LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 41% minder boekingen naar Turkije!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jill 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:15

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door jill 2 »

Als er al een terugval is dan is dat volgens mij maar tijdelijk,dit heeft zich ik ook al voorgedaan bij Egypte,Spanje elk jaar is er weer een ander land slachtoffer.
Wat het eten in hotels betreft,als er geen frites zijn of fricandellen oei oei wat hoor je ze dan klagen.
Hier werd bij een ander topic nogal heftig gereageerd omdat een 9jarig kind enkel frites eet,maar wat van al die volwassen nederlanders die zonodig Mc donalds of een of ander hollands restaurant moeten opzoeken in het buitenland.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt,in het buitenland wil ik juist eens iets anders eten,trouwens dat doe ik hier ook.
Het is inderdaad zo dat men in Turkije nog veel moet leren over en van het toerisme maar ze zijn in elk geval gastvrij.

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door DJD »

Makkelijk te verklaren dat er minder boekingen zijn voor Turkije: want wie wil er nouw ook naar Turkije he :? Met al die nederlanders zo stomme all in vakantie wat 2 weken aant strand neej das leuk.
Mensen ga naar Azie 300x mooier. Zelf ga k naar HongKong :D :D, Bali is ook zo mooi dan heb je pas echt witte stranden en een blauwe zee. Thailand is trouwens ook mooi. :lol:

Ooowja weten jullie wel dat voor turkije vaccinatie's worden aanbevolen?Zoals buiktyfus, Hep A en DTP????

Zelf ik ze ook allemaal DTP, Buiktyfus, en Twinrix voor Hep A/B, kost een paar centen maar heb je ook wat :lol:

jill 2
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:15

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door jill 2 »

Er zijn nog goede hotels zonder all in,en wat dacht je van het binnenland?daar is nog heel wat te zien.Turkije heeft heel wat meer te bieden dan stranden alleen maar natuurlijk moet je daar ook zelf eens op uittrekken,dat doen wij ook.
Laatst gewijzigd door jill 2 op 01 mei 2006 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

.............vriendelijk, en gastvrijheid.
Iets wat de Spanjolen al een aantal jaren kwijt zijn.
Domme- en denigrerende opmerking!!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
--------------------------------------------------------------
Domme- en denigrerende opmerking!!!
--------------------------------------------------------------
De waarheid mag toch gezegd worden...
Ik ken het Spanje uit de tijd van Franco.
Mentaliteit was toen wel even anders daar.
In ieder geval heb ik wat Spanje betreft de deur een jaar of 15 geleden achter me dicht getrokken.
Ik kom er niet meer want ik voelde me niet meer welkom als tourist.
Ze dogen je wel maar mogen je niet.
Laatste jaren dat ik er was had ik alleen maar ruzie met de locals.

Ik mag natuurlijk niet generaliseren en er zullen nog wel gebieden zijn waar het meevalt.
Ik heb in ieder geval Catalonie/Costa brava en Costa dorado als vakantie bestemming afgeschreven

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

Naar Spanje gaan dit jaar 20 % van de toeristen die Turkije voor gezien houden, De Spanjaarden zijn een zeer beleefd en gastvriendelijk volk, daar kunnen de Turken nog wat van leren.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

het personeel van het resort waar wij zaten in Turkije was vriendelijk maar op straat zijn verkopers ronduit opdringerig en irritant en personeel van sommige eetgelegenheden echt macho's. 't begon al op de luchthaven, je koffer wordt zo'n beetje uit je handen gerukt, vervolgens 200 meter gedragen en vervolgens betalen maar! Geef ons maar Griekenland, even mooi (mooier), goedkoop en zeer vriendelijke bevolking!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

De Spanjaarden zijn een zeer beleefd en gastvriendelijk volk
Klopt helemaal :!:

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door DJD »

Mensen in Azie zijn nog meer vriendelijker :D

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Azië is net weer wat verder vliegen en niet iedereen heeft daar zin in! :D

sannetje
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mar 2005 12:23

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door sannetje »

@ DJD

...de (piep)jonge meisje zijn nog wel het vriendelijkst, vinden vooral die ouwe kerels.. :evil:

en niet iedereen heeft Azie centen! Ik vond de Malediven ook ontzettend mooi, maar daar moest ik toch ook even voor sparen.

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door DJD »

Azië is net weer wat verder vliegen en niet iedereen heeft daar zin in!
Vliegen het leukste van alles :D :D :D :D

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

Was het onderwerp niet Turkije ???>
en de teloorgang van het toeristme

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door DJD »

Klopt! maar niemand boeid turkije meer, dus vant ene land kom je bij het andere land.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door hharteman »

And now something completely different.
Hoe zou het zijn met de ontucht onder de meikevers in Turkije in dit seizoen. 8)

Oops, over afdwalen gesproken.
Wat mij betreft sluiten maar.

*Sara*
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2006 17:05

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door *Sara* »

dit gaat idd echt nergens meer over!

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door DJD »

Het ging toch al nergens over dit onderwerp. Het aantal boeking is minder geworden, ja so what. Wat moet hier verder over zeggen dan.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door Laurent »

Volgens de laatste schatting is de terugloop in Turkije zo,n 55 %, zelfs in de meivakantie weken.

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door ad »

Het grootste nadeel van een vakantie in Turkije vind ik het feit dat je je nauwelijks buiten het hotel kunt bewegen zonder aangesproken te worden door lieden die je weer iets willen verkopen. Ook de gewone winkels, restuarants doen hier aan mee
Wij liepen in Marmaris langs al die restaurants. Uit elke gelegenheid kwam er iemand naar buiten om ons binnen te roepen. Vreselijk toch.
Mijn vrouw had het best leuk gevonden om in de binnenstad een beetje te winkelen. Dat is echt onmogelijk.
In Spanje is het gelukkig lang niet zo erg.

aloevera
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2006 22:54

Re: 41% minder boekingen naar Turkije!

Ongelezen bericht door aloevera »

Dit jaar ga ik voor het eerst naar de Turkse riviera. Hiervoor was ik in Istanbul dus het zal mij benieuwen. Mijn motief om te boeken was toch vooral de lage prijs in combinatie met mijn goede ervaring met Istanbul en met een aantal kinderen is het nog betaalbaar. Vlak daana hoorde ik dat het met aantal boekingen vanaf ongeveer mei/juni met meer dan 50 % zou zijn afgenomen. Ik was wel enigzins verbaasd omdat ten ik boekte er nog maar weinig te boeken viel.
Nog even over het eten, over het algemeen is het met reizen oppassen met het eten, is mijn ervaring. Ik ben wel redelijk kieskeurig maar ik ben benieuwd naar het eten in de turkse 'resorts'. Ik ben al in vele landen geweest maar nog nooit ziek geweest waar ik heel dankbaar voor ben. Misschien ook een betonnen maag.
Laatst gewijzigd door aloevera op 03 mei 2006 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten