenten in Nederland hebben een loket hiervoor ingericht. Voorbeeld in Barneveld https://www.elanbarneveld.nl/wonen-werk ... t-ik-doen/


Ik denk dat het belangrijk is om een urgentie verklaring te krijgen (bij de gemeente) en in te schrijven bij de woningbouw zodat u en uw man zo snel mogelijk een huurwoning kunnen bemachtigen.


De eerste stap is om de gemeentehuis naar binnen te lopen om daar voor hulp te vragen.
Het is juist de Gemeenten die permanente bewoning op een vakantiepark niet toestaat en dan krijg je niet zo maar even één twee drie een huis toegewezen.
Alleen al na inschrijving moet er meestentijds jaren en jaren gewacht worden alvorens een kansje te maken op een sociale huurwoning.
Zelf zoeken naar een ander (tijdelijk) onderdak is de enige oplossing op dit moment en er zijn mogelijkheden daartoe.

ilseb1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2022 18:47

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door ilseb1965 »

Het klopt dat de gemeente het niet toestaat. Ze zijn helemaal op de hoogte van onze situatie. Ik sta ingeschreven bij huiswaarts.nu en nog in Utrecht. Sta op meerdere sites ingeschreven en kijk dagelijks op funda.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en ideeën. Het eerste lichtpuntje is er dat mijn man begint aan een nieuwe baan. Hopen dat zijn gezondheid zo blijft.

Ivo.w
Berichten: 1742
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Begin met uw eisen voor de korte termijn flink naar beneden bij te stellen. De grootte van de woning of het aantal kamers is niet van belang nu u dakloos dreigt te worden. Elke woonruimte waar u terecht kunt voldoet nu voor de korte termijn. Ook een kamer/studio met gedeelde keuken of badkamer.

Vanuit een stabiele maar niet heel wenselijke situatie kunt u dan verder gaan zoeken naar iets beters.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ivo.w schreef:
29 nov 2022 18:25
Begin met uw eisen voor de korte termijn flink naar beneden bij te stellen. De grootte van de woning of het aantal kamers is niet van belang nu u dakloos dreigt te worden. Elke woonruimte waar u terecht kunt voldoet nu voor de korte termijn. Ook een kamer/studio met gedeelde keuken of badkamer.
En dat kan betekenen dat de honden tijdelijk of permanent ergens anders onder gebracht moeten worden.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: woningnood / uitzetting

Ongelezen bericht door dmv »

ilseb1965 schreef:
29 nov 2022 15:25
Het klopt dat de gemeente het niet toestaat. Ze zijn helemaal op de hoogte van onze situatie. Ik sta ingeschreven bij huiswaarts.nu en nog in Utrecht. Sta op meerdere sites ingeschreven en kijk dagelijks op funda.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties en ideeën. Het eerste lichtpuntje is er dat mijn man begint aan een nieuwe baan. Hopen dat zijn gezondheid zo blijft.
Het Vierde Huis al benaderd voor urgentie?

Plaats reactie