LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 8 daagse reis wordt 6 dagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Formeel en jurdisch gezien heeft de reisagent het gelijk aan zijn/haar kant alhoewel je als consument dat misleidend kan noemen.
Een reis kan in de praktijk dus 47 uur en 59 minuten korter duren.
Bij een drie weekse reis zou dat misschien niet zo veel uitmaken maar bij een acht-daagse trip wel.

Helaas is het legaal om zo te adverteren en maak je met deze klacht weinig kans bij een geschillencommissie/rechter.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ooit had ik een 4-daagse vliegreis naar Mallorca. En jawel, goed nieuws, de eerste dag was een échte vakantiedag. Vertrek vanaf Schiphol: 5 uur 's ochtends. Dus aankomst rond half 8 in de ochtend. Dan heb je een hele eerste dag waar je volop van kunt genieten. Zou je denken.

Maar.

Ik woonde toen in Zwolle. Hoe kom je ruim voor 5 uur op Schiphol? Immers, je moet ook nog inchecken. Dat werd dus de avond ervoor de laatste trein naar Utrecht, daar nog wat gedronken, en vervolgens midden in de nacht naar Schiphol, waar we rond drie uur aankwamen. De hele nacht dus niet geslapen, en in dat vliegtuig lukte dat ook niet.

Dan kom je dus aan op Mallorca, half acht 's ochtends, je wordt keurig met een bus naar het hotel gebracht, waar je tegen een uur of half tien aankomt. Echter, de kamer konden we nog lang niet in, die was nog niet beschikbaar. Dus daar sta je dan met je spullen, bek af, dringend aan slaap toe, en nergens heen kunnend.

Op een terrasje viel ik uiteindelijk in slaap, zeer tot ongenoegen van de barkeeper, die me zo ongeveer van het terras afschopte.

Het was inderdaad een vierdaagse reis, maar die eerste dag, daar hadden we feitelijk ook niet veel aan doordat we de nacht ervoor totaal geen gelegenheid hadden om te slapen.

Dan liever 's avonds vertrekken, zodat je fatsoenlijk naar het vliegveld kunt, fatsoenlijk kunt inchecken, en een fatsoenlijke nachtrust kunt hebben.

Maar goed, iedereen is anders, dus als sommigen hier liever bovenstaand reisschema willen volgen? :mrgreen:

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Een vierdaagse reis...toe maar het kan niet op...

Wie gaat er voor een tweedaagse reis...
Om 23.00 vertrek, een rondje vliegen om de luchthaven en om 01.00 weer terug....

007 Lazenby wellicht :wink:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Een vierdaagse reis...toe maar het kan niet op...

Wie gaat er voor een tweedaagse reis...
Om 23.00 vertrek, een rondje vliegen om de luchthaven en om 01.00 weer terug....

007 Lazenby wellicht :wink:
Heb je geen zinnig antwoord op mijn reply? Ben je door je argumenten heen? :mrgreen:

Nooit gehoord van een weekendje Londen, Parijs, Berlijn, Praag?

Er zijn er zelfs die voor een ééndaagse vliegreis gaan, kost een paar tientjes, 's ochtends heen, 's avonds terug.

Idem dito in één dag met de Thalys naar Parijs en weer terug, so what?

Je antwoord laat alleen maar zien hoe bekrompen je bent. :lol:

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Er zijn er zelfs die voor een ééndaagse vliegreis gaan, kost een paar tientjes, 's ochtends heen, 's avonds terug.
We hebben het licht gezien.
I rest my case!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door gerland »

J. Degrelle schreef:Een vierdaagse reis...toe maar het kan niet op...

Wie gaat er voor een tweedaagse reis...
Om 23.00 vertrek, een rondje vliegen om de luchthaven en om 01.00 weer terug....

007 Lazenby wellicht :wink:
En als je écht pech hebt, moet je al weer terug voordat je bent aangekomen :wink:

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Ja meneer/mevrouw Degrelle (ik blijf namelijk wèl beleefd), u wilt persé gelijk èn het laatste woord hebben. Van mij mag u beide hebben hoor, als u dat gelukkig maakt. Tevreden zo?

Mooi, dan ga ik nu weer over tot de orde van de dag, wat wil zeggen dat ik weer fijn reizen ga verkopen waarbij ik ook gratis en voor niets uitleg hoe het precies zit met de vluchttijden. Zoals gezegd, mijn geachte cliënten weten dus wat ze kunnen verwachten en beklagen zich dan ook zelden!

Tot slot nog even dit: u wil graag 's morgens naar uw bestemming vliegen en 's avonds weer terug maar is het al tot u doorgedrongen dat er heel veel mensen zijn die dit helemaal niet willen? Wel eens gedacht aan mensen die ver van Schiphol wonen en de nodige reistijd nodig hebben? Nee, daar heeft u helemaal niet aan gedacht want uw redenatie heeft uitsluitend en alleen betrekking op wat u het beste past!

Zo, en dan zal de "figuur reisagentje" (reisagente met goed figuur was aardiger geweest, maar ja ...) er nu maar het zwijgen toe doen en (middels een citaatje) het allerlaatste woord geven aan J. Degrelle:

met "mijn" reisdagentopic gaat het prima. Gaat helemaal goed komen. Voorwaar, het gelijk is aan mijn zijde!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Wel eens gedacht aan mensen die ver van Schiphol wonen en de nodige reistijd nodig hebben? Nee, daar heeft u helemaal niet aan gedacht want uw redenatie heeft uitsluitend en alleen betrekking op wat u het beste past!
Dat sta ik dus in een vorige post te vertellen, en sinds die post begint meneer/mevrouw totaal onzinnig te leuteren om inderdaad zowel gelijk, als het laatste woord te hebben.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en anderen beginnen dan vreemd te miauwen. Dat zie je maar weer. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Haha je moest toch nog ff reageren he... Je zou het toch niet meer doen?

Maar ik zie je morgen wel weer in de zaak het weer voordraaien aan de klanten. Eerst lekker maken met een leuke acht daagse reis, als de klanten toegehapt hebben komt vervolgens de citroen: ja, zowel vertrek als aankomsttijden kunnen wijzigen.
En na de boeking wijzigt het altijd, natuurlijk in nadele van de klant.

Als jullie opl... (o nee dat is een ander onderwerp op dit forum) gewoon eens zouden zeggen dat het een zesdaagse vakantie is, waarbij als je heel veel geluk hebt dat het wel eens 7 dagen zou kunnen worden, dan ben je goed bezig. Maar nee, gewoon tegen beter weten in blijven beweren dat het een acht daagse vakantie is. Boerenbedrog
Als je je daar opgelicht en bedrogen voelt, waarom kom je daar dan nog? Waarom ga je dan niet naar elders?

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Dit forum is om te waarschuwen voor oplichters.
Vandaar de posting.
Dat de reismaffia dit niet leuk vind zal mij zorg wezen. Wantoestanden moeten aan de kaak worden gesteld.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Dit forum is om te waarschuwen voor oplichters.
Vandaar de posting.
Dat de reismaffia dit niet leuk vind zal mij zorg wezen. Wantoestanden moeten aan de kaak worden gesteld.
Je vervalt steeds meer in onzinnige algemeenheden.

Iedereen, letterlijk iedereen weet dat een 8-daagse reis bestaat uit 2 reisdagen, en 6 op de bestemming, oftewel 7 overnachtingen. En degenen die het nog niet weten, wordt het keurig uitgelegd.

Heeft dus niets, maar dan ook niets met oplichting te maken. Immers, men weet waar men aan toe is. Een waarschuwing voor oplichting is dus totaal zinloos en kansloos.

De argumenten zijn duidelijk op. :mrgreen:

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

@ Degrelle

Reismaffia? Werkelijk, ik begin me steeds beter te amuseren. Duidelijk is wel dat u geen idee hoeveel informatie tegenwoordig bij een reservering wordt verstrekt. Zoals ik al eerder opmerkte; het zou mij niet verbazen als u nooit en te nimmer op vakantie gaat maar veel liever uw vrije tijd besteed aan het schrijven van allerhande (al dan niet leuke) stukjes.

En nu om mij (en collegae) toch als oplichter wilt afschilderen: wilt u eens uitleggen wat ik er bij win om mijn cliënten eerder of later te laten vertrekken? Ik zal u het antwoord vast geven, dat levert helemaal niets op!

Kletst u dus vooral vrolijk verder, vermoedelijk zult u zelfs bijval vinden want er zijn nog veel meer mensen die altijd gelijk willen hebben.

Ciao, Capo 007

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga eens stoeien met die naam, degrelle. Beetje fonetisch, dan. Wat komt er uit? Deegroller. Daar zal die wel een klap mee hebben gehad, gezien zijn reacties. :lol: :lol:

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

En nu om mij (en collegae) toch als oplichter wilt afschilderen: wilt u eens uitleggen wat ik er bij win om mijn cliënten eerder of later te laten vertrekken? Ik zal u het antwoord vast geven, dat levert helemaal niets op!
Het levert U betrekkelijk weinig op. Het bekt alleen zo lekker om een zesdaagse vakantie voor acht dagen te verkopen.
Het nadeel ligt bij de klant. Maar dan is de reis al verkocht en de bonus is binnen. Volgende klant (slachtoffer) a.u.b.

Die angorakat zal ik eens met een deegroller bewerken zodra die weer eens in mijn tuin zit te kroelen...

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door dia »

Gisteren toevallig toch wel een vakantie geboekt bij oad naar Egypte en voorlopig vertrektijd 13,50 aankomst Hurghada rond 20 uur.
Ik vind het wel goed zo en veel mensen zullen zeggen ja maar eerste vakantiedag ben je kwijt,nee hoor wij vertrekken op tijd naar schiphol vanuit Belgie en gaan dan lekker iets eten aan het panoramadek niet bij de zelfbediening maar daarnaast,altijd lekker daar en dan gaan we door de douane om eerst nog taksfree te schoppen.
Voor ons begint de vakantie als we thuis vertrekken s'morgens.
Vertrek je om 5 uur s'morgens geen lekker eten,niet taksfree schoppen en dan mis ik dat toch.
Dus iedereen heeft zijn eigen favoriete vertrektijd en niet iedereen wil om 5 uur s'morgens vertrekken.
Ook de terugreis heb ik liever niet s'avonds maar meteen na het middageten mogen ze mij komen halen,zo heb ik het het liefst.
Vroeg vertrekken heb het ook gedaan op 2 januarie vertrek om 5 uur s'morgen na een paar zware dagen.Bij aankomst waren wij kapot en dan is je eerste dag ook niet zo gezellig.

groetjes dia

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

13.50 vertrek is best acceptabel.
Het gaat hier om de hoogst onacceptabele vertrektijden 's-avonds laat.
Zoals bijvoorbeeld om 23.00 uur. Dan kom je afhankelijk van de bestemming midden in de nacht cq in de ochtend aan. Dan is niet alleen de eerste vakantiedag weg maar de tweede vakantiedag ook goeddeels.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door armiva »

Het is algemeen bekend dat een 8 daagse reis 2 reisdagen heeft.
Soms heb je geluk en vlieg je vroeg van Nederland en heb je een late vlucht terug.Maar soms heb je pech.
Hier is niets aan te doen.
Als je ergens een huisje boekt voor 8 dagen, kan je er om 15 uur in en moet je er om 10 uur 's ochtends weer uit.
Ben je ook een hele dag kwijt.
Je kan erom blijven zeuren, maar het is nu eenmaal zo.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Bedankt voor je reactie armiva. Werkelijk briljant wat je hier neerzet. Hoe kom je erop! Ja dit zet natuurlijk e.e.a. in een ander perspectief. :lol:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Degrelle schreef:Bedankt voor je reactie armiva. Werkelijk briljant wat je hier neerzet. Hoe kom je erop! Ja dit zet natuurlijk e.e.a. in een ander perspectief. :lol:
Wederom een briljante post waarin je wederom duidelijk aangeeft geen tegenargument te hebben, en wederom enkel door middel van spot probeert alsnog je gelijk te halen.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: 8 daagse reis wordt 6 dagen

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

De argumenten zijn op. Ik heb ze allemaal al gebruikt ook aan de hand van voorbeelden. Wie ze allemaal nog eens wil nalezen, zie mijn eerdere postings in dit forum. Het enige wat nog rest is de argumenten over een weer eindeloos herhalen of een welles-nietes spel. Daar pas ik voor, anderen blijkbaar niet, vandaar dat ik dan wat laconiek reageer. Niets meer en niets minder..

Gesloten