LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Frzch
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2015 17:54

11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door Frzch »

Ik heb in december 2019 een vakantie geboekt naar Kreta. In september 2020 was de bedoeling. Gezien de onzekerheid (code geel) hebben we onlangs besloten om niet te gaan. De mogelijkheid om het appartement op tijd te annuleren, hebben we gebruikt.
Nu de vlucht met het vliegtuig. Transavia biedt de mogelijkheid om het om te boeken naar een andere datum. Maximaal een half jaar na de geboekte datum. Dat betekent maart 2021. Dan is er niets te doen op Kreta en wij wilden Transavia vragen of het mogelijk is om een andere bestemming te zoeken. Uiteraard bijbetalen wanneer dat gevraagd wordt.
Een simpele vraag, gepoogd om te stellen per telefoon (druk, druk, druk, meer dan 1 uur wachttijd), per What'sapp (ik wacht al 11 dagen op de mogelijkheid deze vraag te stellen en antwoord te krijgen), Facebook (ook al 11 dagen wachten). Ik snap dit echt niet! Ik ben bang dat ik straks te horen krijg dat ik eerder aan de bel moest trekken. Maar ik vind het ook erg onbehoorlijk van deze vliegmaatschappij. Alle begrip voor drukte, dit echter is in mijn ogen falend klantenbeleid!
Wat te doen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat bij Moeders KLM je online kunt om boeken, zie je welke er beschikbaar is....

bellen is uren in de rij staan van alle geannuleerde vluchten.
Verder loop je bij wel laten doorgaan 't risico dat je een zeer groot deel met kapje op moet lopen.
Ik vind die dingen niet lekker voor kwartiertje in winkel, maar hele vakantie....

Maar als je losse dingen boekte heb je dit risico van beide moeten annuleren.
Ik denk dat door de vele leegstand daar het risico juist lager is daar......
Hier zit alles in Nederland overvol en denk dat ze daar ondanks code Geel het daar minder risico is.

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Als je geen contact krijgt met Transavia, dan zou ik hier geen energie meer insteken. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zie deze site weleens voorbij komen, wellicht kunnen zij je verder helpen. https://www.aviclaim.nl/

CarolienR
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2020 14:51

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door CarolienR »

Ook wij hadden 3 tickets geboekt naar Heraklion op 22 juli en retour op 12 aug.
Ik heb 2 maanden geprobeerd om in contact te komen met Transavia omdat wij niet wilden gaan. Contact via mail, app en Facebook was op geen enkele manier mogelijk. Uiteindelijk hebben we maar omgeboekt naar okt dit jaar. We konden zogenaamd kosteloos omboeken. Echter bleek dit een fabel en moesten we wel extra betalen. Ook dit heb ik weer proberen te meldden bij Transavia, maar helaas wederom zonder resultaat. Ze zijn gewoon onbereikbaar.

Dominica67
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2019 20:31

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door Dominica67 »

Zelfde ervaring hier. Mijn dochter (17) had in juni naar de Canarische eilanden zullen gaan met een groepje als examenreis (ze is net klaar met de middelbare school). Omdat ze in het vliegtuig bij elkaar wilden zitten, had zij de tickets geboekt en voorgeschoten voor 5 vrienden. Er staan dus 6 tickets op haar naam, maar ze gaat dit jaar studeren, iedereen gaat iets anders doen, dus het zal lastig worden om nog eens iets te boeken met dezelfde groep. Dus zij hebben helemaal niks aan een voucher, want die kun je niet door zessen delen.... Zij wil heel graag haar vrienden terugbetalen, maar omdat ze al weken geen contact krijgt met Transavia blijft het onduidelijk. Heel vervelend voor iedereen...

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gewoon de rest pas terug betalen als ze zelf het geld terug heeft. Ik zou daar niet teveel over nadenken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 11 dagen wachten op contact met Transavia "klantenservice"

Ongelezen bericht door mahadma »

Er ontstaat als er 100.000 mensen gaan klagen per alle opties (email, what's app, telefoon, enz) houdt dan wel in de gaten als iedereen van die 100.000 10 x gaat reageren over diezelfde 100.000 "klachten" er een file ontstaat van 1.000.000 (zegge één miljoen) wat door thuiswerkers gedaan moet worden. als iedereen blijft reageren over dezelfde "klacht" dan wordt de file alleen maar langer en langer. Er zijn al bedrijven die op hun website zetten: "Wij handelen alle problemen/vragen af per startdatum en reageren niet tussenstijds".

Gesloten