LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanbod Sunweb "laatste kamers"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
cas.sie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:04

aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door cas.sie »

Afgelopen week heb ik een reis geboekt via Sunweb.
Tijdens het boeken stond er "laatste kamer" dus ik dacht maar snel boeken want deze datum wil ik het liefst weg naar die bestemming.
Enkele dagen was deze reis voor die datum niet meer beschikbaar.
Vandaag stond deze reis weer beschikbaar met weer dit keer "de laatste twee kamers beschikbaar".
Er was ook nog een verschil van 110€ (goedkoper vandaag).
Ik vind dit best misleidend en het dwingt je ook de reis te boeken omdat je er vanuit gaat dat het de laatste is.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door pieterenien »

Misschien mogelijk doordat er Corona annuleringen zijn geweest?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij (grote) vraag en nog beschikbare kamers kan een reisorganisatie altijd kijken of er nog kamers beschikbaar zijn bij het hotel en deze dan in de verkoop zetten.
Kan je je kamer niet annuleren en opnieuw boeken ?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Moneyman »

cas.sie schreef:
07 mar 2020 15:10
Ik vind dit best misleidend en het dwingt je ook de reis te boeken omdat je er vanuit gaat dat het de laatste is.
Wat is volgens jou precies de misleiding dan? Zie je alle mogelijke andere opties niet?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u wordt toch niet gedwongen om te boeken. U kunt ook ergens anders naar toe. Of helemaal niet gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door moederslink »

cas.sie schreef:
07 mar 2020 15:10
(...)
Ik vind dit best misleidend en het dwingt je ook de reis te boeken omdat je er vanuit gaat dat het de laatste is.
Niemand dwingt je om precies deze reis te boeken :wink: .
Ik zie dat wel vaker bij online aanbiedingen van wát dan ook:
- nog slechts 4 kamers
- nog slechts 2 stuks etc .
Dan kies je óf wat anders óf je wacht.
Of je boekt rechtstreeks bij het hotel, indien mogelijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

90% van alle aangeboden kamers zijn volgende week ook nog leverbaar als laatste......

Als ze nog zo weinig hebben mogen ze over enkele weken zelf op vakantie.
Ik geloof die laatste kamer onzin nooit, gewoon overhaast laten beslissen en vooral niet verder zoeken of dezelfde kamer elders goedkoper is.

Probeer maar eens 10 kamers die laatste zijn te noteren en kijk volgende week nogmaals... 0x verkocht of kamers bijgekomen.
De prijzen kunnen beide kanten op, zowel goedkoper als duurder worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Twee jaar geleden viel mijn reis ook in de laatste week in het water. Ziekenhuis opname, geen annuleringsverzekering afgesloten.mijn geld is weg.
Ik zie vanuit het ziekenhuis mijn reis van 1200 euro voor 250 als last minute op de site. Moet dat dan verboden worden?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door mahadma »

Reisburo's hebben fluid pricing, doe je niks aan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
08 mar 2020 18:30
Sunweb mag dat in principe niet doen.
Natuurlijk wel.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u de laatste kamer geboekt zou hebben en de verkoop bleef doorgaan had u een punt gehad. Nu zijn er enkele dagen geen boekingen mogelijk geweest. Het zou pas vreemd zijn als een verkoper dagenlang niets wil verkopen. Het lijkt er dus sterk op dat er door omstandigheden kamers bij gekomen zijn. Hetzij door annuleringen, hetzij door een extra aanbod van het hotel. Stel dat Sunweb wel hun kamers heeft kunnen verkopen maar een andere aanbieder niet. Dan kan Sunweb tegen gereduceerd tarief die kamers van een andere aanbieder alsnog in de verkoop doen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kees2850 schreef:
08 mar 2020 23:10
Moneyman schreef:
08 mar 2020 20:37
Kees2850 schreef:
08 mar 2020 18:30
Sunweb mag dat in principe niet doen.
Natuurlijk wel.
New dat mogen ze niet in principe Booking.com bv. is hierover door de ACM op de vingers getikt afgelopen december. Reisorganisaties mogen klanten niet onder druk zetten door te suggeren dat er nog maar 1 kamer vrij is.

Het probleem is dat het moeilijk te bewijzen is. En klanten afhankelijk zijn van de eerlijkheid en transparantie van reisorganisaties. En eenmaal geboekt zit je eraan vast. Zoals in dit geval TS
Het is niet bekend of het opzet is op niet. Als u mijn voorbeeld leest mag het dus gewoon wel. Als uw supermarkt deze week de bananen in de aanbieding heeft en ze hebben 10 dozen binnen gekregen met op=op, dan is het ook op na die 10 dozen. Als ze een paar dagen later nog een extra partij kunnen inkopen kan de verkoop doorgaan.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
08 mar 2020 23:10
Moneyman schreef:
08 mar 2020 20:37
Kees2850 schreef:
08 mar 2020 18:30
Sunweb mag dat in principe niet doen.
Natuurlijk wel.
New dat mogen ze niet in principe Booking.com bv. is hierover door de ACM op de vingers getikt afgelopen december. Reisorganisaties mogen klanten niet onder druk zetten door te suggeren dat er nog maar 1 kamer vrij is.

Het probleem is dat het moeilijk te bewijzen is. En klanten afhankelijk zijn van de eerlijkheid en transparantie van reisorganisaties. En eenmaal geboekt zit je eraan vast. Zoals in dit geval TS
Je redeneert naar je doel toe. Je redeneert vanuit het vertrekpunt dat Sunweb de boel belazert. En daarvoor is in dit topic geen enkele basis te vinden.

Jouw opvatting is "ze mogen het in principe niet", terwijl de werkelijkheid andersom is: het mag wél, tenzij het niet waar is. Best een nuanceverschil. Ik ga uit van "unguilty till proven guilty", jij gaat juist uit van het negatieve. Ten onrechte.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door 16again »

Feit is dat ze meerdere kamers als laatste verkopen, en er maar 1 de laatste kan zijn.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 mar 2020 09:24
Feit is dat ze meerdere kamers als laatste verkopen, en er maar 1 de laatste kan zijn.
Onzin. Wat begrijp je niet aan "de laatste twee"?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door berndv »

Als deze na het boeken van "de laatste kamer" enkele dagen niet beschikbaar was, dan suggereert dat op zich wel dat het de laatste kamer was die op dat moment te boeken was. Waarom er op een later tijdstip opeens wel weer meerdere kamers beschikbaar zijn, dan lijkt mij dat in mijn ogen niet direct foute boel, maar zoals eerder aangegeven een mogelijke annulering of iets dergelijks.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 mar 2020 09:41
16again schreef:
09 mar 2020 09:24
Feit is dat ze meerdere kamers als laatste verkopen, en er maar 1 de laatste kan zijn.
Onzin. Wat begrijp je niet aan "de laatste twee"?
Dat kan alleen als die 2 tegelijk worden verkocht. Waar hier geen sprake van is.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 mar 2020 09:55
Dat kan alleen als die 2 tegelijk worden verkocht. Waar hier geen sprake van is.
Wederom onzin. Ze worden tegelijk aangeboden. Of ze tegelijk verkocht worden, is aan de klant.

In welke zin denk je dat deze fonetische discussie iets toevoegt aan dit topic? Pas voor de verandering je losse statements eens toe op het topic en probeer de relevantie eens uit te leggen...

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
09 mar 2020 09:55
Moneyman schreef:
09 mar 2020 09:41
16again schreef:
09 mar 2020 09:24
Feit is dat ze meerdere kamers als laatste verkopen, en er maar 1 de laatste kan zijn.
Onzin. Wat begrijp je niet aan "de laatste twee"?
Dat kan alleen als die 2 tegelijk worden verkocht. Waar hier geen sprake van is.
Wat een onzin, als er nu nog 2 kamers beschikbaar kan je dan prima de laatste 2 kamers noemen, ook als deze niet tegelijk geboekt worden. Komt er over 10 minuten door een afzegging nog een kamer beschikbaar omdat iemand Corona vrees heeft zijn ineens de laatste 3 kamers nog beschikbaar. Wordt er daarvan weer een geboekt hebben we het weer over de laatste 2 kamers.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: aanbod Sunweb "laatste kamers"

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
09 mar 2020 10:12
Wat een onzin, als er nu nog 2 kamers beschikbaar kan je dan prima de laatste 2 kamers noemen, ook als deze niet tegelijk geboekt worden. Komt er over 10 minuten door een afzegging nog een kamer beschikbaar omdat iemand Corona vrees heeft zijn ineens de laatste 3 kamers nog beschikbaar. Wordt er daarvan weer een geboekt hebben we het weer over de laatste 2 kamers.
Te pas en te onpas schermen met schaarste, om zaken beter verkocht te krijgen, is een oneerlijke handelspraktijk. Jouw denktrant volgend,worden er alleen laatste kamers verkocht, we hebben het nu al over 3.

Gesloten